Harddisk recorder met analoge video ingang

Pagina: 1
Acties:

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 16:47
Hallo,

Ik ben opzoek naar een harddiscrecorder met analoge video-ingang om mijn oude opnames te digitaliseren. Daarna zou ik ze graag op dvd branden. Hiervoor zijn 2 opties te bedenken:

- Een harddisk recorder kopen met dvd-brander
- Een harddisk recorder kopen welke op mijn laptop (met dvd-brander) aangesloten kan worden dmv USB of iets dergelijks.

Heeft iemand tips/ideeen over hoe ik dit het beste aan kan pakken? Misschien ook ideeen over wat ik het beste kan kopen? Hopelijk niet al te prijzig, de meeste recorders die ik heb gezien waren +500 euro. Dit is mij eigenlijk iets teveel.

Mvg,

Leolinedance

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Als het louter is om opnames te digitalizeren en je bovendien bereidt bent om dat via de laptop te doen, dan ga je beter gewoon voor een goedkope externe USB video-interface. Ik zie bvb dat Belkin zoiets heeft voor minder dan €100. Kan zowel composite als s-video input aan.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je kan voor het gemak het beste een DVD-recorder kopen (wellicht met HDD). Met de laptop moet je nog software erbij aanschaffen en zou je problemen kunnen krijgen met het synchroniseren van geluid met het beeld en misschien een slechte afstelling van het beeld. Met de DVD-recorder ben je hier geen tijd aan kwijt.

4015Wp west (Dordrecht)

• Leolinedance
Twixie schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:18:
Als het louter is om opnames te digitalizeren en je bovendien bereidt bent om dat via de laptop te doen, dan ga je beter gewoon voor een goedkope externe USB video-interface. Ik zie bvb dat Belkin zoiets heeft voor minder dan €100. Kan zowel composite als s-video input aan.
Zou je mij dit product van Belkin kunnen laten zien? Ik kan het zo op de website niet vinden.
Het klinkt in ieder geval wel goed :)

• Leolinedance
Tutti-frutti schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:21:
Je kan voor het gemak het beste een DVD-recorder kopen (wellicht met HDD). Met de laptop moet je nog software erbij aanschaffen en zou je problemen kunnen krijgen met het synchroniseren van geluid met het beeld en misschien een slechte afstelling van het beeld. Met de DVD-recorder ben je hier geen tijd aan kwijt.
Heb je een idee voor een DVD/HDD recorden die dit makkelijk kan?

En wat kan in dit geval als input voor het beeldsignaal dienen?

Coax, scart en s-video?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
Plextor ConvertX kan ook wat je wilt en dit kastje wordt via USB aangesloten en kan tevens hardware matig divx-jes (mpeg4) maar ook mpeg2 (dvd) van je recordings maken.
Er is ook een versie met een ingebouwde tuner. Dit kastje kost ongeveer 165 euro

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Philips HD/DVD recorder hebben deze mogelijkheid weet ik uit ervaring :) Volgens mij heb ik zowel DIN en Cinch aansluitingen voor een camcorder er op zitten, maar dat zou ik na moeten kijken.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Leolinedance
Jiriki schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:53:
Philips HD/DVD recorder hebben deze mogelijkheid weet ik uit ervaring :) Volgens mij heb ik zowel DIN en Cinch aansluitingen voor een camcorder er op zitten, maar dat zou ik na moeten kijken.
Ik heb begrepen dat het met de meeste recorders mogelijk is. Ik wil wel graag dat het zo makkelijk mogelijk gaat.

De Panasonic DMR EH65 lijkt me wel wat voor 430 euro. Het blijft een hoop geld, maar deze komt bij verschillende testen als beste uit de bus.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Leolinedance schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:01:De Panasonic DMR EH65 lijkt me wel wat voor 430 euro. Het blijft een hoop geld, maar deze komt bij verschillende testen als beste uit de bus.
Inderdaad niet goedkoop, maar deze DVD/HD recorder heeft daarvoor dan wel een zogenaamde TBC (Time Base Corrector). :)
Een TBC is eigenlijk altijd noodzakelijk om VHS opnames in goede kwaliteit te digitaliseren!
Pagina: 1