[XP] Foutmelding "geen toegang tot lokale server" etc*

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-04 14:27
Hallo mensen, misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb sinds kort een probleem met windows xp sinds ik een andere virusscanner heb geinstalleerd. Ik heb McAfee vervangen door NOD32. Ik gebruik windows xp prof. ed.

Bij het opstarten van xp krijg ik de foutmelding:
fout: kan geen toegang krijgen tot lokale server:

Verder krijg ik ook een fout bij het opstarten van outlook (2003)
fout: error loading resource dll
en daarna
De invoegtoepassing C:\program files\netword associates\virusscan\scanemal.dll kan niet worden geinstalleerd of geladen. Dit probleem kan mogelijk worden opgelost door de optie analyse en herstel in het menu Help te gebruiken.

Dit heb ik al geprobeerd, en het bestande scanemal.dll staat ook gewoon in deze DIR.

Wie weet een oplossing?

8)7

Verwijderd

Die 2e foutmelding die komt in ieder geval doordat je McAfee hebt verwijderd en outlook hier nog naar op zoek is.

Je kunt MS office 2003 herstellen door in het control panel bij add/remove programs Microsoft office 2003 te selecteren en dan te klikken op "click here for support information". Hier heb je dan een knopje repair.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan want "foutmelding bij opstarten xp pro" zegt wel heel weinig specifieks :)

Verder - voor je eerste foutmelding, hier zal je mee aan de slag moeten met een tooltje als "AutoRuns" (even op Googlen) om er achter te komen welk opstart programma deze melding genereert :)

• tjerkpolle
Nou, 2 foutmeldingen heb ik al opgelost!

Nu de laatste nog...
De invoegtoepassing C:\program files\netword associates\virusscan\scanemal.dll kan niet worden geinstalleerd of geladen. Dit probleem kan mogelijk worden opgelost door de optie analyse en herstel in het menu Help te gebruiken.

Dit heb ik dus al geprobeerd, maar het mocht niet baten. Wat kan ik nog meer doen /zoeken om deze foutmelding op te lossen?

|:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even hoe je die andere foutmeldingen hebt opgelost, dat vinden andere mensen vast heel leuk :)

Die overige foutmelding - kan je onder Help -> Addins niet kijken welke add ins geladen worden? Staat die tool daar bij? :)

• tjerkpolle
Hallo, nou bij McAfee zat een tooltje zodat ik de versies ook netjes kon deinstalleren!
Dat werkte dus voor geen meter. Het bleek toen ik bij configuratie>> software keek dat ze nog gewoon in de lijst stonden! Dus maar gewoon op de normale manier via software verwijderen gedaan en dat werkte wel.

@ elevator

bedoel je dat ik bij outlook en dan help moet kijken? Ik kan daar nl. nergens iets over add-ins vinden!
Pagina: 1