Toon posts:

[XP] svchost.exe hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vaak (niet altijd) als ik mijn XP boot dat het ongeloofelijk traag is. Als ik dan in taskmanager kijkt blijkt 1 van de svchost threads 80 tot 90% van de cpu te gebruiken. Als ik deze thread kill werkt het systeem weer goed.
Hoe kan ik er achter komen welke service de schuldige is? En als ik deze service niet laat opstarten, zou het probleem dan voorbij zijn?

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
svchost.exe wordt o.a. gebruikt voor de Windows-Update Service. Uitschakelen kan dus door Automatische Updates voor Windows ook uit te schakelen.
Het probleem dat Windows door svchost.exe na het opstarten soms erg traag wordt ken ik, een echte oorzaak ken ik niet, helaas.

[ Voor 0% gewijzigd door FalconM op 26-12-2006 21:31 . Reden: typo's ]

Volvo V70 D5 my2011

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb hier ook last van sinds ik IE7 op mijn laptop heb, ik hoef het echter niet te killen, want na een paar minuten doet het ie het weer voor uren normaal.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Zet Process Explorer eens in je opstarten, kijk daarna eens wat er yo traag opstart onder het bovenliggende naam svchost.exe.

hier mee kan je zien welke service of programma er hangt.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Zou het misschien net zoals als mijn probleem kunnen zijn?

Ik heb het ook opgelost zien worden door Windows Defender eraf te gooien, als je die geinstalleerd hebt.

日本!🎌