acer 1700 toetsenbord vervangen

Pagina: 1
Acties:

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:25
Hi,

Ik wil het toetsenbord vervangen van mijn acer aspire 1700 laptop. Ik kom er echter niet precies uit welke schroeven ik moet loshalen en hoe ik er bij kan komen. Heeft iemand een handleiding of uitleg? thx

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dit varieert per model Acer laptop.
Bij de meeste die ik uit elkaar heb gehaald, kun je het paneel boven het keyboard, dus waar de powerknop etc. meestal zitten, uit de laptop halen. Voor sommige modellen moet dan aan de achterkant van de laptop, vlak bij de scharnieren van het deksel, een tweetal schroefjes worden losgehaald. Onder deze strip zitten meestal 2 of 3 schroefjes waarmee het toetsenbord vast zit.
Let op: Bij een aantal modelseries is het ook weer zo geweest dat er ook aan de onderkant van de laptop nog een schroef zit, al dan niet verstopt achter een klepje, waarmee het toetsenbord vanaf de onderkant zit vastgeschroefd.

Dan zijn er ook nog tal van notebooks waarbij het toetsenbord rondom met kleine klemmetjes op zijn plek wordt gehouden. Deze klemmetjes kun je het makkelijkst openen door ze voorzichtig opzij te schuiven met een stanleymes o.i.d.

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:25
ok, dank je. Ik begrijp in ieder geval hieruit dat ik helemaal verkeerd bezig was toen ik de onderklep had losgehaald en van onderuit was aan het zoeken naar die schroefjes. Ik ga nog eens proberen !