Nu zie ik soms weleens mensen die pakketten hebben met 32 blokjes erin maar wat is daar nu eigenlijk het voordeel van?
Wat mij wel opvalt is dat ik sneller meer blokjes binnen haal. Nu heb ik kabel en dus is dat voor mij minder interessant, maar misschien is het wel mooi voor modem gebruikers ! (bestaan die nogOp vrijdag 02 februari 2001 16:30 schreef duronrulez het volgende:
Nu zie ik soms weleens mensen die pakketten hebben met 32 blokjes erin maar wat is daar nu eigenlijk het voordeel van?
Iets anders kan ik niet bedenken .. misschien het formaat verder ofzo v/d buffer
Ach het staat ook wel leuk
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
D-net wil ook liever grotere paketten (snellere stat's misschien). Op elke beetje processor worden de grotere blokken trouwens best snel gekraakt, ik zou dus eerder vragen wat het voordeel is van kleinere blokken ....
Verwijderd
Voor de mensen die elke dag willen flushen en niet zo een snelle processor hebben dat zeg je zelf eigenlijk ook alOp vrijdag 02 februari 2001 17:14 schreef Elteor het volgende:
D-net wil ook liever grotere paketten (snellere stat's misschien). Op elke beetje processor worden de grotere blokken trouwens best snel gekraakt, ik zou dus eerder vragen wat het voordeel is van kleinere blokken ....
Verwijderd
Kheb beneden een P166MMX@200 staan. Eentje die 20 minuten over 1 blokje doet, als er al niet op gewerkt wordt, want dan duurt het nog veel langer. En dan wil hij nog wel een spontaan resetten. Joy.
Die graast dus packets van 1 Wu. (Wu klinkt beter als Su)
Me TBird900@1000 doet vanalles door elkaar. Momenteel veel van 8 wu/packet.
Die graast dus packets van 1 Wu. (Wu klinkt beter als Su)
Me TBird900@1000 doet vanalles door elkaar. Momenteel veel van 8 wu/packet.
Voordeel van grote pakketen: minder dataverkeer. Dit houd voor de meeste mensen niet zoveel in, maar voor de distributed.net servers wel degelijk. Die krijgen 40 miljoen wu's per dag binnen.
Hoe meer mensen met 32wu pakketjes gaan rekenen, hoe beter distributed.net de stats (lees sneller, efficienter) voor elkaar heeft.
Hoe meer mensen met 32wu pakketjes gaan rekenen, hoe beter distributed.net de stats (lees sneller, efficienter) voor elkaar heeft.
1 packet van 32 blokjes is kleiner dan 32 packets van 1 blokje, dus minder dataverkeer bij dnet.
En je logfile wordt minder snel groot
En je logfile wordt minder snel groot
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
van dat resetten heb je geen last als jeOp vrijdag 02 februari 2001 19:26 schreef HlpDsK het volgende:
Kheb beneden een P166MMX@200 staan. Eentje die 20 minuten over 1 blokje doet, als er al niet op gewerkt wordt, want dan duurt het nog veel langer. En dan wil hij nog wel een spontaan resetten. Joy.
volgende in je ini zet gaat ie verder waar je 2 minz voor de reboot was ofzow verlies je hoogstens 1% van blokje dat ie dan weer opnieuw doet
[buffers]
checkpoint-filename=checkpoint.rc5
en blokken van 32 wu's maakt ie "relatief" sneller bij mij als blokken van 8 of 4 ofzo (niet veel maar ik merk et wel als ik em een week aan heb laten staan ofzow)
€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl
Verwijderd
een blok van 1 WU levert die ook in de stats 1 block op?? dus wil je bijvoorbeeld hoger in de stats gewoon allemaal blocks doen van 1 WU? of is deze redenering foutief?
Je haalt wat dingetjes door elkaar. Je haalt packets binnen en die zijn variabel van grootte, tussen de 1 en de 32 wu's (tegenwoordig dus su, stats-units).
Maw het kiezen voor kleine of grote packets heeft (nauwelijks) geen invloed op de hvhd die terug komt in de stats.
Maw het kiezen voor kleine of grote packets heeft (nauwelijks) geen invloed op de hvhd die terug komt in de stats.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
minder blokjes fetche sneller flushe, dus steeds weer onnodig kleine stats op Dnetc stats, dus daarom willen ze liever dat je grotere neemt. Zit bij inbel modems wat anders dan. Die hebben niet echt veel keus.
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
en je hebt natuurlijk het verschil in laadtijd, elke keer een nieuw pakketje laden is elke keer weer een klein beetje tijd, dus hoe groter de packets, hoe kleiner het tijdverlies
Verwijderd
maybe een domme vraag maarre...
hoe zet ik die grotere blokken in de koe?

moet ik dan 64*2 doen of zow?
Power to the
's
hoe zet ik die grotere blokken in de koe?
moet ik dan 64*2 doen of zow?
Power to the
Verwijderd
ga naar configuratie, dan vanuit het hoofdmenu 2) Buffer and Buffer Update Options.
daarna: 11) Preferred packet size (2^X keys/packet) ==> RC5=33
(clientversie 465)
daarna: 11) Preferred packet size (2^X keys/packet) ==> RC5=33
(clientversie 465)
Tja D.net kan sneller stats bouwen doordat de overhead kleiner wordt.
Alle packets hebben een header e.d. Een packet is 132 bytes groot is. Heb je 1 workunit per packet, dan is dus ook iedere workunit 132 bytes aan gegevens. 40 miljoen workunits per dag keer 132 is aardig wat! Door nu 32 workunits o.i.d. per packet te hebben hoeven er minder gegevens verstuurd te worden.
Alle packets hebben een header e.d. Een packet is 132 bytes groot is. Heb je 1 workunit per packet, dan is dus ook iedere workunit 132 bytes aan gegevens. 40 miljoen workunits per dag keer 132 is aardig wat! Door nu 32 workunits o.i.d. per packet te hebben hoeven er minder gegevens verstuurd te worden.
Verwijderd
Als er een pakket af is moet hij toch schrijven naar de harddisk? Of zie ik dat nou verkeerd. Volgens mij remt mijn pc nog wel eens af als hij weer een pakket af heeft.
Kan best zijn dat ik er helemaal naast zit,...Wie weet meer?
Kan best zijn dat ik er helemaal naast zit,...Wie weet meer?
Pagina: 1