Sinds een tweetal weken heb ik een probleem met mijn notebook. Deze twee jaar oude fujitsu siemens amilo 7405 D doet al lange tijd goed dienst, maar sinds kort verdwijnt de CD-Brander zo nu en dan uit het deze computer menu. Je kunt er dan ook niets mee doen. Zelf heb ik alle hardware al eens opnieuw geinstalleerd en hoewel ik toen met veel moeite de brander weer in zicht kreeg verdween ie weer even snel. Als ie weg is verschijnt ie later gewoon weer. Heel vreemde zaak, maar ik ben wel benieuwd of er ook een oplossing voor is.
Staat hij wel in je BIOS? Zo nee: Check de kabel eens 
Als hij daar wel staat, moet je gewoon even zoeken, het komt vaker in XP voor dat opticals zomaar verdwenen zijn, er is een aantal mogelijke oplossingen voor.
Als hij daar wel staat, moet je gewoon even zoeken, het komt vaker in XP voor dat opticals zomaar verdwenen zijn, er is een aantal mogelijke oplossingen voor.
En de mogelijkheden zijn?
debeerzietzevliegen.nl
Voorbarig, maar wel even een tip mocht die cd-rom drive kapot zijn:
Het formaat en aansluiting van een cd-rom drive/brander/dvd is net als met normale pc`s een standaard. Je kan dus iedere notebook-cdrom/brander/dvd speler erin doen. Echter, als je je speler eruit haalt lijkt hij waarschijnlijk absoluut niet op een standaard speler. Dat komt omdat de meeste fabrikanten een behuizingkje om de speler heen maken. Die kan je er gewoon afschroefen. Uiteindelijk kom je dan uit op zo`n drive:
Het formaat en aansluiting van een cd-rom drive/brander/dvd is net als met normale pc`s een standaard. Je kan dus iedere notebook-cdrom/brander/dvd speler erin doen. Echter, als je je speler eruit haalt lijkt hij waarschijnlijk absoluut niet op een standaard speler. Dat komt omdat de meeste fabrikanten een behuizingkje om de speler heen maken. Die kan je er gewoon afschroefen. Uiteindelijk kom je dan uit op zo`n drive:
Even Googlen, op zo'n soort term bijvoorbeeld..debeer schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:16:
En de mogelijkheden zijn?
Pagina: 1