netwerk doos met sniklemmen

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 22:00
Hi,

Ik heb een netwerkdoos besteld in duitsland, maar er blijken in plaats van schroefcontacten een soort van snijklemmen in te zitten. Volgens de handleiding heb je een bepaald stukje gereedschap nodig om dit aan te sluiten Die heb ik helaas niet, ik heb geprobeerd met een schroevendraaier de draadjes naar beneden te duwen in de hoop dat ze dan ook goed worden afgesneden maar dat lukte niet. Heeft iemand ervaring met dit type aansluitingen? Hoe krijg je de draadjes er goed in ? Ik heb een foto gemaakt ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acauberg/cat.JPG

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Wat je nodig hebt is een LSA punch down tool. Zo een dus: http://www.netwerkprodukt...bdf69ca45a086ea720c27534b (willekeurig Google plaatje opgezocht).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• F5544
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01 16:08
een dogger

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-03 13:48
Voor dit soort bevestigingen heb je een "Punch-Tang" nodig.
Is een tang waarmee je het kabeltje tussen die inkeping drukt, en aan de achterkant van die tang zit een knip tangetje die het draadje automatisch afknipt zodra het draadje er diep genoeg in zit. :)

Edit: k`typ traag :(

[ Voor 7% gewijzigd door HiDNN op 26-12-2006 16:48 ]

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 22:00
ah ok. thanks..... volgende toch beter opletten als ik iets bestel...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

ik wou zeggen, als je in de buurt woont kom je hem maar lenen, maar je woont in Madrid volgens je profiel... Net te ver weg...

Echter, als je de draadjes met een kleine schroevendraaier indrukt, dan kan dat ook wel lukken, heb ik ook wel eens gedaan. Aan twee kanten goed aandrukken en het laatste stukje afknippen.

[ Voor 43% gewijzigd door Gé Brander op 26-12-2006 16:51 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
De kwaliteit van dergelijke contacten is wel beter dan geschroefde contacten (lees: professionele kwaliteit).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je een dogger koopt, let er dan wel op dat je een LSA+ punchdowntool (zoals ze officieel heten) koopt. Krone maakt goede. D'r zijn ook andere soorten namelijk. 110 ofwel AT&T punchdowntools gaan je blokken kapot maken, en LSA (zonder +) werkt geloof ik ook niet grandioos. (Het verschil tussen LSA en LSA+ is dat bij + de contactjes schuin zitten zodat ze beter grip hebben op de kabel zonder er helemaal doorheen te snijden)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:34
Heb ook wel eens zo'n ding aangesloten, niet met een speciale tang maar gewoon met twee puntbek-tangetjes de draadjes één voor één in de klemmetjes getrokken.

• evienna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 14:20
een o schroevendraaier en een kniptang wil wel lukken

de kleuren zijn wel wat misleidend wit/blauw is 5/6
en wit groen is 3/4

1 wit oranje
2 oranje
3 wit groen
4 groen
5 wit blauw
6 blauw
7 wit bruin
8 bruin

oeps foutje voor iemand die er dagelijks mee bezig is eigenlijk onvergevelijk ook

dit is idd de juiste

1 wit oranje
2 oranje
3 wit groen
4blauw
5 wit blauw
6 groen
7 wit bruin
8 bruin

[ Voor 31% gewijzigd door evienna op 26-12-2006 21:53 ]

17 seconds of compasion,17 seconds of peace,17 seconds to remember love is the energy behind wich all is created (smashing pumpkins -17)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kleuren zoals aangegeven op het plaatje kloppen, bovendien is wit/blauw 4/5 en 6 is groen. Geef a.u.b. geen verkeerde informatie over dit soort dingetjes want dan werkt 't niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik druk ze er altijd gewoon in me een hobby mesje en snij ze daarna daarmee ook af. Werkt goed, geen problemen. Hoewel ik nog steeds een keer z'n tooltje wil komen, maar dat komt er gewoon niet van.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1