Toon posts:

[Logitech z4] Open maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond!

Ik heb hier een probleem, ik heb een tijd geleden een Logitech z4 Gekocht voor mijn tv, heb hem aangesloten op mijn gamecube en xbox, alleen nu bleef mijn voet achter een snoertje van een speakertje hangen, en deze is dus een beetje uit het contactje geschoten in de speaker. Eerst dee die het nog wel als ik een beetje met het snoertje klootte, alleen nu doet hij het helemaal niet meer.

De garantie is er al af, dus ik vroeg me af kan ik dit zelf repareren? Dit lijkt me overigens niet zo moeilijk als ik zon speakertje open zou maken en gewoon alles weer goed doen. Alleen daar hebben we het probleem. Ik krijg zon speakertje niet open, zie nergens een schroefje ofzo. Hoe krijg ik deze speakertjes nou open?

Hier een paar foto's
Afbeeldingslocatie: http://static.ubid.com/vximg/1_10059578_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://modders-inc.com/modules/NDReviews/images/logitech_z4-9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://modders-inc.com/modules/NDReviews/images/logitech_z4-10.JPG

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je het frontjke (de voorkant met die 3 gaten erin) er niet 'afwippen', waarna er misschien schroefjes tevoorschijn komen?

Ik zou trouwens beginnen met de 2 schroefjes in de voetsteun los te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Voetsteun had ik al losgehaald! Daar zit niks onder verder, en ervanaf wippen heb ik ook al geprobeerd.. alleen lijkt niks tussen te kunnen? Nog tips hiervoor?

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Het zal wel met die 'klik' dingen vast zitten waar altijd de helft van afbreekt als je het open wil maken.

Ik zou proberen het speakertje op de verwarming wat warmer te maken en dan aan de achterkant in die rand maar een mes of schroevendraaien steken en kijken of het meegeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd en het gaat ECHT niet open?? Mischien hermetisch afgesloten 8)7 Naja ik mail anders logitech wel even hierover mischien weten zij wat.. Verder hebben jullie geen tips?

Alvast bedankt;)

Verwijderd

* Schopje heb deze speakers weer uit de kast gehaald, en het probleem is ern og steeds mischien weet nu iemand meer? *

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35

aapelite

Do the kirby!

Ik verwacht dat de voorkant in het geheel geklikt zit als een frontje oid. Als je die eruit/eraf krijgt zal je wel schroefjes tegenkomen om de rest open te maken en bij de printplaatjes en speaker conusjes te komen.

Je hebt zeker risico dat het zo vast zit dat het niet los lijkt te kunnen zonder professioneel materiaal van Logitech zelf, dan heb je niet echt veel keus, of je maakt het voorzichtig kapot op een manier dat je het weer makkelijk kan fixen, of je doet niets.

Verwijderd

Probeer eens met een dunne platte schroevendraaier de achterkant op te wippen.
Als er beweging inzit is de kans groot dan de achterkant er op geklikt zit.
Dan moet je op meerdere plaatsen de achterkant even opwippen.

Trouwens dat gaatje op de foto in het midden op de achterkant , zit daar niet in schroef achter?
Kan afgedekt zijn met wat plastic...

Ze kunnen ook andere schroeven gebruikt hebben zoals torx etc.

Verwijderd

Dankjewel! Na enig geprutsel ben ik er zelf al achter gekomen, aan de voorkant bij de speakers, is het zwarte gewoon een plaatje plastic van 2mm erop geplakt met plakband, deze heb ik eraf gehaald met een schroevendraaier, hieronder zaten de schroeven, losgehaald, en vervolgens moest ik na het eruitschroeven het plastic eruitklikken. Toen kon ik bij de speaker maar kon niks vinden hoezo hij het niet zou doen alles zat goed aangesloten.

Iemand een ander idee? Want als ik aan het draad zat dee hij het soms wel, enigste waari k nu nog aan kan denken is een draadbreuk. Maar hoe kan ik dit zelf handmatig vervangen?

Max

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:57
Een nieuwe draad er aan maken :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Wat voor kabel moet ik hiervoor gebruiken?
Pagina: 1