Ik heb een Fedora6 mailservertje draaien met daar clamav 0.88.7-1 op.
Nu wil ik graag ook zien als er virussen binnenkomen, dus heb ik mijn /etc/sysconfig/clamav-milter aangepast. Hier had ik altijd --quiet in staan maar dan worden de virussen alleen gedropt in de quarantine directory en wordt er geen enkele notify gestuurd. Ik heb er dus de optie --postmaster-only bijgezet (--quiet ook weggehaald), zodat er alleen een notify wordt gestuurd aan de postmaster (als ik de manual goed begrijp).
Mijn /etc/sysconfig/clamav-milter ziet er nu als volgt uit:
Wat zie ik over het hoofd, want de afzender krijgt volgens de logs dus ook een virus notify berichtje gestuurd en dat wil ik dus niet. Vervolgens krijg je daar weer een Mail Delivery Subsystem mail op terug omdat die afzender dus in 9 van de 10 gevallen fake is.
Nu wil ik graag ook zien als er virussen binnenkomen, dus heb ik mijn /etc/sysconfig/clamav-milter aangepast. Hier had ik altijd --quiet in staan maar dan worden de virussen alleen gedropt in de quarantine directory en wordt er geen enkele notify gestuurd. Ik heb er dus de optie --postmaster-only bijgezet (--quiet ook weggehaald), zodat er alleen een notify wordt gestuurd aan de postmaster (als ik de manual goed begrijp).
Mijn /etc/sysconfig/clamav-milter ziet er nu als volgt uit:
## The '-blo' options might be usefully here -- especially for testing; see ## "man 8 clamav-milter" for further options CLAMAV_FLAGS=' --config-file=/etc/clamd.d/milter.conf --max-children=10 --force-scan --dont-log-clean --noreject --postmaster-only --postmaster=clamav@xxxxxxx --quarantine-dir /var/clamav/quarantine --timeout=0 -obl local:/var/run/clamav-milter/clamav.sock ' CLAMAV_USER='clamilt' |
Wat zie ik over het hoofd, want de afzender krijgt volgens de logs dus ook een virus notify berichtje gestuurd en dat wil ik dus niet. Vervolgens krijg je daar weer een Mail Delivery Subsystem mail op terug omdat die afzender dus in 9 van de 10 gevallen fake is.
[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 26-12-2006 21:36 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD