[XP]Missende bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb een probleempje met mijn windows. In de molex van de hardeschijf zat een draadje niet meer goed. Hierdoor crashde me hardeschijf precies bij het opstarten van windows. Toen ik dit euvel had gemaakt en de molex weer goed was startte ik de pc weer op. Ik kreeg toen een chkdsk van windows. Ik zag dat deze een stuk of 5 zwevende bestanden verwijderde. Één van dit bestand was al iets met tcpip.dll genaamd of zoiets.

Het probleem nu is dat ik geen internet meer kan krijgen. In het logboek krijg ik een heel wat aantal foutmeldingen waar ik volgens mij weinig mee kan. Deze meldingen krijg ik echt heel vaak hier hangt me pc aan het begin ook op volgens mij:

De SSDP Discovery-service-service is naar een Starten-besturingselement verzonden. (ID 7035)

De SSDP Discovery-service-service heeft nu de status beëindigd. (ID 7036)

Dan heb ik deze foutmeldingen een enkele keer:

De Network Location Awareness (NLA)-service is afhankelijk van het stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (ID 7001)

De stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-serivce kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (ID 7000)

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: Tcpip. (ID 7026)

De windows firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)-service is gestopt met de volgende foutcode: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (ID 7023)

De IPSEC-services-service/ DNS Client-service/ DHCP Client-service is afhankelijk van de stuurprogramma voor TCP/IP-protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart: Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet. (ID 7001)

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals het netwerkkaart dat onboard zit op me mobo opnieuw te installeren en ik heb de TCP/IP protocol opnieuw geinstalleerd. Deze beide pogingen hielpen alleen niet helaas. Mijn vraag is dus: Is hier nog wat aan te doen of kan ik beter windows XP opnieuw installeren? Ik heb deze week alleen helaas zo weinig tijd hiervoor vandaar dat ik hier probeer nog wat andere oplossing te krijgen.

Upside down

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Windows-CD erin trappen. En dan via STart => Uitvoeren de opdracht sfc /scannow laten draaien en desnoods in Safe Mode.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
hmmm, ik heb dat gedaan en hij scant de hele computer alleen daarna gebeurd er niks? Hij scant alleen en geeft geen resultaat ofzo?

Upside down