Probleem volumeknop Denon AVR1905

Pagina: 1
Acties:

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn Denon AVR 1905 heeft de laatste tijd wat kuren met zijn volumeknop. Vooral bij het harder zetten wil het nog wel eens gebeuren dat hij denkt dat hij 1 of 2 standen zachter moet en dus even blijft ronddolen op bijvoorbeeld -40 -41 alvorens hij harder gaat.

Met de AB geen problemen, dus volumeknop. Hoe kan ik dit oplossen? Is stof misschien de boosdoener? Maar doet dat uberhaupt nog ter zake bij digitale receivers?
Ik heb de receiver al open gehad en de volumeknop er aan de buitenkant afgehaald.. maar met de kap eraf zit er nog een plaatje voor en als de volumeknop eraf is steekt er alleen een soort van schroef uit. Binnenin is er dus niet echt te komen.

Er zit nog 2 weken garantie op de receiver, dus terugsturen is een optie... maar als het ook zelf op te lossen is....

Verwijderd

Gewoon terugsturen.
Het heeft denk ik niet veel nut om hem open te halen en je garantie kwijt te raken terwijl je hem nog terug kan sturen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Inderdaad gewoon laten repareren onder garantie. Misschien is de rotary encoder wel kapot.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het wil ook wel eens helpen om de volumeknop een tijdje goed hard heen en weer te bewegen.