Toon posts:

muziek gaat plots stiller !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het geluid van mijn PC.

Mijn geluid is onboard op een Asus K8V-SE moederbord. Hierop is een Sony versterker aangesloten en daarop dan weer 5 boxen en een woofer.
Nu komt het dikwijls voor dat wanneer ik muziek aan het beluisteren ben en zelf overschakel op een ander liedje het geluid plots véééél stiller is. Normaal op 'volume 23' op mijn versterker staat mijn muziek toch wel hard :*), nu wanneer dit voorkomt is 23 plots heel stil en moet ik hem al op 'volume 50' gaan zetten wat normaal echt loei loei hard is!

Als ik dan de computer opnieuw opstart is het probleem weg.
Maar als ik dan pech heb komt het om één of andere reden weer terug, soms niet, soms wel.

Wat nu?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-02 17:41
misschien een dom antwoord hoor, maar is het niet zo dat sommige liedjes minder hard zijn dan andere? is het probleem niet gewoon bij een aantal specifieke liedjes?

(of je pc vindt je muziekstijl gewoon niets 8)7 )

Verwijderd

Op http://www.foobar2000.org vind je een player die Replay-gain tags aan je muziekfiles kan toevoegen. Die tags zorgen ervoor dat je albums en losse tracks allemaal op 85-89 dB komen te liggen (of een waarde die je zelf instelt). Heel erg handig voor de grote volumeverschillen die je vindt in verschillende muziekstijlen en/of voorkeur van mastering engineers.

Dat je met een reboot van je euvel verholpen bent klinkt als een ander programma naast je mediaspeler die controle heeft over je volumeknoppen. Ik heb geen idee welke speler je gebruikt, maar het kan dus heel goed zijn dat het volume ergens intern vreselijk laag is gezet doordat Winamp wakker is geworden en je wave/directx volume omlaag heeft gezet in je windows mixer. Neem dus eens een kijkje naar de volumesliders in je windows mixer als die volumeschommelingen zich voordoen. En als het puur de muziek is die erg in niveau verschilt moet je dus bij foobar zijn (of zelf je muziekcollectie gaan remasteren).

Verwijderd

Topicstarter
Nene het zijn allemaal full albums die ik al lang beluister.
Die volumes zijn allemaal hetzelfde hoor.

Het is echt softwarematig een probleem ergens.

Ik gebruik gewoon altijd windows media player en heb nog geen andere player omdat men PC net geformatteerd is. Ook de drivers zijn goed geinstalleerd.

Volume staat volledig open ook als het plots stil wordt.

Verwijderd

Codecs die gebruikt worden?
Ffdshow heeft bijvoorbeeld een optie geluid automatisch tot een bepaalde hoeveelheid procent of decibel te zetten (C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe ffdshow.ax,configureAudio als je geen systray icon ziet). Of anders start/uitvoeren regsvr32 ffdshow.ax /u (unregister).

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-02 22:23

DJ Vincento

1422055

De computer stuurt zijn signaal gewoon liever niet naar een Sony-versterker, zou ik ook niet doen als ik een computer was. :) >:)
Pagina: 1