Toon posts:

Alweer problemen met internet

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nja,
Ik heb op google rondgezocht en hier op het forum maar nog geen goed antwoord kunnen vinden.

Ik heb dus laatst een hacker op ons netwerk gehad van iemand hier uit de buurt. Netwerknaam en wachtwoord is veranderd. En mijn pc is schoongemaakt.
Alleen het internet is zo traag als dat we nog telefoon internet hadden.

Wij hebben hetnet 1,5 mb adsl internet + wireless speedtouch router op de 1e etage, splitter in meterkast kabel naar boven naar router en de andere kabel naar telefoon beneden.
Ik zit op de 2e etage en ik heb heel langzaam internet
Mijn broertje op de 1e verdieping die er ongeveer naast de router zit (5 meter) die heeft ook langzaam en vaak niet werkend internet(niet zo erg, oude pc, verder niet al te belangrijk)
Pap zit op de 1e etage en heeft weinig last van langzaam internet, wel dat internet er vaak uitligt.

Waar wij wel met zijn alle last van hebben is dat het internet regelmatig er uit gaat, wel verbinding geen internet
MSN doet het niet en internet wel en andersom
Internet heeft ook wel eens met vlagen dat ie even iets sneller word en daarna weer inzakt
Etc etc...

Wat ik inmiddels heb gedaan is vanalles opgezocht en geprobeerd, nml:
- router aan en uitgezet
- router gereset
- router op een andere plek gezet
- de router programmatuur onderandere de firewall van de router nagekeken, niks gevonden wat verkeerd is en ook na de reset niks verkeerds gevonden
- firewall op de pc nagekeken
- firewall opnieuw geinstaleerd
- netwerkkaart software opnieuw geinstaleerd
- pc op een andere plek gezet(ene plek slechter andere plek weinig verschil)
- speedtest gedaan, geeft tussen 20kbs en 100kbs aan (wtf ? we hebben 1,5mb adsl dus 200kbs is normaal en sneller moet ook mogelijk zijn ?)

Zoals je kan lezen heb ik echt mijn moeite gedaan maar toch krijg ik het niet voor elkaar en ik vind ook echt niks waarmee ik geholpen ben. En ik heb echt gezocht, research gedaan, kennis gebeld...

Wie ow wie kan mij helpen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-03 18:23

samo

yo/wassup

Om te testen, sluit je router eens bedraad aan, en kijk hoe snel het dan gaat. Zet dan even draadloos uit, en kijk of het dan sneller gaat. Als dat een merkbaar verschil is, zit er iemand anders op jouw apparaat. Kijk eens in je interface of je daar wat van terug kan vinden. Zet dan Mac-filtering aan, en gebruik WPA ipv WEP.
Kijk daarnaast ook eens in je modem of je wel op de juiste snelheden intraint. Of je verbinding naar het internet dus wel helemaal 100% is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft pap niet een p2p client draaien die de nat tabel verstopt
oid ?

wat samo zegt idd, maar zet de andere pc's wel even uit, dan kun je die uitsluiten

(en wie zegt dat aleen _jouw_ pc is gehackt ?)

[ Voor 242% gewijzigd door Fish op 27-12-2006 11:51 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Idd, bedraad gaat stukken sneller en tot nu toe zonder problemen. Ik zit tussen 200 - 300kbs op een tijdstip waar het internet normaal draadloos onder de 100kbs zit.
Dus de router is zover ik kan merken goed, alle pc`s hier in huis zijn van het weekend nog opgeschoont.
Maar het kan wel zo zijn dat er nog een paar gehackt zijn in ons netwerk. Dat moet ik nog even nakijken.
Maargoed, hoe krijg ik nu dat draadloze internet op snelheid en stabiel? Wij hebben immers niet voor niks draadloos dus ik wil er wel fatsoenlijk gebruik van kunnen maken.
Ik ga zo iig de router nog even aanpassen, oa de firewall, beveiliging en de instellingen van het draadloze netwerk.

Edit: Dit is wat ik eigenlijk zou moeten hebben als snelheid hier vanaf mijn computer volgens de router:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 260 / 1.543

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 50,71 / 242,68

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 12:15 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is er iemand in de buurt bijgekomen op hetzelfdekanaal ?
zo ja verhuis eens van kanaal

Iperf

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht heeft die hacker van laatst je key gekraakt en zit ie weer vrolijk verder te surfen op jouw wifi? Je weet t niet...Je zou idd ook ff het kanaal kunnen veranderen, zou ook goed kunnen helpen.
Verder wellicht een idee om je broadcast ID uit te zetten, en verbinding in huis overal handmatig toe te voegen, key nog een keer aanpassen en kijken hoe het dan gaat :)

Ow en idd alle pc's in huis goed checken, niet alleen je eigen :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Ons kanaal is de enigste maar idd, alles even handmatig toevoegen is wel een optie, wat omslachtig maargoed.
En als ik draadloos ben met pap en mijn broertje is van mij en mijn broertje het internet draadloos heel langzaam.
Maar, als pap is uitgelogt dan is ons internet weer normaler, nog instabiel maar niet zo langzaam!
Dus dan ga ik daar maar eens me verder bij die computer.
Bedankt voor jullie hulp bij dit stukje iig! :)

En wie heeft nog een idee om die instabiliteit aan te kunnen pakken en dat met uitvallen van het internet, de lage snelheid ivm het bedraad internet en de andere problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 12:31 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Al zou die hacker draadloos meesurfen zou je dat ook moeten merken op de bedrade aansluiting. Immers je deelt nog steeds de verbinding...... Soms wil de beveiliging wel eens roet in het eten gooien (WPA??) zeker als AP en Netwerkkaart niet helemaal compatible zijn met elkaar.

Probeer dus eerst nog eens de beveiliging ff uit te zetten en kijk hoe de snelheid dan is.......

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Je kunt toch prima checken of hij mee loopt te surfen door de DHCP table te bekijken in de router?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat kan wel, maar die beveiliging gaat mooi niet uit :P
En de geconnecte computers zijn alle 5 van ons, 3 ervan staan aan. Dus dat klopt zover.
De firewall van de router heeft de laatste paar dagen een bepaald ip adres geblokkeerd, die is in de zwarte lijst toegevoegd. Dus van die aardige buurman heb ik (hopelijk) geen last meer.

Edit: draadloos 127kbs op dit moment

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 12:34 ]

Verwijderd

geez schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:32:
Je kunt toch prima checken of hij mee loopt te surfen door de DHCP table te bekijken in de router?
Alleen als ie een dhcp adres gebruikt... als ie slim is doet ie dat natuurlijk niet en zet ie vast een ip adres in z'n config.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:31:
[...]
Alleen als ie een dhcp adres gebruikt... als ie slim is doet ie dat natuurlijk niet en zet ie vast een ip adres in z'n config.
Daar heb je gelijk in. Maar veel routers hebben ook een overzicht met MAC-adressen die connected zijn :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

geez schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:35:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar veel routers hebben ook een overzicht met MAC-adressen die connected zijn :)
Dan moet je al in de ARP tabel kijken ;)

Staat je wifi niet ingesteld op 11 Mbit (802.11b) ?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het internet redelijk goed lopen nu. Hij is nu wat vaker iets sneller maar hoger als 200kbs kom ik niet. Stabiel is ook ver te zoeken en niks te vinden over snelheid instellen bij via de router ofzo. We hebben een 54mbs speedtouch router, ik heb een 54mbs linksys wireless netwerkkaart erin hangen. Dus ik zou snel internet moeten kunnen hebben. Hierboven heb ik namelijk 54mbs verbinding en een uitstekende verbinding zecht ie. En kwa internet snelheid niet meer als 200kbs nu.
Wat een klote gedoe, krijg er langzamerhand echt de sch*** van :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 19:59 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:29:
Ons kanaal is de enigste maar idd, alles even handmatig toevoegen is wel een optie, wat omslachtig maargoed.
hou er rekening mee dat een nabije router die een kanaal heeft minder dan 2 van 't jouwe af ook storing veroorzaakt op dat van jouw

1, 6 en 11 te samen zijn zekers storingsvrij
en ik dacht 1,4, 7, 10 of 2,5,8,11 hebben een kleine overlap maar leefbaar ...

scan effe met netstumbler welke er ev. in de buurt zitten
(is wrs ook 't tooltje met nog anderen dat je buur heeft gebruikt)

en wifi over 2 verdiepen is beetje lastig
(45 Mbps+ zeer goed ontvangst in windows wilt niet zeggen da je idd aan volle snelheid kunt surfen eh)
die hangt af van je gebruikte wifi-encryptie enzo (ook spyware/virusscanners/firewalls... - andere troep dat fysiek/ digitaal tss jouw systeem en de connectie zit)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, internet is nog steeds baggerder dan bagger.
Nu met mozilla firefox heb ik het probleem dat heb beeld trilt, lukt me niet om het beter te krijgen. Updates videokaart, updates mozilla, virus scannen etc.
Google isnt my best friend anymore. ik kom er niet uit.

Maargoed, kheb vandaag met men phone een fotootje gemaakt van mijn aardige buurman, uhum. O-)
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/8372/afb001xk1.jpg

Dit is dus die pipo, handige kerel, niks mee, harstikke aardig. Alleen der zijn wat mindere dingen...
Die antenne is voor zijn radio gebeuren maar zelf is ie ook bezig met wireless netwerken enzo.
Ik durf niks te beweren maar volgens mij is hij de gene die ons internet zit te verklooien.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nja internet is nog steeds klote, en er is echt geen land met te bezeilen. Wat kan hier in godsnaam aan de hand zijn?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik neem aan dat die bouwkraan die we daar op die foto zien in feite een enorme antenne is? :o

Dat ding kan natuurlijk je draadloze netwerk ook prima storen, al zou ik dan wel zeggen dat er veel meer mensen in de buurt last van moeten hebben....Heeft die man uberhaupt een vergunning voor dat enorme gevaarte? :?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat zegt netstumber .. komt er een singaal binnen met +20 db binnen ofzo

anders vraag je even of jij zijn boeltje uit wil zetten om te kijken of hij het is

kunnen 2 dingen gebueren
1) hij doet het .. je hebt je antwoord
2) het is een hufter ....klaag hem an voor storen

een alternatief zou zijn dat een van jullie de 5 Ghz band gaat gebruiken geloof ik

[ Voor 67% gewijzigd door Fish op 02-01-2007 12:26 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dat is de antenne mast van die pipo.
De hele wijk heeft er last van, hoop stoort, maargoed, hij heeft een vergunning van de gemeente dus hij kan doen wat ie wilt. Ik ben echt niet de enigste die er last van heeft.
Maargoed, als hij ons internet stoor is het vervelend.
Maar toch wil ik dat ons internet zo goed mogelijk gaat werken want dit schiet echt niet op. Zo traag als de pest en zo instabiel als wat. Echt niet mee te werken. :(

Nja, ander kanaal etc helpt niet, ze zijn langsgeweest met die petitie maar hij lagte ons zo uit. Zo van haha ik heb lekker toesstemming dus ik doe wat ik wil. En aanklagen? Nja, ik weet niet, volgens mij hebben wij daar niet echt bewijs voor.... Alleen vage vermoedes.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 14:22 ]

Verwijderd

Zijn antenne die met gemak wireless tot op de maan kan aanbieden zou inderdaad goed kunnen storen ja.
Je zou eventueel zon router/wireless accesspoint met extra kanalen kunnen testen (met van die kanalen die in America verboden zijn). Maar of dat de oplossing is..

Probeer ook eens in je router onnodige dingen zoals DHCP en UPNP uit te zetten. Deze kunnen soms de router instabiel/zwak/traag maken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm ja ..
maar als die buiten zijn boekje gaat, lees
teveel vermogen gebruiken,
over de kanalen heen spetteren ....
groffe harmonischen veroorzaakt ...

heb je mischien wel een poot om op te staan denk ik ,

http://www.agentschap-tel...satie/org_handhaving.html

http://www.agentschap-tel...ie/storingen/sto_hme.html

http://www.agentschap-telecom.nl/pdf/vergunningen/908.pdf
Artikel 6 Storing
1. Het signaal van het gebruikte
radiozendapparaat mag geen storing of
belemmering veroorzaken in het
etherverkeer en in radiozend- of
ontvangapparaten.
2. Het eerste lid is niet van toepassing
indien:
a. In het Radioreglement of in het
Nationaal Frequentieplan anders is
bepaald;
b. het radiozend- of ontvangstapparaat
dat storing of belemmering ondervindt,
niet voldoet aan hetgeen ten aanzien
daarvan is bepaald bij of krachtens de
Telecommunicatiewet.
3. Radiozendapparaten die op een
bepaalde plaats tot storing kunnen leiden
of hebben geleid, dienen tenminste te
voldoen aan de limieten in onderstaande
tabel voor de onderdrukking van
ongewenste hoogfrequente uitstralingen.

[ Voor 70% gewijzigd door Fish op 02-01-2007 19:55 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt voor jullie reacties maar het heeft weinig geholpen.
Pap heeft nu eenzelfde aanslag gehad op zijn pc als ik een tijd terug had....
En ik had vandaag "bewijs" dat hij emt de antenne op ons huis staat gericht, ik hoorde een hoop gestoor via men geluidsset, als je naar buiten keek stond de antenne ongeveer op ons huis gericht...
Ik heb eerst iedereen er uit geknald en toen weer een nieuw wachtwoord er op gezet etc, ander kanaal.
Maar ik krijg hier langzamerhand echt de pest in.
Internet is nu wel weer redelijk. Snelheden liggen tussen 20kbs en 60 ongeveer en af en 100kbs met vlagen.
Reactietijd is tussen de normale 20ms met vlagen maar vaak tussen 40ms en 120ms met fikse uitschieters.
Dit is erg balen maar ik zit er wel aan te denken om een andere router te gaan kopen.

Maar iig, al die hulp helpt weinig of niks helaas. Harstikke bedankt allemaal, ik waardeer het enorm.
Toch maar eens wat anders proberen... Deze router is niet echt slecht maar ik betwijfel de betrouwbaarheid van de hetnet speddtouch router, oud model inmiddels met achterhaalde beveiling.
Waarschijnlijk geen slecht idee om hem te vervangen.
Maar dat moeten we eens rustig gaan bekijken. Internet is weer up and running (voor zolang het duurt) en nu weer opnieuw en computer helemaal schoon maken... :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 23:13 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor beveiliging gebruik je dan ... /me mompeld iets over wpa

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:23:
wat voor beveiliging gebruik je dan ... /me mompeld iets over wpa
Ja, wpa gebruik ik als beveiligings coderings, dat werd me aangeraden door een aantal kennissen enzo. En ook via google was wpa goed als beveiliging. Hoezo?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wpa is ok, er is ook natuurlijk de optie dat je gewoon "niet draadloos" gehacked

als je bijv wep draaid heb je een kans om gehacked te worden van dort
ik vroeg het eigenlijk omdat dit de 2e keer is dat je gehacked bent in korte tijd

Iperf

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Doe voor de gein eens een paar draadjes leggen.
Ben je voor onder de 20 euro klaar als je je draadjes bij een goeie leverancier haalt ;)

Als je het mooi afgewerkt wil hebben kost het een paar centen meer en wat extra werk(outletjes, misschien een patchpaneeltje), maar dan heb je ook wat.

Heb je ook geen last meer van die buurman ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Draaden trekken kan helaas niet, wij hebben een nieuwbouw huis waar geen rekening is gehouden met extra aansluitingen en dat soort dingen. De enige loze leiding naar boven is in gebruik voor de internet kabel voor de rooter boven, en de tv kabel. Vanwege het slecht aanleggen kan daar verder niks meer doorheen en wij hebben helaas geen mogelijkheid om bedraad een netwerk aan te leggen. Als dat kon stond hier allang een eigen servertje te stampen enzo en had ik het heel anders aangepakt. Maar draadloos is de enigste oplossing.... En daar baal ik echt enorm van.

Maargoed, internet is bagger, paps pc is weer lopende (voor zolang et duurt)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 14:11 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan de cat5 kabel dubbel gebruiken !!!! ..
dus je kan weer terug met je singaal, eenmaal terug in de meterkast kun je daar eventueel weer een switch leggen ...

en onder de vloer kun je een boel kwijt hoor

een router beneden en een extra switch op zolder kan ook natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 03-01-2007 20:38 ]

Iperf

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-03 13:22

mace

Sapere Aude

Bedraad kan prima hoor, ik heb hier 3 apparaten beneden op een switch en 3 boven op een switch en er gaat mar 1 kabel van beneden naar boven, niks mis mee.

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:12:
Draaden trekken kan helaas niet, wij hebben een nieuwbouw huis waar geen rekening is gehouden met extra aansluitingen en dat soort dingen. De enige loze leiding naar boven is in gebruik voor de internet kabel voor de rooter boven, en de tv kabel. Vanwege het slecht aanleggen kan daar verder niks meer doorheen en wij hebben helaas geen mogelijkheid om bedraad een netwerk aan te leggen. Als dat kon stond hier allang een eigen servertje te stampen enzo en had ik het heel anders aangepakt. Maar draadloos is de enigste oplossing.... En daar baal ik echt enorm van.

Maargoed, internet is bagger, paps pc is weer lopende (voor zolang et duurt)
Nieuwbouwwijk en dan zo'n pauper antenne in de buurt hebben staan. Ik zou me als buurt toch allang gemeld hebben bij de gemeente dat die dat ding verwijderde.

The only thing to fear is fear itself

Verwijderd

Topicstarter
Nja hij heeft toestemming van de gemeente dus ik kan niks doen helaas. Gemeente heeft beslist. helaas... :(

En met het leggen van een bedraad netwerk, dat is niet te doen, onder de vloer gaat niet, langs t plafond ziet er niet uit. Dus op een fatsoenlijke manier wegwerken vanaf die loze leiding inde ouderslaapkamer is niet te doen. je moet dan te eerste naar de hal, daar 3 x splitsen, eentje vanuit de hal door het trapgat naar boven naarmijn kamer. Dan 2 kabels vanuit de hal naar de slaapkamer van mijn broertje en de werkkamer van pap. Dat word minstens boren en dan de kabel netjes uit het zicht wegwerken is niet te doen. Dus vandaar hadden we draadloos gepakt een goed 1,5 jaar geleden en nu deze problemen.
Die zou ik graag proberen op te lossen....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Achter (holle) plinten valt een boel weg te werken

misschien werken mimo routers wat beter .....
5Ghz netwerk ?

5Ghz mimo ....

anders ... de Tam-Tam

bleutooth ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 03-01-2007 23:23 ]

Iperf

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03

3DDude

I void warranty's

gebruik je wpa of ook wpa2?
nieuws: WEP-opvolger WPA2 verplicht voor WiFi-apparatuur
oh uitleg : het verschil zit hem in de encryptie wpa is TKIP en Wpa2 is AES.

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 03-01-2007 23:27 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:24:
gebruik je wpa of ook wpa2?
nieuws: WEP-opvolger WPA2 verplicht voor WiFi-apparatuur
oh uitleg : het verschil zit hem in de encryptie wpa is TKIP en Wpa2 is AES.
Ik gebruik de oude wpa codering vanwege de oudere router die wij hebben.
fish schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:22:
Achter (holle) plinten valt een boel weg te werken

misschien werken mimo routers wat beter .....
5Ghz netwerk ?

5Ghz mimo ....

anders ... de Tam-Tam

bleutooth ?
Wij hebben hier geen holle plinten helaas. We hebben latjes boven het zeil tegen de muur en boven aan de muur hoekplintjes als afwerking tussen behang en plafond. Dus draden trekken is niet te doen hier helaas.

En 5ghz netwerken? Dat trekt onze router absoluut niet. Bluetooth ook niet. We hebben gewoon een oud simpel 54mbs wirelless router ding van speedtouch wat je bij hetnet kreeg 1,5 jaar terug. WPA en WEP codering volgens mij en een ingebouwde firewall. Gewoon een standaard ding.

Ik was inmiddels maar aan het kijken naar een andere router. Onze valt vaak uit/weg met of meer dan 2 computers er op, internet is traag of doet het helemaal niet meer etc. Zelf via wat zoektochten is iig het merk linksys het meest vertrouwd klinkende net zoal mijn netwerkkaart en dan een goede serie. Maar der zijn ongeveer 3 dezelfde modellen van linksys en ook na googlen was het mij niet duidelijk. Help :P
We willen een goede router, goede beveiliging, stabiel internet, 54mbs als het kan en gewoon een goed betrouwbaar ding. En dat voor een budget van om en nabij de 100 euro. Er is genoeg te koop en van linksys ook, maar 3 de zelfde routers ongeveer. Jees.... Daar word ik niet blij van. En voordat ik anar de winkel ga een een verkoper me wat aansmeert wil ik wel weten hoe en wat. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 00:26 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 16:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:10:
Nja hij heeft toestemming van de gemeente dus ik kan niks doen helaas. Gemeente heeft beslist. helaas... :(
En hoe denk je dat de gemeente dat beslist? Zijk bekijken of er wetten worden overtreden en of andere inwoners er last van hebben, en als ze denken dat het niet zo is dan krijg je toestemming. Als je een petitie hebt opgesteld dan moet je daarmee naar de gemeente gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee niet de gemeente

maar hier http://www.agentschap-tel...satie/org_handhaving.html
Verhelpen van storingen
Agentschap Telecom is het publiek behulpzaam bij het voorkomen, opzoeken en verhelpen van storingen in de radio- en televisie-ontvangst. Iedereen die een klacht heeft over radio- of televisie-ontvangst (en zeker weet dat de storing niet veroorzaakt wordt door de kabel, technische defecten of atmosferische omstandigheden), kan deze klacht bij Agentschap Telecom indienen. Na onderzoek naar de oorzaak van de storing, geeft Agentschap Telecom advies over het opheffen en voorkomen ervan. Kijk hier voor meer over storingen.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat klint goed, dan maar eens kijken wat onze kansen zijn en ons bewijs enzo en eventueel een rechtzaak aanspannen. Bedankt voor de link! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 21:50 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:49:
Dat klint goed, dan maar eens kijkenw at onze kansen zijn en eventueel een rechtzaak aanspannen. Bedankt voor de link! :)
stond al halverwege 8)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er niet verkeerd uit... Even met pap over leggen en de petitie uit het stof halen. >:)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat we vroeger deden met mensen met een bakkie en een spetterende linear ...
dunne speld in de coax drukken en zorgen det je hem moeilijk terugvind .... joh dat werkte goed

disclaimer, dat zegt natuurlijk niet dat jij dat moet gaan doen ...

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 05-01-2007 22:00 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:59:
wat we vroeger deden met mensen met een bakkie en een spetterende linear ...
dunne speld in de coax drukken en zorgen det je hem moeilijk terugvind .... joh dat werkte goed

disclaimer, dat zegt natuurlijk niet dat jij dat moet gaan doen ...
Nee ok, maar wel een goed idee, jammer dat ie geen achterom heeft. Maar ja. Hij heeft binnenkort een rechtzaak aan zijn broek.

Maar nog even dit, ik wil wel even weten hoe ik dit internet beter kan krijgen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:13:
[...]

Nee ok, maar wel een goed idee, jammer dat ie geen achterom heeft. Maar ja. Hij heeft binnenkort een rechtzaak aan zijn broek.

Maar nog even dit, ik wil wel even weten hoe ik dit internet beter kan krijgen :P
Moet jij daar nog een rechtszaak voor aanspannen ? In Belgie hebben we ook zo een technisch controle orgaan voor telecom, en als die komen onderzoeken en ze stellen vast dat iemand zijn al dan niet legale apparatuur de oorzaak van ellende is, dat gaat dat agentschap er achteraan, dat hoef jij niet meer te doen dan. Is dat in NL dan anders ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:26:
[...]

Moet jij daar nog een rechtszaak voor aanspannen ? In Belgie hebben we ook zo een technisch controle orgaan voor telecom, en als die komen onderzoeken en ze stellen vast dat iemand zijn al dan niet legale apparatuur de oorzaak van ellende is, dat gaat dat agentschap er achteraan, dat hoef jij niet meer te doen dan. Is dat in NL dan anders ?
Ik heb geen idee, dan moet ik eens gaan na kijken of er hier ook ziets is. Thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
Krijg serieus de schijt van dit, bel ik de hetnet service krijg ik een een of andere tuup aan de lijn. Had ik geen hol aan en die vent wist totaal niks zinnigs te vertellen waar ik wat aan had.

Ik wil dus mijn internet op een ander kanaal zetten.
De router is een Speedtouch 716 v5 WL router.
Ik weet hoe ik op de router komt, maar dan???
Hoe krijg ik ite zien welke ander kanalen in gebruik zijn en hoe krijg ik mijn kanaal in godshemelsnaam op een ander kanaal?

Maar ik krijg zo langzamerhand echt de ****** van hetnet en die hele bende hier en ook van hetnet. De router is prut, een een of andere klojo hier in de wijk. Etc etc.
Sorry voor mijn redelijk boze post.

Google isnt my best friend, de handleiding heb je niks, sofware van de router ook niet, hetnet al helemaal niet....

Maar wie o wie heeft ervaring met die speedtouch dingen en weet hoe ik een ander kanaal kan instellen??? |:(

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:01
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:28:
[...]

Ja, wpa gebruik ik als beveiligings coderings, dat werd me aangeraden door een aantal kennissen enzo. En ook via google was wpa goed als beveiliging. Hoezo?
Omdat WEP kut is en je buurman daarom nog het hardst zal lachen.
Als je WPA gebruikt dan zal ie je wel niet gehackt hebben omdat dat niet zo 1 2 3 lukt. Alles kan natuurlijk, maar dat zou ik uit sluiten(ga anders over naar WPA2)

Ik ben zelf trouwens ook bezig met zo'n antenne, maar niet ZO'N huge ding om iedereens internet plezier te gaan verstoren.

[ Voor 29% gewijzigd door stijnos1991 op 07-01-2007 13:49 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gebruik je huidige modem als gateway, haal een Linksys 54mbit G+ routertje en gooi er een goeie beveiliging op en je hebt nooit meer last :)?

Goedkoop bellen via VoIP

• stijnos1991
MensionXL schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:00:
Gebruik je huidige modem als gateway, haal een Linksys 54mbit G+ routertje en gooi er een goeie beveiliging op en je hebt nooit meer last :)?
Misschien nog wel van storingen.. ik weet het ook niet zeker hoor, maar volgens mij wordt het singaal dan gewoon weer gestoord.
En als meer mensen er last van hebben..... zal een nieuwe router niet uit maken?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom een andere router kopen???
Die gast met die antenne zit op ons router kanaal te kloten en daarom wil ik een ander kanaal instellen. Niks andere router. Iig nu niet, miss binnenkort een goed linksys model met firewall etc.
Maar nu eerst eens proberen om dit ding op een ander kanaal te zetten, dat moet al kunnen helpen denk ik. Anders zet ik hem op het illigale 5ghz ding >:)
Maar goed, hoe een speedtouch hetnet prul op een ander kanaal instellen? |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 14:09 ]

• stijnos1991
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:07:
Waarom een andere router kopen???
Die gast met die antenne zit op ons router kanaal te kloten en daarom wil ik een ander kanaal instellen. Niks andere router. Iig nu niet, miss binnenkort een goed linksys model met firewall etc.
Maar nu eerst eens proberen om dit ding op een ander kanaal te zetten, dat moet al kunnen helpen denk ik. Anders zet ik hem op het illigale 5ghz ding >:)
Maar goed, hoe een speedtouch hetnet prul op een ander kanaal instellen? |:(
Naja het kan niet moeilijk zijn denk ik, ga naar de config page van je router en kijk rond bij de Wireless settings, ergens kan je kiezen tussen 1 tm 11.. dat zijn de kanalen.. naja kies er 1 uit en klaar :P

Verwijderd

Topicstarter
stijnos1991 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:16:
[...]

Naja het kan niet moeilijk zijn denk ik, ga naar de config page van je router en kijk rond bij de Wireless settings, ergens kan je kiezen tussen 1 tm 11.. dat zijn de kanalen.. naja kies er 1 uit en klaar :P
Haha, daar was ik ook al achter ;)
Mja hoe kom je daar want ik vind t dus voor geen meter :(

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 16:48

Verwijderd

Topicstarter
Leuk die link ;)
Ik had ook al gegoogled vandaar google isnt my best friend. Omdta wat ik vond gewoon of niet werkte of nergens of sloeg of compleet niet terug te vinden was of compleet niet werkte.
En als ik die site dan open krijg ik niks meer te zien als een grijs/wit vlak met speedtouch...
Kan iemand mij vertellen hoe het kanaal in stellen te doen..
En ja ik weet, ik ben lastig ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 14:47 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 16:48
Mwoah link werkt iig wel....

Neem aan dat je wel weet hoe je je router via web moet benaderen?? zo ja zie hieronder beknopte uitleg..

Accessing the Access Point settings
Proceed as follows:

1 In the left menu, click Home Network.
2 Under Wireless, click the name of the Access Point you want to view or configure.

Configure
On the Configure page, you can change the configuration details displayed on the Details page.

Hier kan je channels, security etc veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt, ga ik dat even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Boel-Shit schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:44:
Mwoah link werkt iig wel....

Neem aan dat je wel weet hoe je je router via web moet benaderen?? zo ja zie hieronder beknopte uitleg..

Accessing the Access Point settings
Proceed as follows:

1 In the left menu, click Home Network.
2 Under Wireless, click the name of the Access Point you want to view or configure.

Configure
On the Configure page, you can change the configuration details displayed on the Details page.

Hier kan je channels, security etc veranderen.
Super bedankt kerel, ik heb tot nu toe heerlijk snel stabiel internet.

Maar ik wil wel nog even de netwerken van de buren in de gaten houden. Welk programma kan ik gebruiken om de kanalen van alle netwerken te bekijken?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 16:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:03:
[...]

Super bedankt kerel, ik heb tot nu toe heerlijk snel stabiel internet.

Maar ik wil wel nog even de netwerken van de buren in de gaten houden. Welk programma kan ik gebruiken om de kanalen van alle netwerken te bekijken?
zoiets als netstumbler, was dacht ik al eerder voorgekomen in dit topic ^^

edit typefoutje..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:11:
[...]

zoiets als netstumbelr, was dacht ik al eerder voorgekomen in dit topic ^^
Geen idee, maar wel nog bedankt!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 07:27
En wat als je buurman nu voor de gein ook eens op jouw kanaal gaan zitten? Als hij de hacker is, zal hij dat heus wel doen en sta je weer op 0.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:26:
En wat als je buurman nu voor de gein ook eens op jouw kanaal gaan zitten? Als hij de hacker is, zal hij dat heus wel doen en sta je weer op 0.
Ja idd, maar wat kan ik doen dan om dat tegen te gaan?

Trouwens ik heb nu wel een firewall ingesteld op de router. Hopen dat dat ook wat helpt...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 19:35 ]

Verwijderd

Sorry hoor, maar met zo'n antenne kan je echt niet veel storing op een WiFi netwerk veroorzaken. Dat is een richt antenne voor een frequentie die vele malen lager is dan die van een wifi netwerk, Spetteren gebeurd alleen bij in de buurtliggende frequentie en de harmonischen zijn dan ook al dusdanig afgezwakt. Ik heb dit zelf ook en ik heb werkelijk nog nooit last gehad van mij wireless.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neeuh natuurlijk niet .. dat is een relatief lange golf maar je hebt een zendamateur in de buurt, die zelfs weigert om zijn apparatuur uit te zetten om te testen of hij het probleem is, en hij kan best op meer frequenties actief zijn.

zolang weigert mee te werken om zichzelf uit te sluiten van de oorzaak zou ik mooi probereb het telecom agentschap in te schakelen . en hij kan best niet de oorzaak zijn, maar het probleem kan nogsteeds gevonden worden.
Aangezien de hele buurt er last van heeft is het het onderzoeken waard toch ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik mee eens. En we zijn nu met het groepje waar we toen de petitie mee hebben gemaakt en mee door de wijk zijn gegegaan zijn we weer bij elkaar gaan zitten. En er word idd die organisatie ingeschakeld. Benieuwd wat er uit gaat komen! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:42:
Sorry hoor, maar met zo'n antenne kan je echt niet veel storing op een WiFi netwerk veroorzaken. Dat is een richt antenne voor een frequentie die vele malen lager is dan die van een wifi netwerk, Spetteren gebeurd alleen bij in de buurtliggende frequentie en de harmonischen zijn dan ook al dusdanig afgezwakt. Ik heb dit zelf ook en ik heb werkelijk nog nooit last gehad van mij wireless.
Een zendamateur die met veel te sterke vermogens werkt kan wel degelijk heel zijn omgeving storen, inclusief wifi netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, en daar heb ik last van en meer hier uit de wijk. Maar helaas is het niks geworden met aanklagen of die commisie er bij halen...

Maar goed, internet is nu wel goed, snelheid is weer normaal maar toch heeft ie met vlagen dat hij weer langzaam word. Vooral als we met meerderen, ik pap etc op de router zitten dna merk je dat het internet echt traag word. Verder nergens last meer van, internet is weer lekker stabiel en vaak weer de normale snelheid.
Maar waarom hij af en toe nog langzaam word en soms er weer uit ligt? Dat mag joost weten want ik snap er echt niks van. Misschien is dat nog op te lossen maar verder ben ik wel blij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:58:
Maar goed, internet is nu wel goed, snelheid is weer normaal maar toch heeft ie met vlagen dat hij weer langzaam word. Vooral als we met meerderen, ik pap etc op de router zitten dna merk je dat het internet echt traag word.
Nogal logisch... Als een andere user je upload volsteekt dan schiet er niet veel snelheid meer over...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:02:
[...]

Nogal logisch... Als een andere user je upload volsteekt dan schiet er niet veel snelheid meer over...
Damn dat schiet niet echt op dan...
Dan maar misschien eens ander internet aanschaffen. |:(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en je weet echt zeker dat niemand p2p software / bot oid draaid ??? dubbel check, triple check

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:10:
en je weet echt zeker dat niemand p2p software / bot oid draaid ??? dubbel check, triple check
Ik heb al zo vaakt gecheckt, minstens 10x, en niks gevonden :'(
En toch... er klopt gewoon iets niet, dit kan gewoon niet eig...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben het zat, er komt een nieuwe router. En dan gelijk maar goed.

Ik wil graag een linksys en dan met speedbooster en de hele reutemeteut. Maar welke moet ik pakken, allemaal zien ze er het zelfde uit etc alleen kleine dingen die zijn anders....

Dus welk model type is aan te raden met adsl en firewall, speedbooster en wat nog meer? :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:06:
Ok, ik ben het zat, er komt een nieuwe router. En dan gelijk maar goed.

Ik wil graag een linksys en dan met speedbooster en de hele reutemeteut. Maar welke moet ik pakken, allemaal zien ze er het zelfde uit etc alleen kleine dingen die zijn anders....

Dus welk model type is aan te raden met adsl en firewall, speedbooster en wat nog meer? :/
Ik heb me er niet goed in verdiept, maar er zijn een aantal versies van de linksys die je niet wilt hebben. Gewoon ff googlen en dan ff +trouble oid erachter typen. Dan kom je er meestal wel achter wat goed of niet een goede koop is. Of misschien weet iemand hier toevallig de goede van de slechte series te onderscheiden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:55:
[...]

Ik heb me er niet goed in verdiept, maar er zijn een aantal versies van de linksys die je niet wilt hebben. Gewoon ff googlen en dan ff +trouble oid erachter typen. Dan kom je er meestal wel achter wat goed of niet een goede koop is. Of misschien weet iemand hier toevallig de goede van de slechte series te onderscheiden.
Nja googlen is erg omslachtig, ik heb al wat geprobeerd mja, werd niet zo`n succes.

Linksys heeft wel maar een paar uiterlijken van de routers maar echt te veel series, types etc.

Vandaar hoop ik dat iemand mij wat kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoekwer kwam ik op het oudere model van linksys. De WRT54GS. Is dat wat?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
er lopen hier een paar topics over die linksys wrt45xx'en (dacht ik)
even daar gaan kijken ?

(een utp'tje echt geen mogelijkheid ?)

Verwijderd

Topicstarter
Nja, ik heb flink zitten rondzoeken op google en hier op het forum.

Linksys staat goed bekent en vooral de WRT54 serie en dan niet de G, die zijn het beste en het makkelijkste. Dus nja, dan ga je op webshops wat rondsnuffelen en nu heb ik 2 modellen die overeen komen en kwa prijs niet al te veel uit elkaar staan en onder de 100 euro zitten, maar waar ik niet tussen kan kiezen.
De WRT54GL of de iets nieuwere GS met speedbooster.

Welke is beter en waarom?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:22:
Nja, ik heb flink zitten rondzoeken op google en hier op het forum.

Linksys staat goed bekent en vooral de WRT54 serie en dan niet de G, die zijn het beste en het makkelijkste. Dus nja, dan ga je op webshops wat rondsnuffelen en nu heb ik 2 modellen die overeen komen en kwa prijs niet al te veel uit elkaar staan en onder de 100 euro zitten, maar waar ik niet tussen kan kiezen.
De WRT54GL of de iets nieuwere GS met speedbooster.

Welke is beter en waarom?
Daarvoor moet je ff op GoT rondzoeken, had ik laatst ook bij je gedaan :P Ik meen dat 1 van die 2 16MB geheugen had ipv 8MB oid.
offtopic:
yo :w

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik ben er uit, het word de WRT54GL.

Offtopic @MensionXL: eej kerel :w

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Joopie kickt dit topic omhoog*
Nou het is alweer een tijdje terug en het internet is nog steeds niet verbeterd.
Het blijkt dat die zendamateur hier uit de wijk niks verkeerds doet of had gedaan. Dus dan moet hier wel wat fout zitten(was ik al bang voor). Onze pc`s zijn goed, de router is ook goed ingesteld. Maar toch, router vertrouw ik niet helemaal en ik ben dat ding inmiddels behoorlijk zat door alle problemen etc. Daarom heb ik contact op genomen met hetnet. Die konden mij verder niks zinnigs zeggen en/of helpen met de problemen, iig niks wat ik nog niet weet. Ik kan er wel weer boos over worden over die bagger service maar goed. Toen kwam die man met een aanbieding... Ze hebben me al vaker wat proberen aan te smeren dus ik vertrouw het niet helemaal maar toch. Maar wij willen geen andere provider vanwege de emailadressen etc en we willen gewoon bij kpn blijven met apparte telefonie en adsl internet. Na wat rongezocht te hebben op internet is het nieuwe model router wel goed alleen het instellen en laten lopen van je netwerk kan wel wat problemen geven en is niet echt makkelijk te noemen.

Nou nu even over de aanbieding die hetnet ons kon geven. Ik wou niks met bellen en internet dus dan was dit een ideale aanbieding volgens hun.
De aanbieding:
- van 19,95 -> 24,95 per maand
- van 1,5 mb adsl -> 4 mb adsl per maand
- gratis wireless alcatel router, de Alcatel ST580(iemand ervaring mee?)

Maar voor mij lijkt me dit wel een goede aanbieding en niet eens te duur en oneerlijk.
Maar toch wil ik jullie mening hierover. Doen of niet en waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alsjeblieft even hierover jullie mening, reacties of wat dan ook :)
Sorry voor mijn dubbelpost en kick maar ik wil dit graag zsm even weten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 19:56 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Aangezien de rest van de wijk ook problemen heeft denk ik niet dat je erop vooruit gaat
mischien moet je wat met een repeater doen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 22-01-2007 21:28 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:27:
Aangezien de rest van de wijk ook problemen heeft denk ik niet dat je erop vooruit gaat
mischien moet je wat met een repeater doen ?
Nja, zo`n man van die organisatie is langsgeweest bij een aantal adressen en bezig geweest met vanalles en nog wat dus volgens mij heeft het geen zin om nog een keer zoiets te doen. Jammer maar helaas.
Maar om terug te komen op mijn vraag, is het een goede aanbieding ook in combinatie met die router?

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-03 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:31:
[...]

Nja, zo`n man van die organisatie is langsgeweest bij een aantal adressen en bezig geweest met vanalles en nog wat dus volgens mij heeft het geen zin om nog een keer zoiets te doen. Jammer maar helaas.
Maar om terug te komen op mijn vraag, is het een goede aanbieding ook in combinatie met die router?
Meestal leveren providers wel een goede modem, anders krijgen ze daar zelf te veel problemen mee. En als er een één stuk gaat krijg je waarschijnlijk wel een nieuwe.
verder weet ik niet of de aanbieding super is, omdat ik niet veel prijzen weet van andere providers. Maar dan zou je natuurlijk even een paar providers bij langs kunnen gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rickhansen op 23-01-2007 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, ik heb wat rondgeken en meestal bij adsl/kabel is van 1,5 mb de instap versie naar de snelste 4 meestal 10 euro duurder. Dus zo`n actie als deze van instap naar snel met gratis router voor maar 5 euro meer is idd goedkoop.
En dan hebben we ook weer een nieuwe verse router, de onze is al een oude serie en er zit geen garantie meer op. Dus zo gek is het niet eens om die router zo te kunnen vervangen.
Dus als ik zo rondkijk denk ik dat we het wel moeten doen.
Bedankt allemaal voor jullie hulp! :)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien is sinaasappel wat voor jou? :) Dan kan die dwaas ook niet meer inloggen bij je want je moet het REG knopje onderin indrukken en dan heb je 3 of 5 min tijd om je apparaat te synchroniseren en dan kan je al niet meer inloggen. En je email adressen?
Maak gewoon een afspraak met Hetnet voor een X bedrag dat je email adressen actief blijven oid :)?
Maar als je alleen een kut snelheid hebt door de afstand die je wireless dingetje moet overbruggen dan zou ik gewoon een goede linksys halen. Want de Livebox is ook niet zo'n ster in draadloos ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 24-01-2007 16:00 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Nja, kan wel en is goedkoop...
Maar pap wilt gewoon niet over schakelen.
Dus ik kan wel willen maar het mag niet ;)
Vandaar dat ik bij hetnet wou blijven. En de router was al niet zo goed meer en snelheid was niet zo hoog dus eigenlijk was ik wel blij dat pap deze aanbieding goed vond.
Dus het blijft hetnet maar dan wel een stapje sneller :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 17:42 ]

Pagina: 1