Toon posts:

Bigwater 735

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Ik ben van plan om binnenkort een BW 735 aan te schaffen alleen ik zit met 1 iets: Ik heb alleen maar 80mm fans in mijn Coolermaster Wavemaster.

Weet iemand een manier om de 120mm fan van de 735 toch in de kast te kunnen plaatsen? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet de dremel erin zou ik zeggen en maak een 120mm gat voor die fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen andere opties?

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/wavetray
Probeer daar maar eens een 120mm gat van te maken :) En ik dremel liever niet :9

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 18:45 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

120mm in het zijpaneel moet toch kunnen (of anders 3 5.25" bays). En ik denk niet dat je aan dremelen ontkomt

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je niet wilt dremelen gebruik je een gatenzaag. Wil je helemaal niet zagen, dan koop je een andere kast of je houdt het op luchtkoeling. Als het niet past dan past het niet.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
En buiten de kast?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat kan makkelijk natuurlijk. Haal die 80mm fan eruit en laat daar de kabels doorlopen. Zet de fan gewoon achterop vast (haaks) en op die manier kun je prima koelen. Je kast wordt dan wel een stuk langer, maar als dat geen bezwaar is kan 't prima.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:34
er zijn een soort buizen die ervoor zorgen dat je een 120mm fan op een 80mm hole kunt plaatsen (versmalling) ik had ze laatst nog op digitiek.nl gezien (weet ik niet zeker) dit soort buizen zijn erg handig maar er moet meer lucht door een kleinere doorgang dus een blowhole maken is aangeraden

ps. als ik de "buizen" tegenkom post ik het wel even

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:04:
[...]

Dat kan makkelijk natuurlijk. Haal die 80mm fan eruit en laat daar de kabels doorlopen. Zet de fan gewoon achterop vast (haaks) en op die manier kun je prima koelen. Je kast wordt dan wel een stuk langer, maar als dat geen bezwaar is kan 't prima.
Ik denk dat ik het zo ga doen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Blizzard2005 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:05:
er zijn een soort buizen die ervoor zorgen dat je een 120mm fan op een 80mm hole kunt plaatsen (versmalling) ik had ze laatst nog op digitiek.nl gezien (weet ik niet zeker) dit soort buizen zijn erg handig maar er moet meer lucht door een kleinere doorgang dus een blowhole maken is aangeraden

ps. als ik de "buizen" tegenkom post ik het wel even
Fanadapters bedoel je?
dat is leuk, maar dat gaat niet passen (gezien er bijna geen ruimte want het zijpaneel zit dan in de weg.)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Extern met zo'n ding kan ook hé ;)

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Je kunt inderdaad een 80 mm gat omzetten naar 120 met behulp van een fanadapter. Die staan gewoon in de pricewatch. Het gaat alleen niet passen als je deze aan de binnenkant wilt monteren. Zoals hierboven al gezegd komt hij dan tegen de zijkant van de kast aan. Dus dan moet je de fanadapter achterop de kast schroeven en daar je rad op zien te krijgen. Dan moet je de slangen nog ergens naar binnen werken. Dan zul je de kast misschien wel 20 CM naar voren moeten schuiven en ik weet niet of fandapters geschikt zijn om een radiator te dragen.
Het is dus daarschijnlijk makkelijker om ergens een gat te maken waar je het rad inschroeft. Het zal inderdaad moeilijk worden om een 120 MM fan achterin te plaatsen. Misschien kun je het rad in de bovenkant modden of in de 5,25" bays. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om hem op de plaats van je pci sloten te zetten als daar genoeg ruimte voor is.

Verwijderd

Topicstarter
Zijkant? Achterkant:)

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:34
een vriend van mij heeft de bigwater (7en nog een beetje) samen met mij gewoon aan de buitenkant gemonteerd we hebben een speciale uitbereidings sleuf ding gekocht waar je de slangen kan op aansluiten en de fan in een plexiglas doos gestopt (zelf gemaakt :D) en er zit nog een koelribben ding op (dat heet toch radiator ofniet?) werkt perfect en ziet er ook nog gaaf uit zo'n extern plexiglas doosje

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 09:49

Ravefiend

Carpe diem!

Blizzard2005 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:37:
ziet er ook nog gaaf uit zo'n extern plexiglas doosje
Pics .. pics ..pics ... we need pics! ... :+ >:)

Verwijderd

Je kunt ook de rad aan de buitenkant, achter de bestaande 80mm fan hangen. Niet de hele rad krijgt dan airflow weliswaar, maar het werkt wel. Als je de rad dan ook nog eens een beetje verder van de fan af monteert, 'divergeert' de luchtstroom ook nog wat. Hoewel de hoeveelheid verplaatste lucht hetzelfde blijft, werkt het wel over een groter oppervlak!

Verwijderd

Ik denk dat dit iets is wat je zocht ;)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HZZL07
oh sorry, ik zie net dat de fanadapter al was besproken... :X

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 16:04 ]

Pagina: 1