Toon posts:

Import muziek DVD : Geen DTS maar is wel aangegeven!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de kerst een dvd van Take That gehad: The ultimate tour 2006.

Ik heb 'm even bekeken, maar het geluid wil niet over alle boxen!
Ik krijg alleen stereo (alleen voorste boxen dus) en als ik DTS instel (zou sowieso op alle boxen geluid moeten geven) dan krijg ik alleen wat zacht geknetter/gesis in de achterboxen.

Ik dacht nog dat het misschien aan onze surroundset lag, maar andere DTS dvd's doen het prima!

Kan dat liggen aan het feit dat het import is? Tv en dvdspeler kan prima ntsc aan, verder geen regio (anders zou die het uberhaupt niet doen denk ik?) Ik vind alleen stereo echt niet de bedoeling! }:|

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb zat DTS-dvd's (uit alle hoeken van de wereld) en als ik de DTS-track selecteer, springt mijn receiver vrolijk over op DTS.

Wat voor set heb je, wat voor DTS-schijven heb je nog meer en geeft je set bij die schijven wel aan dat er DTS uit de speler komt?
En ze kunnen wel roepen dat er een DTS-track op staat, maar dat is nog geen garantie dat alle luidsprekers signaal krijgen (bijvoorbeeld als de boel slecht gemixt is)

[ Voor 24% gewijzigd door Kaj. op 27-12-2006 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het dts signaal wel selecteren, maar ik krijg gewoon geen enkel geluid uit de achterboxen. Ook niet als het op stereo staat (om een mogelijk kruislings programmeerfoutje uit te sluiten, zeg maar).

Het is maar een sony dav400, maar dts speelt ie gewoon af. (Moulin Rouge, Robbie Williams en andere dvd's)... overigens hoor je bij die dvd's onmiddellijk als je dts instelt. Zo'n een ander geluid is dat.

Enig idee hoe ik kan uitsluiten dat het aan mijn set up ligt, of andersom, juist bewijzen dat het aan de dvd ligt?

Andere mensen die ik ken met een dvd speler, hebben namelijk dezelfde speler (die hebben ze namelijk gekocht omdat wij 'm hadden :D )

Sony DAV-S 400
Main Specs
EAN: 4901780758999
CD Player / Recorder: CD Player
Compact Flash Card: No
Digital Audio Broadcast (DAB): without Digital Audio Broadcast (DAB)
DivX Playback: with DivX Playback
Dolby / DTS: with Dolby Digital + DTS
DVD Audio Playback: No
DVD Player / Recorder: with DVD Player

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 00:48 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat bedoel je met import? is het op zich wel een originele DVD? Tot nog toe, met alle DVD's (muziek en film) waarbij ik de DTS track kies, werkt het prima. Lijkt mij dus eerder aan de DVD te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Orginele dvd uit UK, wel regiovrij.

Schijnbaar ben ik de enige met een klacht. Hoewel me dat erg stug lijkt. Ik denk eerder dat mensen het niet eens merken 8)7

Ik mag het terug sturen. Denk niet dat een andere DVD wel de DTS weergeeft, maar goed.