Toon posts:

[help...:'(] Dual Processor vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het ook al weer met dual processoren,
heb ik op een Asus P2B-D twee IDENTIEKE procesoren nodig ?

En eeeuh heeft iemand al eens converter bordjes van slot1 -> FCPGA op zo'n plank losgelaten....

Help... ... ... ...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De processoren moeten wel even snel zijn. Verschillende steppings enzo wil meestal nog wel werken.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:27
Je hebt inderdaad twee identieke processoren nodig. Die P2B-D is een slot 1 bord, dus dan heb je 2 slotkets nodig als je er een socket 370 (celeron/P3) in wilt zetten. Opletten dat ze SMP enabled zijn en over FSB / voltage jumpers beschikken.
Als je slot 1 procs gebruikt moet je alleen met slot 1 celerons uitkijken. daar moet aan gesoldeerd worden om het aan het werk te krijgen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Topicstarter
'k moet morgen een dual machinetje afleveren met 2 ISA sloten, dit is m'n enigste oplossing...
Ga het maar gokken denk ik !

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Jep, het is het beste om precies dezelfde CPU's te hebben.
Verschillende steppings werkt meestal ook.
En soms wil het zelf nog wel lukken om verschillende multipliers te hebben.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
:vandijk
Tof, goeie info!

'k hoorde van e.o.a. mafkees die het ooit eens had proberen te bakken maar,
er mee op z'n bek was gegaan dat,
die converterbordjes KLOTEN waren...
Klopt dat of is da' bullshit ?

Verwijderd

Topicstarter
:vandijk

...ben jij toevallig de vandijk die ik denk dat je bent of ben jij een andere vandijk...
Segunda zou je toch moeten kennen ...?

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 16:40 schreef Bigs het volgende:
De processoren moeten wel even snel zijn. Verschillende steppings enzo wil meestal nog wel werken.
Ik weet niet of dit ook voor de P2B-D geldt maar mijn BP6 heeft tijden met een 400 en een 466 MHz Celeron gewerkt.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Nee Hedeon, dat geld niet voor de P2B-D van Asus, dit bord wil het liefst dezelfde steppings zien, hangt ook gedeeltelijk van je os af. Ga je een NT kernel gebruiken?? Zo ja zorg gewoon dat je twee dezelfde steppings hebt (kan een tooltje bij intel downloaden om dit te checken) Heb bij heel veel systemen problemen gezien omdat de stepping niet hetzelfde was. Mocht je het toch willen proberen, laagste stepping in slot 1, hoogste in slot 2. (Dit geld voor sommige HP en Compaq systemen, misschien hier ook).

suc6

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
:Angelfire bedankt, nuttige info.

Voor de mensen die hun search gebruiken het volgende;
het word een ander moederbord !
Bij aankomst bij mijn leverancier bleek namelijk dat het helemaal niet om een P2B-D ging maar om een P2B-D2 ! :(

Mijn probleem was dat ik per se een bord met minstens 2 ISA sloten moest hebben en die leuke P2B-D2 heeft dat niet ! |:(

Heb zojuist een ander bord besteld, een Gigabyte GA-6BX-DS met maar liefst 3 ISA sloten.
Kan ik vanmiddag afhalen en ga ik twee slot1-PIII@733's van onbekende stepping en zo op plakken.
Ik zal m'n bevindingen hier nog wel ff achteraan poten....

In ieder geval, bedankt voor de reply's en Mzl,

Segunda >:)

Verwijderd

Topicstarter
En zo is 't afgelopen...

>Moederbord (niet)geboot met twee PIII 733/256/100/1,6 <edit typo>
>>Soortement bootstrap-fout-ding, telkens opnieuw opstraten direct na laden video Bios.
>>Halve dag lopen |:(-en met die 733's niet op te starten !
>Booten met PIII 450/512/100/2 en (!) PIII 350/512/100/2
>>Als de brandweer >:)
>>Op max 350Mhz ;(
>Booten met twee PIII 600/256/100/1,6
>>Draaien !
>>Hard en stabiel ook ! >:)

Maar, er blijven nu een paar rare Bios-fouten de kop op steken, rare tekens waar de klokfrequentie hoort te staan en eens in de zoveel tijd start 'tie niet goed op...

Zit waarschijnlijk in de synchronisatie tussen de processors, zag tenminste een keer zoiets voorbij flitsen tijdens het booten van Suse.

Voor iedereen die hetzelfde bordje wil gebruiken; zorg dat je twee qua bouw zo identiek mogelijke PIII's vind, dus geen 600B en een 600E, die zijn echt anders !
Let vooral op voltage en type, een verschillende klokfrequentie lijkt best goed te kunnen...
(Ik heb een aantal andere combo's geprobeerd, 512/100/2v lijken makkelijkst...)

Verwijderd

Topicstarter
Voor however cares, nog meer info:

De Gigabyte GA-6BX-DS is alleen stabiel te krijgen met processors gebaseerd op de Dechutes-core, processoren gebaseerd op Katmai-core gaan niet draaien op deze plank !

Simpelweg kan je zeggen dat het bord alleen stabiel werkt met 100Mhz, 2.0v vcore, processoren. 1,6 v of 133 Mhz kan je vergeten...

Het systeem draait nu met twee 550/512/100/2.0's en dat gaat wel goed !
>:)
Pagina: 1