peer to ethernetdisk sneller dat p2p....

Pagina: 1
Acties:

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08-2025
In de categorie uitdagingingen, waarom is de verbindingssnelheid tussen twee wireless PCs de helft van de verbindingssnelheid tussen een wireless PC en een hardwired disk?

Mijn setup: PC1 en PC2 wireless verbonden via Speedtouch 580, LAcie ethernet disk 250GB via RJ45 verbonden met Speedtouch 580.

Transfer van PC1 naar Lacie of PC2 naar Lacie, of van Lacie naar PC1 of PC2: 1,3 Mbyte/s
Transfer van PC1 naar PC2: 0,7 Mbyte/s :?

Beide snelheden zijn dramatisch, maar de ene wat minder dan de andere :|

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 13:02
deze valt wat meer onder de catogorie "als ik alle theorie goed begrepen heb" (bevestiging nodig).

Volgens mij is het zo dat alle data van pc1 naar pc2 via de Speedtouch (AP) moet. Anders gezegd: als pc1 data wil sturen naar pc2 dan moet pc1 eerst de data naar het AP sturen en deze (het AP dus) moet de data dan weer doorsturen naar pc2. Op deze manier moet er dus dubbel zoveel data door de lucht en dus halveert de snelheid bijna. althans: lijkt me logisch

Voor de grap kun je eens kijken wat de snelheid is als je aan 1 van de pc's een draadje hangt (aan het bedrade netwerk dus)

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik heb wel eens gehoord dat alcohol hersencellen afbreekt, maar dat de wijntjes van de kerst zóó snel werken 8)7
Soms is de oplossing zo simpel dat je er overheen kijkt, bedankt _/-\o_