Dag allemaal,
Ik heb vorige week 2 pc gekocht (losse onderdelen).
Beide pc hebben een am2 moederbord, namelijk de Asus M2NPV-MX asus spec pagina
Op deze mobo, zit ook onboard geluid, maar ik krijg in geen mogelijkheid de drivers aan de praat.
Je krijgt keurig een cd erbij met alle software, maar de driver van het geluid wilt hij niet installeren. Krijg dan de volgende melding:
De bestanden van het audiobestuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet
Heb ook van de asus site de laatste driver gedownload maar niks doet het.
Het waren twee identieke computers die ik heb gekocht, dus het kan niet een defect mobo zijn, want dat zou wel heel erg toevallig zijn.
Verder draait er Windows xp pro sp2 op, 3500+ amd proc, en 1 gb kingston ddr2 geheugen, de rest werkt allemaal perfect, alleen het geluid doet het niet.
Wie oh wie weet wat de oplossing is??
edit:
Ja, in de bios staat het onboard geluid aan.
Ik heb vorige week 2 pc gekocht (losse onderdelen).
Beide pc hebben een am2 moederbord, namelijk de Asus M2NPV-MX asus spec pagina
Op deze mobo, zit ook onboard geluid, maar ik krijg in geen mogelijkheid de drivers aan de praat.
Je krijgt keurig een cd erbij met alle software, maar de driver van het geluid wilt hij niet installeren. Krijg dan de volgende melding:
De bestanden van het audiobestuurprogramma ondersteunen uw computerhardware niet
Heb ook van de asus site de laatste driver gedownload maar niks doet het.
Het waren twee identieke computers die ik heb gekocht, dus het kan niet een defect mobo zijn, want dat zou wel heel erg toevallig zijn.
Verder draait er Windows xp pro sp2 op, 3500+ amd proc, en 1 gb kingston ddr2 geheugen, de rest werkt allemaal perfect, alleen het geluid doet het niet.
Wie oh wie weet wat de oplossing is??
edit:
Ja, in de bios staat het onboard geluid aan.
[ Voor 7% gewijzigd door chrisborst op 27-12-2006 14:20 ]