Bridge 3com<->Sitecom

Pagina: 1
Acties:

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/famwilgenhof/tweakers/internet.jpg
In bovenstaand plaatje zijn de IP-adressen:
Speedtoch 10.0.0.138
PC 1 10.0.0.201
3Com 10.0.0.250
Sitecom 10.0.0.251
Het betreft hier een 3com 3CRWE554G72T en Sitecom WL-122.

Nu is het de bedoeling om een draadloze verbinding tussen de 3com en Sitecom op te zetten. Zoals wel na is te gaan lukt dit niet. Alle apparaten hebben subnetmask 255.255.255.0 en de beveiliging staat uit. Tevens staat de dhcp-server op de 3com uit en worden de IP-adressen de dhcp-server in de speedtouch uitgedeeld. De verbinding tussen pc2 en de Sitecom gaat via een static IP en is goed. De 3com draait op kanaal 6 en de Sitecom op kanaal 7.

Ik heb al bij beide AP's, onder het tab WDS, het mac-adres van het andere AP ingevuld. Ook heb ik beide AP's hetzelfde SSID gegeven en ze op hetzelfde kanaal laten werken. Het lukt echter maar niet om vanaf PC2 te internetten.

Iemand enig idee?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 01:58
Mooiste oplossing is de Speedtouch in Spoofing mode te zetten, zodat deze uitsluitend modem wordt en de 3Com wordt de router en de WL-122 als client bridge laten verbinden met de 3Com router.

• BartW
chimo schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:33:
Mooiste oplossing is de Speedtouch in Spoofing mode te zetten, zodat deze uitsluitend modem wordt en de 3Com wordt de router en de WL-122 als client bridge laten verbinden met de 3Com router.
Punt is dat er in de speedtouch wel eens wat wordt ingeplugd en dat zodoende hier de dhcp-server op draait.
Maar om WL-122 als client bridge laten verbinden met de 3Com is het toch niet nodig dat op de 3com de dhcp-server draait? Ik heb mijn laptop ook draadloos via de 3com verbonden en dze krijgt via de dhcp-server in de speedtouch gewoon een ip-adres.

• chim0
De 3com heeft toch ook een 4-poorts switch? Kun je ook van alles in pluggen. Ik gaf die oplossing aan, omdat het op die manier het "netst" is en technisch gezien ook logisch.

• BartW
chimo schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:49:
De 3com heeft toch ook een 4-poorts switch? Kun je ook van alles in pluggen. Ik gaf die oplossing aan, omdat het op die manier het "netst" is en technisch gezien ook logisch.
Klopt. Alleen staat pc1 naast de speedtoch en staat de 3com aan de andere kant van het huis. Maar hoe kan ik de Sitecom en/of 3com zo instellen dat de Sitecom als cliënt werkt?

• chim0
Ik zie nu pas dat de WL-122 een router is en geen access point. Ik blader door de manual heen maar hij heeft dus geen client bridge functie (weinig draadloze routers die dat wel hebben). Hij heeft wel WDS, wellicht kun je het daarmee proberen.
Extend the range of your network without having to use cables to link the Access Points by using the Wireless Distribution System (WDS): Put simply, you can link the Access Points wirelessly. Under WDS, your Access Points are still functioning as a regular Access Point, which can provide the link services to wireless clients.
Enter the MAC address of another AP you wirelessly want to connect to into the MAC Address field or select the Access Point that your Access Point finds. The implementation can be done as below.
Dus dat de WL-122 gaat repeaten op de 3Com.

• BartW
chimo schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:27:
Ik zie nu pas dat de WL-122 een router is en geen access point. Ik blader door de manual heen maar hij heeft dus geen client bridge functie (weinig draadloze routers die dat wel hebben). Hij heeft wel WDS, wellicht kun je het daarmee proberen.

[...]

Dus dat de WL-122 gaat repeaten op de 3Com.
Maar als de WL-122 dus gaat repeaten versterkt die het signaal en kan ik niet via de WL-122 een pc de rest van het netwerk laten connecten.

PS: via de WDS-functie lukt het ook niet om een verbinding met de 3com te maken.

• chim0
Nee, de enige manier is een client bridge. Je hebt nu 2 draadloze access points.
Pagina: 1