Externe HD's wel herkend, inhoud niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Beste hobbyisten,

Ik heb gezocht, maar ik vind mijn prob heir nog niet echt terug en omdat ik er al enkele weken mee zit nu toch maar eens deze post.
Ik heb hier enkele externe HD's. Niets mis mee, doen het goed, alleen niet op deze ene (mijn) computer. Partition Manager 8.0 zegt bij check dat er openstaande files zijn en adviseert de windows check utility te draaien, hetgeen geschiedde en geen probs geconstateerd. In de windows verkenner zie ik de onderscheidenlijk externe partities ook netjes, alleen geen enkele inhoud!
Systeembeheer idem, alles in orde, geen problemen. Partition Manager 8.0 ziet ook alles en ziet in principe geen problemen. De driver usbstor.sys nog even opnieuw geinstalleerd, geen soelaas.
ACDSee zegt dat er geen toegang tot de partities zijn en MS Office Word 2003 meldt: geen toegang mogelijk tot de map U:\ (locatie is mogelijk niet beschikbaar, schijf is beveieligd met een wachtwoord of de bestandsnaam bevat een slash).
Wie? Ik heb dus al vier(!) externe HD's geprobeerd. Merendeel NTFS, maar degene die ik net beschreef was een 250 gieg FAT32 met twee partities van 40 en de rest unallocated. Ik draai XP Home SP2 051011-1528.

• steef321
Owh ja en XPTools ziet de bestanden en (dus inhoud van) de mappen op de verschillende externe HD's wel (via de functie Folder Size of Hide Folder) als ik dan verkenner aanroep van daaruit (Browse explorer) dan geeft Windows de melding dat dat pad niet bestaat of het pad een map is.
Het lijkt erop dat er misschien ooit es iets fout is gegaan bij het creeren van een partitie, mogelijk met partition manager, maar wat is er dan de oorzaak van dat er GEEN ENKELE externe hd meer op de comp werkt??
Help!

PS Klopt het dat je je eigen posts niet meer kan editten? Jammer.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
Je weet 100% zeker dat de schijven het op andere pc's wel doen? Dan zou ik simpelweg zeggen een reïnstall, als je windows installatie zo brak is kan dat geen kwaad.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Wat zegt de Disk Manager van de schijven? (rechtermuis op Deze Computer > Beheren > Opslag > Schijfbeheer)

• steef321
The__Virus schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:33:
Je weet 100% zeker dat de schijven het op andere pc's wel doen? Dan zou ik simpelweg zeggen een reïnstall, als je windows installatie zo brak is kan dat geen kwaad.
Bedankt voor je reactie Virus.
Ja dat weet ik zeker (anders zou ik het niet stellen).
En owh ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, twee weken geleden heel windows opnieuw geinstalleerd en eigenlijk was ik dat niet weer van plan, omdat ik dan weer een week bezig met installeren van alle progs.

• steef321
frickY schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:42:
Wat zegt de Disk Manager van de schijven? (rechtermuis op Deze Computer > Beheren > Opslag > Schijfbeheer)
FrickY bedankt voor je reactie!
MAar had ik dat niet gezegd in de startpost? Jawel, computerbeheer vindt geen enkel probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door steef321 op 27-12-2006 14:32 ]

Pagina: 1