M2NPV-MX onboard geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:41
Dag allemaal,

Ik heb vorige week 2 pc gekocht (losse onderdelen).
Beide pc hebben een am2 moederbord, namelijk de Asus M2NPV-MX asus spec pagina

Op deze mobo, zit ook onboard geluid, maar ik krijg in geen mogelijkheid de drivers aan de praat.
Je krijgt keurig een cd erbij met alle software, maar de driver van het geluid wilt hij niet installeren. Krijg dan de volgende melding:

De bestanden van het audiobestuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet

Heb ook van de asus site de laatste driver gedownload maar niks doet het.

Het waren twee identieke computers die ik heb gekocht, dus het kan niet een defect mobo zijn, want dat zou wel heel erg toevallig zijn.

Verder draait er Windows xp pro sp2 op, 3500+ amd proc, en 1 gb kingston ddr2 geheugen, de rest werkt allemaal perfect, alleen het geluid doet het niet.

Wie oh wie weet wat de oplossing is??

edit:

Ja, in de bios staat het onboard geluid aan.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 27-12-2006 14:20 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:38

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

code:
1
2
ADI AD1986A High-Definition Audio 5.1-kanaals CODEC
Ondersteuning Jack-Sensing en S/PDIF-out interface

Download eens van internet de driver van deze kaart. Dit is je geluidskaart. Misschien is het een foutje in de CD's :S

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 11:21
Ik zie het niet in je post staan, dus voor alle veiligheid even de vraag: staat het on-board geluid aan in je BIOS?

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

chrisborst schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:04:
Heb ook van de asus site de laatste driver gedownload maar niks doet het.
De audio-drivers of de chipset-drivers? De audio-drivers zitten namelijk niet in het pakket van de chipset-drivers. :)

Asus download (Uiteraard naar 'audio')

[ Voor 27% gewijzigd door _the_crow_ op 27-12-2006 11:13 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• chrisborst
_the_crow_ schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:12:
[...]
De audio-drivers of de chipset-drivers? De audio-drivers zitten namelijk niet in het pakket van de chipset-drivers. :)

Asus download (Uiteraard naar 'audio')
Ja, die had ik gevonden, maar dan geeft hij aan dat er verkeerde hardware in de compu zit.

Geeft het volgende bericht:

De bestanden van het audiobestuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet

[ Voor 11% gewijzigd door chrisborst op 27-12-2006 14:19 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:08
Zoals hierboven al gemeld heb je hem in de bios aanstaan. Heb zelf ook een Asus bord en als ik mijn onboard geluid wil gebruiken moet ik hem wel eerst aanzetten. Anders staat hij standaard uit.

Verwijderd

Cave_Boy schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:29:
Zoals hierboven al gemeld heb je hem in de bios aanstaan. Heb zelf ook een Asus bord en als ik mijn onboard geluid wil gebruiken moet ik hem wel eerst aanzetten. Anders staat hij standaard uit.
Heb toevallig 8 van die M2NPV-MX bordjes gebruikt deze ochtend, allemaal werkte de audio zonder enige aanpassing in de bios of windows (behalve drivers installeren).

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ook ik heb dit moederbord en kan zonder problemen de driver van de Asus site installeren. Wellicht dat je bord niet goed is?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Probeer het volgende eens:
• Download de audio-drivers van de ASUS-site en pak ze uit
• Open de map en start het bestand kb888111.exe (eventuele stappen volgen uiteraard)
• Even rebooten en dan de audio-drivers-installatie starten

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 27-12-2006 12:03 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• chrisborst
Wel heel erg vreemd dan, ik heb gewoon het moederbord in de pc gedaan, proc etc erin geprikt en daarna Windows geïnstalleerd, en daarna meteen de cd met alle drivers en software gebruikt, maar bij de audio drivers gaf hij aan, dat de driversoftware niet bij de hardware paste.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Als je sound card in de BIOS enabled is, dan zijn er volgens mij twee opties:
  • Asus heeft een nieuwe revisie gemaakt van dit moederbord met een andere sound chip erop
  • Je moederbord is defect, je zult het moeten ruilen

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Installeer eerst eens de HD-Audio bus-driver van Microsoft en installeer daarna eens de AD Soundmax audio-driver

• Sp-OO-ky
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 10:07
voeding! Levert je voeding soms geen -5V?

• dion_b
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na 10 maanden gok ik dat hij er al uit is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.