[testcase] Bo aan het strand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Nee, geen model, dat wil zeggen, geen menselijk. Blond is ze wel ;)

Ik ben vandaag naar het strand geweest met mijn honden (en cam ;) ), en daarvan wil ik er 3 met jullie delen. Ik heb ergens zitten dubben of ik het een test- of een show-case zou maken, omdat ik persoonlijk vind dat de foto's érg goed gelukt zijn. Uiteindelijk is het test-case geworden omdat ik links en rechts voor mijzelf toch een kleine opmerking had, en de foto's dus niet perfect zijn ;)

Het zijn 'maar' 3 foto's omdat ik het onzin vind mindere foto's bij te voegen om maar een ellenlange reeks te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/tc-bo/DSC_6275thumb.jpg
Dit vind ik persoonlijk de 'minste'. Er mist iets aan, al kan ik niet precies plaatsen wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/tc-bo/DSC_6262thumb.jpg
Zoekerdezoek :)

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/tc-bo/DSC_6243thumb.jpg
En dit is mijn persoonlijke favo.

Alle foto's zijn klikbaar voor 820x553, en ik vraag jullie dit ook te doen omdat de foto's dan veel beter uitkomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 26-12-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het zijn mooie foto's, ze zijn mooi scherp, maar vooral prettig contrastrijk. Dat heeft als nadeel dat Bo in foto 1 geen zichtbare pupillen heeft, ik denk dat dat is wat je mist in deze foto. Je ziet een hoofd en dan zoek je naar de ogen, dat lukt hier niet.
De warmere kleuren in foto 3 zijn voor mij ook reden om die als favoriet te nemen, maar 2 is ook zeker niet slecht. Foto 3 heeft wel een wat onrustige achtergrond wat ook net achter Bo is, dat is erg jammer. Door de zee op de achtergrond in foto 2 wat minder contrast, maar de foto zelf heeft genoeg contrast, zoals je aan zijn voeten en grond kan zien.

Wijze keuze om 3 foto's te laten zien en niet 8 of 10.

De subtiele border is succesvol, niet storend, wel een afbakening.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Foto 2 en 3 vind ik het meest, maar duidelijk is foto 3 de favoriet.
Misschien dat je hem kan bewerken, zodat Bo alleen scherp is en de rest wat minder.
Daardoor leidt de achtergrond wat minder af.

-
Iemand met weinig verstand van foto's, en blijk is met ze 3.0 cameraatje in ze telefoon.
Dus niet teveel waarde hechten aan de post.
-

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@nomad85: het zou bij foto 1 inderdaad die glinstering in de ogen wel eens kunnen zijn die ik mis. Het probleem is denk ik dat het gister nou niet echt helder was, en zeker geen zonnetje om een mooie glinstering te maken, want normaal gesproken zie je de oogjes wel :)

Die achtergrond bij foto 3, tja, dit is 200/2.8, en die 200/2.0 is ook weer zo prijzig ;)

Battler: Ik denk niet dat in die foto de achtergrond mooi te faden is met die staart zo, dat zou echt pixelneuken tot de derde macht worden vrees ik. Dat je trouwens niet al te veel met foto's doet wil trouwens niet zeggen dat je er geen commentaar op kan/mag leveren. Een foto kan technisch 100% in orde zijn en voor een 'leek' tóch niets zeggen, en daarom is elk stukje commentaar zeer gewaardeerd :)

Beiden bedankt voor het commentaar ;)

• Henk
Schopje :) ik heb vandaag nog even wat beter het hele spul uit zitten spitten en er nog één uit gepikt die wel lekker was.

Afbeeldingslocatie: http://www.redxrad.nl/GoT/images/tc-bo/DSC_6258thumb.jpg
Wederom klikbaar voor groter formaat

En ik héb hier en hier nog twee foto's van mijn andere hond, ellis. Deze post ik express niet als onderdeel van de testcase, maar wil ik wel even laten zien. Als ik wat meer ervaring heb met pikzwarte, rondstuiterende objecten bij slecht licht hoop ik over haar ook nog een keer een testcase te kunnen maken :+

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind je foto's een beetje flets overkomen. Heb net ff foto 4 wat meer saturation gegeven op mijn pc in photoshop, en moet zeggen dat dat je foto een stuk levendiger maakt.

Bij foto 1 geef je zelf al aan dat je wat mist. Ik denk dat het vooral je compositie is die wel erg centraal is, en daardoor niet echt een mooi plaatje oplevert.
De rest van je foto's zijn wel ok qua compositie, maar zouden net zo goed wel wat spannender mogen.

Als voorbeeld zou je foto 3 kunnen nemen. Je hond staat nu erg centraal in het midden. Daarbij kijkt ze naar links, waar opzich niet veel ruimte overblijft voor het kijkveld van de hond. Door de hond wat meer naar recht te plaatsen, krijgt de foto wat dat betreft veel meer kracht.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pas ook op voor overbelichting bij zo'n lichte hond. In alle foto's zie ik op mijn monitor uitgebeten plekken in de vacht.
Ik ga mee met je persoonlijke favoriet, mooie jacht houding en de kleuren van de achtergrond komen mooi uit.
Pagina: 1