Toon posts:

Acer 3613 WLMi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds februari een 3613WLMi laptop van Acer. Nu wil ik met een nageleverde back up dvd (speciaal op serienummer gemaakt) mijn systeem herstellen zoals ik hem gekocht heb via ALT+F10. Nadat ik dit heb gedaan gaat ie opnieuw starten en krijg ik deze melding :

“The following file is missing or corrupted : command.com. Type the name of the command interpreter (e.g. c:\windows\command.com).

A>…”

Verder krijg ik nog deze meldingen :

PXE-E61: Media Test Failure, check cable

En ….

PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Ik snap niet hoe ik aan deze meldingen kom. Heb alle mogelijke opties tot herstellen al geprobeerd maar niets wil lukken. Heeft iemand anders misschien nog een idee ? Kan ik bv. een andere windows versie installeren waarna ik benodigde drivers erop zet of geeft dat problemen ?

Alvast bedankt,
Martin Pinkster

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:32:
Kan ik bv. een andere windows versie installeren waarna ik benodigde drivers erop zet of geeft dat problemen ?
Waarschijnlijk is er iets mis met de backup. Dit is denk ik de beste optie, mocht je geen belangrijke bestanden meer op je pc hebben staan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt alsof er wat mis is met je backup.
Maar je kan gewoon een nieuwe Windows erop zetten (Met een Nederlandse OEM CD gaat dat het makkelijkst aangezien je dan je oude code kan gebruiken.).
Je krijg tegenwoordig alleen vaak geen Windows CD bij je laptop, iig niet bij Acer.

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 26-12-2006 22:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gehoord dat Acer laptops nog wel eens moeilijk kunnen gaan doen als je er een andere dan bijgeleverde windows installeert. Is dit waar ?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Onzin, als jij een Windows XP home OEM CD hebt installeer je exact dezelfde versie van Windows. Alleen kunnen drivers wel een beetje lastig worden, maar die kan je als het goed is allemaal van de Acer site halen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zorg er gewoon voor dat je alle drivers eerst hebt gedownload en op een aparte partitie of CD hebt gezet, dan is er niets aan de hand.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pluizje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 03:33:
Ik heb eens gehoord dat Acer laptops nog wel eens moeilijk kunnen gaan doen als je er een andere dan bijgeleverde windows installeert. Is dit waar ?
Nope...ik had een professional versie van school gekocht en dat werkte heel goed op mn Acer...tot alles in dat ding overleed behalve de HD

Verwijderd

Topicstarter
Nou, lekker dan pluizje :P Iedereen bij deze bedankt voor jullie informatie. Ik wacht nog even de reactie van Acer af (heb het probleem daar ook al voorgelegd) maar als dat te lang duurt gooi ik er gewoon een andere XP versie overheen.
Pagina: 1