[Vista] Installer hangt al bij splash screen (RTM)

Pagina: 1
Acties:

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Het volgende probleem heb ik ook al bij bèta en RC-builds gehad, maar toen dacht ik dat het wel verholpen zou wezen in de final versie. Nou mooi niet dus.. ;(
Ik zit met het volgende probleem: als ik de DVD van Windows Vista (x86 RTM build in dit geval) in mijn drive leg tijdens het opstarten, verschijnt eerst het scherm van windows is loading files, dat gaat allemaal goed.
Vervolgens verschijnt het scherm met het groene lopende balkje (het splash screen); en hier gaat het fout.
Na een paar seconden blijft het balkje ineens voor een seconde of 5 hangen, en gaat dan weer 10 seconden verder.. Dit blijft oneindig lang doorgaan zonder dat ik verder kom op welke manier dan ook. (heb het systeem al eens een nacht zo laten staan) Er is hierbij geen activiteit van de optische drive of harde schijven.

Ik heb de volgende hardware in mijn systeem:
Processor: AMD Athlon 64 3500+
Moederbord: MSI K9N Platinum
Intern geheugen: 2 x 1Gb TwinMOS DDR-II (dual channel)
Harde schijven: 3 x 320Gb Seagate Barracuda 7200.10
Optische drive: LiteOn SHW-15H5S (16speed dvdrw +/-)
Netwerk: Linksys WMP54G v4.1 wireless kaartje
Geluidskaart: Soundblaster audigy player (eerste generatie audigy dus)
TV-tuner: Elitegroup TVP3XP

Ik heb zowel mijn linksys wifi-kaartje als de tv-tuner al eens verwijderd omdat me dat de meest logische boosdoeners leken, echter zonder resultaat..

Heeft iemand een idee aan welk component dit kan liggen?
Volgens de vista upgrade advisor bestaan er overigens geen compatability issues met mijn systeem.. nouja, dat blijkt maar weer :P

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44

Xof

Test je geheugen eens voor de zekerheid met memtest :)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 18:31

Ligone

Moeha!

heb je schijven in raid staan?

• Intrepidity
Memtest86 net 3,5 uur laten draaien, geen problemen gevonden
En nee, geen raid, gewoon 3 losse devices dus :)

• Xof

Xof

Vreemd, kan op google ook niks vreemds vinden over je moederbord en Vista.

Denk dat je toch verder moet gaan strippen.. dus de 2 'overbodige' harde schijven afkoppelen, misschien maar met 1 gig installeren.
Enige wat ik me zo kan bedenken wat je kan doen :)

En ik kwam net de volgende site tegen:
http://help.lockergnome.c...sta-RTM-ftopict21166.html
Daar staat iets over Viruscheck uitzetten in je bios omdat Vista daardoor geen bootsector kan schrijven.

• Intrepidity
Allright, even een lijstje met wat ik ondertussen gedaan heb:
  • TV-kaart, geluidskaart en draadloze netwerkkaart -apart- verwijderd, geen resultaat
  • Slechts 1 harde schijf aangesloten tijdens opstarten, geen resultaat
  • Intern geheugen gememtest en slechts 1 reep tijdens opstarten, geen resultaat (memtest ok)
  • In het BIOS alle overbodige onboard hardware uitgezet en instellingen getest die zoiets zouden kunnen veroorzaken (bootsectorbeveiliging e.d.), geen resultaat
  • Vanuit Windows XP geinstalleerd. Hij kopieert nu alles onder XP, maar tijdens de eerste boot van Vista gaat het alsnog mis
Snap er niks meer van... Het enige wat ik niet kan uitsluiten nu is het moederbord, mijn grafische kaart en mijn optisch station (kan ik niet testen, heb even geen andere)..
Alle 3 lijkt het me erg onwaarschijnlijk..

[ Voor 8% gewijzigd door Intrepidity op 26-12-2006 22:00 . Reden: Installatie vanuit XP geprobeerd ]

• Xof

Xof

Er worden als het goed is logfiles geschreven, weet zo niet waar. Maar daar kun je natuurlijk altijd even op googlen en zou je die even door moeten kijken.

• Intrepidity
Xof schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:37:
Er worden als het goed is logfiles geschreven, weet zo niet waar. Maar daar kun je natuurlijk altijd even op googlen en zou je die even door moeten kijken.
Tijdens het booten van de dvd in ieder geval niet hoor... tijdens de installatie vanuit XP is er wel een logje geschreven, maar die hield op bij het rebooten naar vista, dus daar heb ik ook niks aan.. Tijdens het booten van vista heb ik dmv F8 nog wel geprobeerd vista te laten loggen, maar ik vind op de gebruikelijke plaats geen log terug ;(

• Xof

Xof

Bij XP kreeg je tenminste nog een blauw scherm ;)

Wat wel veel problemen opleverd is de silicon image chip, daar blijven veel installs op hangen. Maar daar zul jij je schijven wel op aangesloten hebben. Bios update kan dan misschien helpen :)

• Intrepidity
:o BIOS-update had ik dus helemaal nog niet aan gedacht :D
Maargoed, BIOS geupdate van v1.00 naar v1.30, en het werkt tot nu toe!
Bedankt _O_

Verwijderd

mooizo -.- ik w8 dus ook op een bios update van mijn fabrikant -.- want hij blijft dus elke keer hangen op disk.sys ...
Pagina: 1