Toon posts:

[WiFi] Probleem met snelheid 1 PC binnen netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een beetje een vreemd probleem en mischien dat er hier iemand is die mij hiermee kan helpen.

Ik ben een aantal weken terug verhuist en tijdens deze verhuizing is mijn PC nogal hard in aanraking gekomen met een betonnen trap. Nadat ik de PC aangesloten had op mijn tijdelijke adres, leek alles goed te werken.

Alleen bij het gebruik van een leech programma (Newsleecher en Newsbin) crashte mijn netwerk opeens keihard. Dit hield in dat de status gewoon aangaf dat de verbinding goed was, maar ik kon niets doen aan de instellingen van mijn netwerkkaart en er was geen enkele netwerkactiviteit mogelijk.
Zelfs de netwerkkaart disable'en was niet mogelijk.

Dit gebeurde met de onboard netwerk aansluiting, dus heb ik die in de bios uitgeschakeld, een losse netwerkkaart in de PC gebouwd en hiermee leken de problemen verholpen.

Nu zijn we doorverhuisd naar onze definitieve woning en daar heb ik ADSL van XS4all met een Thomson 716 wireless modem. Omdat ik toch al geen zin meer had in kabels heb ik besloten om gebruik te gaan maken van het wireless gedeelte voor mijn internet verbinding en nu komen we eindelijk bij het huidige probleem:

Ik heb 3 PC's en 1 Laptop. 2 PC's en de laptop hebben een perfecte wireless connectie met het internet. Bij de speedtest van XS4All scoren die tussen de 4500 en 5000 Kbit en dat is zoals het moet zijn bij ADSL basic van XS4All. Alleen de PC die eerder de netwerkproblemen had heeft nu enorme snelheidsproblemen. Bij de test scoor ik tussen de 17 en 250 Kbit. Zo nu en dan een uitschieter naar de 3500 en heel zelden boven de 4000.

Ik heb inmiddels de volgende dingen gedaan:

1. Gebruik gemaakt van een PCI wifi kaart.
2. PC op verschillende locaties in huis neergezet.
3. Gebruik gemaakt van een USB wifi dongle.
4. PCI wifi kaart uit de PC van mijn vriendin geswapped.
5. Windows XP prof. opnieuw geinstalleerd.
6. Een memmory test gedraaid.

Dit alles heeft geen verbetering opgeleverd.Ik blijf de lage snelheid behouden, en begin een beetje
out of options te raken.

Mischien is er hier iemand die een idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Heb je encrypties aanstaan op het accesspoint? Zo ja zet die eens uit, probeer als test het eens totaal zonder beveiliging. Ik heb zelf ook meegemaakt dat encryptiemethoden bij sommige accesspoints enorm vertragen (ik had het erg bij een DLink). Heb je ook meerdere PCIslots gebruikt om het te proberen (ik neem aan van wel). Nieuwste drivers zal je vast ook geladen hebben voor die netwerkkaartjes. Blijft verder weinig over inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad alle beveiliging al van mijn modem afgehaald. Maakte geen resultaat.
Driver updates allemaal geprobeerd, geen verschil. Meerdere PCI slotjes en zelfs een USB dongle
gebruikt, wederom geen enkele verbetering.