Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mcnasvc.exe toepassingsfout

Pagina: 1
Acties:
  • 1.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Heb een aantal dagen geleden VirusScan Plus 2007 van McAfee geinstalleerd op zowel de desktop als de laptop.

Bij het opstarten van de desktop krijg ik ieder keer de volgende foutmelding:

---------------------------
mcnasvc.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x00002002B verwijst naar geheugen op 0x02IE3350. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.
OK

Bij het opstarten van de laptop heb ik geen problemen.

Jullie enig idee wat deze melding betekent?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Als het goed is, waneer je McAfee volledig geupdate hebt, heb je dit probleem niet. Anders eventueel de volgende patch:
http://ts.mcafeehelp.com/...=410352&CategoryId=107137

[ Voor 25% gewijzigd door lordsnow op 17-01-2007 19:00 ]

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
De patch kan geinstalleerd worden in de map MNA maar die staat bij mij er helemaal niet bij..., heb wel bijv de mappen MPF/MQC/MSC en MSHR staan.

Ik heb een officiele versie van mcafee via mijn provider dus geen illegale, zou de versie misschien niet helemaal goed zijn?

Wat doet mcnasvc.exe eigenlijk? en kan dit geen kwaad indien ik dit uitschakel?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

McAfee Network Agent houd je netwerk omgeving in de gaten, en laat evt een grafisch overzicht zien. In dat overzicht is het mogelijk om de beveiligingdstatus van de andere PC's in het netwerk te bekijken en beheren, mits er op de andere PC's ook de McAfee Network Agent is geinstalleerd.

Waneer je de service uitschakeld (of, beter gezegd, als je er voor zorgt dat deze niet ingeschakeld wordt) dan heb je deze mogelijkheid niet. Het is verder niet direct nadelig voor de beveiliging van je PC.

Wat je ook even kan doen is de "McAfee Virtual Technician" laten draaien op deze PC:
http://www.amiuptodate.com/mvt
- klik op Check System aan de rechterkant

Dit controleerd je McAffee installatie op fouten en heeft de mogelijkheid om deze te herstellen.

Verwijderd

LS,

ook ik heb, met de meest recente versie en updates (tm 31-12-06) van McAfee (Security Center 7.1), deze foutmelding:

MCNASVC.EXE – toepassingsfout De instructie op 0x0097docf verwijst naar geheugen op 0x05ce20a8. De lees- of schrijfbewerking (‘written”) op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen

De hotfix (nahotfix.zip) is bedoeld voor versie 7.0 en in versie 7.1 is die hotfix niet meer nodig bovendien heeft deze hotfix ook geen betrekking op deze foutmelding.

De fout treedt slechts één keer per dag op en dat is alléén bij de eerste keer dat de PC gestart wordt. Soms gebeurt het voordat de pictogrammen van de user accounts verschijnen; de andere dag bijvoorbeeld krijg ik de foutmelding wanneer bij de eerste keer opstarten de automatische updates binnen gehaald worden (ronddraaiend pijltje in systemtray). Wanneer ik de PC uitzet en opnieuw opstart krijg ik de melding dus niet meer.

Ik heb McAfee al een paar keer gedeïnstalleerd mbv McAfee Consumer Products Removal tool (MCPR.exe) zodat alle bestanden en register verwijzingen verdwenen zijn en daarna weer geïnstalleerd. De foutmelding blijft eens per dag bij de eerste keer opstarten onveranderd komen.

Ik gebruik een P4 (3,2GHz) systeem met XP-SP2 (NL); alle meest recente updates en patches zijn aanwezig. De PC is opgenomen in een thuisnetwerk en de PC's geven dezelfde foutmelding.

Bij McAfee heb ik nog niets van deze melding kunnen vinden.

Groet en alvast bedankt voor een reactie,
Da Ly

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ Da Ly:
Je hebt gelijk, de patch is voor SecurityCenter 7.0 en niet voor 7.1.

@ evdv:
Schakel Network Agent uit (start bijvoorbeeld in Veilige Modus) en probeer het volgende als mogelijke oplossing:

- open Deze Computer
- klik Extra
- klik Map Opties
- open tabblad Weergave
- in de lijst met opties, selecteer "Verborgen bestanden en mappen weergeven"
- klik op Toepassen en op OK

Ga nu naar de map:
C:\Documents and Settings\Application Data\McAfee\MNA

En verwijder NAData

[ Voor 40% gewijzigd door lordsnow op 17-01-2007 19:02 ]

Verwijderd

Ook ik gebruik al jaren via mijn provider (xs4all) McAfee.

Sinds kort bied xs4all een "update" van McAfee als download aan. De voorgaande versie werkt voor mij niet meer ... Hoe dan ook, na het installeren van desbetreffende update kreeg ik dezelfde error(s) als hier al eerder werden doorgegeven.

Ik heb LORDSNOW's tip (verwijder NADate) uitgevoerd (in veilige modus uiteraard) anders kun je hem niet verwijderen en nadien de computer een aantal malen koud opgestart. Ook enige keren reboot uitgevoerd maar tot nog toe heb ik de gewraakte error niet meer teruggezien. Wél wordt er weer een nieuwe NAData aangemaakt. DUS. . . wat niet is kan nog komen?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:58:
Ook ik gebruik al jaren via mijn provider (xs4all) McAfee.

Sinds kort bied xs4all een "update" van McAfee als download aan. De voorgaande versie werkt voor mij niet meer ... Hoe dan ook, na het installeren van desbetreffende update kreeg ik dezelfde error(s) als hier al eerder werden doorgegeven.

Ik heb LORDSNOW's tip (verwijder NADate) uitgevoerd (in veilige modus uiteraard) anders kun je hem niet verwijderen en nadien de computer een aantal malen koud opgestart. Ook enige keren reboot uitgevoerd maar tot nog toe heb ik de gewraakte error niet meer teruggezien. Wél wordt er weer een nieuwe NAData aangemaakt. DUS. . . wat niet is kan nog komen?
Mooi om te horen dat het probleem verholpen is. :)

Verwijderd

LS,

De tip van Lordsnow heb ik ook uitgevoerd (kleine aanvulling "All Users" op het pad: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\McAfee\MNA) en heb het bestandje van 15k in de veilige modus een andere naam gegeven. Na het opstarten van de PC is er een nieuw bestandje aangemaakt en ik heb de foutmelding nu niet gekregen.

De foutmelding trad bij mij slechts één keer per dag op en dat was bij de eerste boot van de PC. Daarna had ik op dezelfde dag die melding niet meer hoeveel keer ik de PC ook aan en uit zette. Aangezien ik de PC nu als eerste in de veilige modus gestart heb en daarna weer gewoon kan ik dus nog niet met zekerheid zeggen of het probleem verdwenen is.

Ik kan pas na een paar dagen melden of de foutmelding echt weggebleven is en dat zal ik dan ook op dit forum laten weten.

Groet en bedankt voor de reacties.
Da Ly

Verwijderd

LS,

Helaas heeft de tip van Lordsnow (NAData) niet gewerkt. Vandaag kreeg ik op een PC toch weer de eerder genoemde foutmelding.
Ik ga weer verder zoeken en mocht ik iets tegenkomen dat het probleem oplost dan zal ik het hier "posten"; de ervaring leert dat dat soort zaken helaas erg lang op zich laat wachten voordat er iets bekend wordt.

Groet,
Da Ly

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ Da Ly:
- welke versie van Windows gebruik je, met welke service packs?
- welk McAfee pakket? (via XS4ALL?)
- gebruik je een router?
- wireless?
- waneer is de huidige versie van McAfee geinstalleerd, en wat gebruikte je daarvoor?

Verwijderd

Lordsnow,

onderstaand de gevraagde informatie:

- Windows XP Professional
- Windows versie 5.1 build 2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519 : Service Pack 2
- alle updates en patches (IE-7 van vandaag 03-01-07 nog niet)
- McAfee via XS4ALL
- router Thomson Speedtouch 510
- geen wireless
- McAfee een week geleden geïnstalleerd en daarvoor ook een versie van McAfee (via XS4ALL)
- de vorige versie gedeïnstalleerd met een speciale tool (MCPR.exe) van McAfee.

Op de derde PC (met een AMD-processor) en ook XP-SP2 (hetzelfde als bovengenoemd) icl. alle patches en updates verschijnt de melding niet. Overigens is de software op alle PC's legaal.

Ook vandaag op de tweede P4 PC weer dezelfde melding.

Groet en bedankt voor je reacties,
Da Ly

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 15:32
Ik heb hetzelfde probleem als Daly. Krijg bij het opstarten van mijn PC ook mcnasvc.exe - Toepassingsfout.

- Win XP Pro sp2, alle updates en patches geinstalleerd.
- McAfee via XS4ALL
-Router Thomson Speedtouch 510, niet wireless.
-McAfee drie weken geleden geinstalleerd en sinds 2 weken heb ik die foutmelding.
-Daarvoor had ik de oude versie van McAfee ook via XS4ALL.

Op mijn laptop heb ik het probleem niet. Dell Inspiron 510m met win xp home sp2. Daar draait McAfee al drie weken zonder problemen.

Helaas heeft de tip van Lordsnow (NAData) bij mij ook niet gewerkt. De eerste keer kreeg ik de foutmelding niet meer en de tweede keer was ie er weer.

[ Voor 13% gewijzigd door lethargy op 03-01-2007 10:10 ]

Verwijderd

Lethargy,

op mijn Toshiba notebook met Windows XP-home SP2 (incl. alle patches en updates) en op de AMD PC heb ik het McAfee probleem ook niet. Alle machines maken deel uit van het thuisnetwerk.

Da Ly

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

-foutje-

[ Voor 247% gewijzigd door lordsnow op 17-01-2007 19:03 ]

• lethargy
@ Lordsnow, ik heb je een mailtje gestuurd.
Probleem blijft bestaan als ik mijn PC 's morgens opstart, verder op de dag krijg ik die foutmelding niet.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

-foutje-

[ Voor 94% gewijzigd door lordsnow op 17-01-2007 19:03 ]

Verwijderd

@lethargy

Even een overzicht m.b.t de zaken:
PC1: desktop XP-prof met 4 useraccounts; één met administratorrechten en drie als gewone gebruiker
PC2: desktop XP-prof met 2 useraccounts; beide met administratorrechten

PC1 en PC2 vanaf het begin problemen.
Op 03-01-07 heb ik Sec.Center op PC2 gedeïnstalleerd en daarna als administrator ingelogd en onder administrator de installatie van SecurityCenter uitgevoerd. Op 04-01-07 en 05-01-07 heb ik nog geen foutmelding gehad op deze PC. Bij de vorige installatie had ik het in een useraccount (met administratorrechten) uitgevoerd.

Op PC1 met de 4 useraccounts heb ik op 04-01 ook Sec.Center gedeïnstalleerd en daarna als administrator ingelogd en de installatie uitgevoed. Dezelfde dag kreeg ik de foutmelding en ook vandaag (05-01).
Nu heb ik op PC1 dus Sec.Center (versie XS4ALL) weer gedeïnstalleerd en de versie van Sec. Center (versie McAfee site) geïnstalleerd. De installatie verliep probleemloos. Nu maar een paar dagen afwachten vanwege het feit dat de fout één keer per dag optreedt.
Lordsnow heb ik via de e-mail uitgebreid geïnformeerd.

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:30

DMDude

Enjoy the silence....

Hallo,

ik heb sinds vorige week McAfee Virusscan Plus.

Na installatie heb ik ook bij het opstarten de melding:
De instructie op 0x0097docf verwijst naar geheugen op 0x05ce20a8. De lees- of schrijfbewerking (‘written”) op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen.

Daarnaast heb ik ook het volgende probleem:
Als ik voor de eerste keer, na het opstarten van Windows, op mijn snelstartbalk klik (naast de start-knop), verdwijnt de gehele start-balk en ook alle desktop-icoontjes verdwijnen. Het is ook al een paar keer gebeurd dat deze dan ook helemaal niet meer terugkomt.

Kent iemand dit probleem ?

Verwijderd

@ allen

de PC1 waarop ik SecurityCenter op heb geïnstalleerd (de 30 dagen versie) heeft vanmiddag bij het opstarten van de PC de bekende foutmelding gegeven. De foutmelding ontstond nadat er een automatische update van SecurityCenter geïnstalleerd werd.

Vlak daarna heb ik de andere PC2 opgestart (XS4ALL-versie) en daar werd ook de update van SecurityCenter geïnstalleerd; daar kreeg ik de foutmelding niet. Dit is de PC met de 2 inlogaccounts (zie bericht 5 januari 09.57) met administratorrechten.

Het gaat er toch op lijken dat er met accounts waar beperkte rechten op zitten (PC1) dit probleem zich voordoet en dat betekent dat er in een bepaald bestand o.i.d. niet geschreven kan/mag worden.

Groet,
Da Ly

Verwijderd

Ook bij mij is dezelfde foutmelding weer teruggekomen. Het verwijderen van het bestand NAData heeft dus niet het gewenste effect gehad.

Ik gebruik een legale WindowsXP Home Edition met de allerlaatste updates, dus ook de nieuwste InternetExplorer 7 die bij mij soms de foutmelding IE heeft een fout etc... aangeeft waarna ik m'n webbrowser moet sluiten. Verder gebruik ik een Sweex Adsl modem met ingebouwde router en is er 1 andere Pc (die van mijn zoon) op aangesloten. Op die laatste Pc heeft zoonlief geen McAfee geinstalleerd hetgeen door dat programma wordt gezien.

Ik baal een beetje van de situatie en weet niet goed wat ik moet doen. Zou de restore-functie van Windows een middel kunnen zijn? Op deze manier wil ik echt niet door en overweeg (helaas) het laatste redmiddel FORMAT C . . . |:(

Greetz,
Hans

• lethargy
Bij mij is de situatie als volgt:
PC 1 : desktop XP pro met 1 user met adm. rechten, hier heb ik het probleem.
PC 2 : laptop XP home met 1 user met adm. rechten, alles OK.
PC 3 : desktop XP pro met 1 user met adm. rechten, net verse install gedaan van McAfee van XS4all. Eerst oude versie McAfee verwijderd (met MCPR.exe). Tot nu toe nog geen problemen.

@ Hansdenhaag, format c: is wel een heel drastische maatregel. Ik wacht daar voorlopig nog mee. Alles werkt verder goed en het is onduidelijk wat die foutmelding nou precies inhoudt. System Restore zal niet helpen denk ik, zodra McAfee weer update binnenhaalt heb je het probleem weer.

Verwijderd

lethargy schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:08:
Bij mij is de situatie als volgt:
PC 1 : desktop XP pro met 1 user met adm. rechten, hier heb ik het probleem.
PC 2 : laptop XP home met 1 user met adm. rechten, alles OK.
PC 3 : desktop XP pro met 1 user met adm. rechten, net verse install gedaan van McAfee van XS4all. Eerst oude versie McAfee verwijderd (met MCPR.exe). Tot nu toe nog geen problemen.

@ Hansdenhaag, format c: is wel een heel drastische maatregel. Ik wacht daar voorlopig nog mee. Alles werkt verder goed en het is onduidelijk wat die foutmelding nou precies inhoudt. System Restore zal niet helpen denk ik, zodra McAfee weer update binnenhaalt heb je het probleem weer.
Ja... daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Misschien eerst maar eens een andere virusscanner uitproberen. :?

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

DMDude schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:02:
Hallo,

ik heb sinds vorige week McAfee Virusscan Plus.

Na installatie heb ik ook bij het opstarten de melding:
De instructie op 0x0097docf verwijst naar geheugen op 0x05ce20a8. De lees- of schrijfbewerking (‘written”) op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen.

Daarnaast heb ik ook het volgende probleem:
Als ik voor de eerste keer, na het opstarten van Windows, op mijn snelstartbalk klik (naast de start-knop), verdwijnt de gehele start-balk en ook alle desktop-icoontjes verdwijnen. Het is ook al een paar keer gebeurd dat deze dan ook helemaal niet meer terugkomt.

Kent iemand dit probleem ?
Ik heb inmiddels een installatie gedaan door de PC in veilige modus op te starten en als admin in te loggen. Dit lijkt goed te gaan voor wat betreft de foutmelding....
Het probleem met de startbalk bestaat nog steeds....

• AlexBor
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 08:27
De versie van XS4ALL heb ik op twee computers geïnstalleerd. Op systeem1 geen foutmeldingen. Op systeem2 wel. De foutmeldingen treden voornamelijk op na het opstarten van het systeem in combinatie met de melding dat een update is uitgevoerd. De 2e geheugenplaats is elke keer anders, de eerste is soms gelijk.
Op beide PC's was eerst de vorige XS4ALL versie geïnstalleerd. Deze is verwijderd door de installatie procedure van McAfee.

PC1: WinXP Pro Retail Versie 5.1.2600 SP2 Build 2600
3 gebruikers, standaard user met admin rechten, hier install mee gedaan
Op 22-12-2006 nieuwe XS4ALL versie geïnstalleerd
Geen foutmeldingen

PC2: WinXP Pro Enterprise Versie 5.1.2600 SP2 Build 2600
1 gebruiker met admin rechten
Op 21-12-2006 nieuwe XS4ALL versie geïnstalleerd
Foutmeldingen: "De instructie op ... verwijst naar geheugen etc."
  • 26-12-2006 0x014a0811
  • 27-12-2006 0x7de58476
  • 03-01-2007 0x00970241
  • 03-01-2007 0x00970241
  • 06-01-2007 0x00970241

Daly, je suggestie over de rechten is bij mij dus niet van toepassing.
Wellicht helpt dit bij een verdere analyse van het probleem :?.
Groeten, Alex

[ Voor 21% gewijzigd door AlexBor op 06-01-2007 15:34 ]

• lethargy
DMDude schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Ik heb inmiddels een installatie gedaan door de PC in veilige modus op te starten en als admin in te loggen. Dit lijkt goed te gaan voor wat betreft de foutmelding....
De foutmelding kan nog komen. Komt bij mij 1x per dag als ik mijn PC voor het eerst opstart.
Dat probleem met je startbalk komt mij niet bekend voor. Dat komt misschien door iets anders.

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

DMDude schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Helaas....de foutmelding is weer terug :'(

Verwijderd

@ allen,

06-01-07 heb ik op PC1:
- een deïnstallatie uitgevoerd, daarna de MCPR-tools gebruikt, handmatig e.e.a. nagelopen en verwijderd en opnieuw opgestart
- alle gebruikers administratorrechten gegeven en opnieuw opgestart
- onder administrator de installatie uitgevoerd, updates "opgehaald" en opnieuw opgestart
(Deze procedure heeft bij PC2 wel geholpen).

07-01-07 bij opstarten toch weer de foutmelding. Na de melding de useraccounts weer beperkte rechten gegeven. In dit Forum had ik al gelezen de foutmelding ook alléén bij één administratoraccount plaats vindt dus ik had al mijn twijfels of het allemaal wel zou helpen.

Zo langzamerhand weet ik het ook niet meer; mocht iemand nog een tip hebben dan hoor ik het graag.

Da Ly

Verwijderd

Bij mij ook het probleem met MCNASVC.EXE
Ik heb de XS4ALL versie opnieuw "eroverheen" geinstalleerd, gaat binnen een minuut.
Upgrades waren niet nodig.
Ben het probleem nog niet opnieuw tegengekomen en hoop er het beste van...

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Om het e.e.a. onderling te vergelijken:

1. Wel OS draai je, met eventuele Service Packs?
2. staat uPnP aan of uit? (zie http://www.grc.com/unpnp/unpnp.htm). En krijg je de foutmelding ook nadat je uPnP uitgeschakeld hebt?

3. Welk netwerk gerelateerde programmas draaien mee?

4. Wat is je ISP?
5. Wat is het merk van je modem of accesspoint?
6. Hoe ziet je LAN netwerk er uit?

7. Wat is het merk (wireless) netwerkkaart
8. Is de wireless verbinding beveiligd? (WEP, WPA, WPA2)
9. Is er iets dat je verbinding ongewoon maakt vergeleken met de gemiddelde huis-tuin-en-keuken verbinding?

Voor diegene die de foutmeldingen beu zijn is er nog steeds de volgende tijdelijke oplossing:
- klik Start
- klik Uitvoeren
- type: services.msc
- klik OK
- dubbelklik op de McAfee Network Agent Service
- zet het opstarttype op Handmatig
- klik Toepassen, en op OK

[ Voor 23% gewijzigd door lordsnow op 17-01-2007 17:52 ]

Verwijderd

Lordsnow,

de gevraagde gegevens zijn:

1- Microsoft Windows XP Professional (NL) Versie 2002 Sevice Pack 2
Inclusief alle patches en updates t.m. 10-01-2007

2- uPNP (Universele Plug en Play-apparaathost) m.b.v. msconfig vandaag 10-01-2007 uitgezet

3- Opstarten: alléén NvCpl, NvMcTray, SiteAdv, ctfmon en GoogleToolbarNotifier (rest dus
uitgeschakeld)
Services: wanneer alle MS-services verborgen worden dan zie ik alléén: 14 McAfee Services,
NVIDIA Display Driver Service en Windows Media Player Network Sharing.
Services (m.i. standaard services) van Microsoft zijn er veel maar geen VNC, VPN of P2P
programma's

4- XS4ALL-ADSL

5- Alcatel Speedtouch 510

6- Speedtouch Router met op één poort een Switch (Sweex) en op Router en Switch gezamenlijk
vier PC's (vaste verbinding!)

7- Géén wireless

8- n.v.t. zie 7

9 Niets maakt de verbinding ongewoon; werkt al jaren probleemloos. Gebruik tools als HijackThis,
ProcessExplorer, CWShredder, Spybot, Ad-Aware e.d. om het systeem te controleren.

Vandaag (10-01) de uPNP uitgeschakeld en morgen kan ik meer melden of dit effect heeft of niet.

Da Ly

Verwijderd

@ allen

Vandaag 11-01-07 kreeg ik na de update van SecurityCenter (met uitgeschakelde uPnP) weer de bekende foutmelding.

Da Ly

• lethargy
Gisteren format C: gedaan en nieuwe installatie van windows XP pro. McAfee geinstalleerd en verder niets! Net kreeg ik toch weer de bekende foutmelding! Het probleem kan nu niet door andere programma's veroorzaakt zijn, want mijn PC is verder nog helemaal kaal.
Ben McAfee nu dus echt wel zat. Ik heb nu echt alles geprobeerd. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door lethargy op 11-01-2007 08:50 ]

Verwijderd

Gisteren helaas opnieuw dezelfde error gehad. Ditmaal werd voor de 1e(!) maal naar een ander geheugenadres verwezen. 'k Heb opnieuw NAData (niet de oplossing maar je moet toch wat) gewist waarna ik tot nu toe nog geen foutmelding heb gekregen (gaat wel komen!)

Iemand nog iets wijzer geworden v.w.b. dit probleem? :?

Greetz,
Hans

• lethargy
Sinds gisteren heb ik een andere internet provider. Ik had ADSL van XS4all. Ik heb nu glasvezel van XMS. Ik gebruik nu geen modem meer. Ik had een speedtouch 510 v4. Nu gebruik ik alleen een router, Draytek Vigor 2104p. Net start ik mijn PC op en weer die bekende foutmelding!
Het is dus ook geen provider, modem/router probleem. Maar wat is het dan wel? Hopelijk komt iemand snel met een oplossing.

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

DMDude schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:54:
[...]

Helaas....de foutmelding is weer terug :'(
Ik had de service voor Network Agent uitgeschakeld. De melding kwam niet meer.
Mijn probleem met de start-balk bleef echter bestaan: na het opstarten (koude of warme start) verdwijnen bij het opstarten van een applicatie via de startknop zowel de startbalk als de desktop-icons uit beeld om daarna weer tevoorschijn te komen. Een keer kwam de boel helemaal niet terug en moest ik de reset-knop gebruiken. De applicatie die opgestart diende te worden, start niet op en dient nog een keer aangeklikt te worden, waarna ie wel opstart.
Heel vreemd.
Ik heb een backup teruggezet waar geen McAfee in zat (wel AntiVirus van AntiVir), en deze doet het prima. Dus voor mij even geen McAfee :( meer....

[ Voor 4% gewijzigd door DMDude op 12-01-2007 11:30 ]

• lethargy
Gisteren kreeg ik de foutmelding ook op mijn laptop, waar ik tot nu toe nog geen foutmelding heb gehad. Vandaag na een update van McAfee kreeg ik geen foutmelding meer.
Op mijn PC waar ik altijd die foutmelding heb gehad, heb ik nu na herinstallatie van windows de engelse versie van McAfee gezet. Tot nu toe nog geen foutmelding.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

De betekenis van de foutmelding is dat een netwerk "node" niet gevonden kan worden.

Een andere mogelijke oplossing is om op alle PC's in je netwerk, waar McAfee op staat, het bestand NAData te verwijderen. Daarna de PC afsluiten. Nadat je alle PC's gehad hebt zet je eerst de PC aan die je als administrator (iig wat betreft de McAfee software) wil laten fungeren in je netwerk.

[ Voor 151% gewijzigd door lordsnow op 19-01-2007 12:51 ]

Verwijderd

Bij mij ook het probleem met MCNASVC.EXE
De onderstaande e-mail kreeg ik van McAfee Technische ondersteuning:
(ik schrok nogal van het aantal handelingen en heb het zelf nog niet uitgevoerd, kan dus niet zeggen of het helpt)

Geachte klant,

Volgt uw om uw probleem te verhelpen, deze instructies:

Aangezien deze instructies behoorlijk lang zijn, is het erg raadzaam dat u deze e-mail uitprint.

Lees de volgende stappen ZORGVULDIG, alvorens deze uit te voeren.

1. Zorg u er AUB voor dat, in het geval U de McAfee programma's opnieuw wilt installeren nadat u ze verwijderd hebt, U het installatie bestand op Uw computer
beschikbaar hebt, bijvoorbeeld op uw Bureaublad, of op een gekochte CD of dat u het opnieuw kunt downloaden via uw abonnement van uw Account op onze website.
Indien u uw installatiebestand(en) opnieuw moet downloaden en u heeft daartoe aanvullende toegangsinformatie nodig,
kunt u contact opnemen met Customer Service onder telefoonnummer 020 504 0586 of 02 2750 703 in België

2. Zorg ervoor dat u in Windows ingelogd bent als Administrator of Beheerder, als er meerdere gebruikers in Windows zijn.

(dus dat u alle rechten op de computer heeft)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Open de volgende links, en kies voor Opslaan, sla het op op uw bureaublad.

http://download.mcafee.co...patches/VSCleanupTool.exe
http://download.mcafee.co...atches/MPFCleanupTool.exe
http://download.mcafee.co...atches/MSKCleanupTool.exe
http://download.mcafee.co...atches/MPSCleanupTool.exe
http://download.mcafee.co...atches/MASCleanupTool.exe

4. Gebruik deze programma's 1 voor 1 om [de McAfee software] te verwijderen.

Opmerking: Wacht telkens na het doorlopen van het 1e scherm TENMINSTE 1 minuut, het programma plant zichzelf en geeft de tijd aan wanneer de verwijdering begint.

Opmerking: Na elke keer dat u een van deze programma's heeft uitgevoerd, dient u de computer opnieuw op te starten.

5. - Download msc.zip naar uw bureaublad
- Pak msc.zip uit naar uw bureaublad, dit kan als volgt:

Pak de bestanden uit naar een map, rechtsklik op het .zip bestand en kies Uitpakken naar.. of Extract to....
Als dit niet kan gebruik dan een programma als Winzip (www.winzip.com)

- Dubbelklik op msc.reg om SecurityCenter uit het register te verwijderen
- U krijgt hierna een melding, klik op Ja
- Herstart uw computer

*** WAARSCHUWING: Deze methode kan enkel worden gebruikt wanneer u Windows 2000 of XP gebruikt ***

1. Download het volgende programma en sla deze op op uw bureaublad:
http://download.mcafee.co..._support_patches/MCPR.exe
2. Dubbelklik op MCPR.exe
3. Klik op "Uitvoeren". Een DOS-venster zal verschijnen en vervolgens automatisch sluiten. Wacht op tot tweede DOS-venster verschijnt. Het programma zal nu all McAfee software verwijderen.
4. De computer dient te herstarten nadat het programma volledig is doorgelopen.

1. Download MIS6.zip en sla deze op op uw bureaublad
2. Dubbelklik op het bestand "mis6.reg" en antwoord "Ja" op de vraag of u de veranderingen wilt importeren in het Register.
Mocht Windows weigeren om het bestand uit te voeren, volgt u dan de onderstaande procedure
1. Rechtermuisklik op het bestand "mis6.reg" -> Klik op "Eigenschappen"
2. Haal onder in dit scherm het vinkje weg bij "Bestand niet uitvoeren"
3. Dubbelklik nogmaals op het bestand "mis6.reg"

* Sluit de pc helemaal af en wacht 20 seconden, herstart de computer
* druk een aantal maal op F8 NADAT de computer weer aan gaat, maar VOORDAT het Windows logo in beeld komt - selecteer Veilige Modus, en druk op Enter
* selecteer uw Besturingsysteem, en druk op Enter

indien mogelijk, meldt u aan als Administrator

* Als er gevraagd wordt of u wilt werken in Veilige Modus klikt u op JA

Om de verwijzingen naar de McAfee programmas in het Windows Register te verwijderen:

* klik op Start
* klik op Uitvoeren
* type REGEDIT en klik OK (u krijgt nu de Windows Registry Editor) - voordat we dingen gaan verwijderen maken we eerst een backup van het Register:
* klik op Bestand, en dan op Exporteren
* kies een lokatie (bijvoorbeeld, Bureaublad)
* kies een bestandsnaam (bijvoorbeeld, "McAfee register backup")
* klik op Opslaan
* open de map HKEY_LOCAL_MACHINE
* door op de + te klikken die er voor staat)
* open de map SOFTWARE
* verwijder de mappen MCAFEE en MCAFEE.COM
* (door op de map te klikken met de rechtermuisknop, en daarna op
* Verwijderen)
* open de map MICROSOFT
* open de map WINDOWS
* open de map CURRENTVERSION
* selecteer de map RUN (nu ziet u aan de rechterkant de inhoud van RUN)
* verwijder alle bestanden die te maken hebben met McAfee
* (in de kolom Gegevens ziet u waar een bestand op de schijf staat
* alles wat in een McAfee map staat kan weg)
* nu weer aan de linkerkant, open de map UNINSTALL
* verwijder de MCAFEE mappen, inclusief de mappen VIRUSSCAN en VSO
* sluit de Registry Editor
* Om de McAfee mappen te verwijderen van de hardeschijf:
* open Deze Computer - open de C: schijf
* open de map PROGRAM FILES
* verwijder alle MCAFEE mappen

Als u over Windows XP of 2000 beschikt moet u ook in de windows verkenner de mappen van McAfee verwijderen u kunt deze vinden onder
"C:\document and settings\all users\application data"

Ziet u de map application data niet ga dan in de menubalk boven naar "Extra\Mapopties\Weergave"

In het scherm in het midden moet u er voor zorgen dat Verborgen bestanden worden weergegeven (Alle bestanden weergeven) is aangevinkt.
Als het goed is ziet u de map Application data nu wel, hierin staan waarschijnlijk twee mappen: McAfee en McAfee.com. Verwijder beide.
Mocht u een melding krijgen toegang geweigerd, wijzig dan de naam van de map en start de pc weer op in veilige modus en dan opnieuw verwijderen.

Als dit allemaal gedaan is sluit Windows Verkenner (Deze Computer)

Om de laatste restanten te verwijderen:

* verwijder alle Mcafee iconen van het Bureablad
* verwijder de McAfee map in het Windows Start menu:
* klik op Start
* ga naar Alle Programmas
* verwijder de map McAfee
* leeg de Prullenbak
* Herstart de PC

1. Open de Internet Explorer software
2. Klik op "Extra" -> "Internet Opties"
3. Klik op "Cookies Verwijderen" -> "OK"
4. Klik op "Bestanden Verwijderen"
5. Zet het vinkje bij "Offline Items Verwijderen" -> Klik "OK"
6. Ga naar het "Beveiliging" tabblad
7. Klik op "Internet" -> "Standaard niveau"
8. Klik op "Lokaal Intranet" -> "Standaard niveau"
9. Klik op "Vertrouwde Sites" -> "Standaard niveau"
10. Klik op "Sites met Restricties" -> "Standaard niveau"
11. Ga naar het "Privacy" Tabblad
12. Klik op "Standaardniveau"
13. Ga naar het "Programma's" tabblad
14. Klik op "Web Instellingen Herstellen"
15. Klik op "Ja"
16. Ga naar het tabblad "Geavanceerd"
17. Klik op "Standaardinstellingen Herstellen"
18. Klik op "Toepassen" -> "OK"

Download het volgende programma & sla het op uw bureaublad & voer het uit.
http://download.mcafee.co...port_patches/IERegFix.bat

Probeer ook uw Windows Scripting Host te updaten:
http://www.microsoft.com/...4B-4622-86EB-95A22B832CAA

Probeer een handmatige update van uw ActiveX component:

De McAfee ActiveX-componenten handmatig downloaden en installeren
http://tools.mcafeehelp.c...5&docid=355556&support=ts

Mocht u het programma Hitman Pro geïnstalleerd hebben op uw computer, dient u deze te verwijderen en een extra patch voor de Internet Explorer software te downloaden en uit te voeren. U kan dit doen volgens de volgende procedure:

1. Klik op start -> configuratiescherm
2. Dubbelklik op software
3. Vind "Hitman Pro" en klik daar op (deze zou nu blauw moeten zijn)
4. Klik op "Wijzigen/Verwijderen"
5. Vervolg het deïnstallatie proces
6. Download en sla het volgende bestand op, op uw bureablad: http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe
7. Voer het zojuist gedownloade bestand uit

1. Klik op Start -> Uitvoeren
2. Vul hier in: %TEMP%
3. Klik op 'OK'. Een Windows Verkenner scherm wordt geopent.
4. Klik bovenaan op 'Bewerken' en 'Alles selecteren'
5. Klik bovenaan op 'Bestand' en 'Verwijderen'
6. Antwoord 'Ja' op de vraag of u zeker weet dat u bestanden wilt verwijderen.
N.B.: Het is mogelijk dat niet alle bestanden verwijderd kunnen worden omdat deze in gebruik zijn.

1. Ga naar http://windowsupdate.microsoft.com
2. Klik op "Aangepaste Installatie"
3. Kijk bij "Aanbevolen Updates" en "Drivers" of daar beschikbare updates voor zijn, indien dit het geval is, vink deze aan
4. Klik op "Updates laten zien/Installeren" en vervolgens op installeren
5. Herhaal dit totdat er geen updates meer beschikbaar zijn

McAfee is nu volledig verwijderd. U kunt nu de computer opnieuw opstarten en de software opnieuw installeren

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, mocht dit echter niet zo zijn aarzelt u dan niet om weer contact met ons op te nemen via http://ts.mcafeehulp.com.

Met vriendelijke groet,
Marco Munnink

Support & Service Representative
McAfee Consumer Products
McAfee, Inc.

Verwijderd

@ Nertwebber: lijkt mij wel erg veel handelingen om McAfee te verwijderen. De Tool MCPR.EXE (voor XP incl. SP2) zou volgens de internationale site van McAfee voldoende zijn om alles te verwijderen.

@ allen: ik heb de voorgestelde procedure van Lordsnow (d.d. 13-01-2007 14.57) opgevolgd en overal NAData verwijderd en als eerste de "administrator PC" opgestart. Het heeft geen verbeterd resultaat opgeleverd. Integendeel, nu heb ik op twee PC's de foutmelding van mcnasvc.exe in plaats van alleen de "administrator PC".

Da Ly

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:01:
@ Nertwebber: lijkt mij wel erg veel handelingen om McAfee te verwijderen. De Tool MCPR.EXE (voor XP incl. SP2) zou volgens de internationale site van McAfee voldoende zijn om alles te verwijderen.

Da Ly
Helemaal eens, bovendien heb ik hierboven gelezen dat zelfs format c: en dan een hele schone installatie van McAfee niet helpt. De oplossing die de supportmedewerker geeft is dus zinloos.

• lethargy
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:44:
[...]

Helemaal eens, bovendien heb ik hierboven gelezen dat zelfs format c: en dan een hele schone installatie van McAfee niet helpt. De oplossing die de supportmedewerker geeft is dus zinloos.
Klopt, ik heb een nieuwe windows installatie gedaan en dan McAfee erop gezet en dan nog krijg ik de foutmelding.

Verwijderd

:*) WEET NIET OF DIT DE OPLOSSING IS!! :*)

MAAR KIJK HIER EENS NAAAR: http://ts.mcafeehelp.com/faq3.asp?docid=410352

LET OP: MNA IS EEN VERBORGEN MAP!!

Mcafee Network Agent keeps stopping with an Application error message. In the event log I see:

Faulting application McNASvc.exe, version 1.0.188.0, faulting module McNASvc.exe, version 1.0.188.0, fault address 0x000057c1.

I have XP home SP2 with all patches and a full virus scan reveals nothing. Also scanned with Windows Defender and found nothing....help!

Thanks,

David

From : Anonymous Date: 11/04/2006 Subject: McNASvc.exe
I'm having the exact problem. What's up w/ this?!

From : Anonymous Date: 11/04/2006 Subject:
Seems McAfee screwed up w/ their last update by not properly testing. Here's a tread on the topic.

http://forums.mcafeehelp....=407120&highlight=#407120

From : Anonymous Date: 11/04/2006 Subject: Thanks for the info...
I will join the crowd waiting for a fix....

From : Jubo Date: 11/11/2006 Subject: Re: Thanks for the info...
djlawler Wrote:

I will join the crowd waiting for a fix....

Check this article: ERROR: McAfee Network Agent has encountered a problem and had to close.

--------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 12:00 ]

Verwijderd

@ Vonrondstadd

dit is een oplossing voor SecurityCenter 7.0 en niet voor 7.1. De hotfix heeft overigens geen betrekking op de geheugenfout en werkt dus niet (zie aan begin van dit onderwerp).

Da Ly

Verwijderd

Oke sorry!!

Verwijderd

Geeft niet vonrondstadd

alle hulp, ideeën etc zijn welkom!

Groet
Da Ly

• lethargy
Ik heb nu al een paar dagen geen last meer gehad van de foutmelding. Misschien komt dat omdat ik mijn nieuwe router nu altijd aan laat staan. Die foutmelding had iets met je netwerk te maken.
Hebben andere mensen nog last gehad van de foutmelding?

Verwijderd

Mijn router staat al jaren dag en nacht aan. Nadat ik op elke PC NAData verwijderd had en de aanbevolen opstart volgorde gehanteerd heb kreeg ik nu op 2 PC's de foutmelding. Dmv een back-up van NAData heb ik e.e.a. op de tweede PC weer in orde kunnen krijgen. Op de "administrator PC" v.w.b. Netwerkbeheer heb ik dus vanaf het begin (nu drie weken) de bekende foutmelding.

Da Ly

Verwijderd

lethargy schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:26:
Ik heb nu al een paar dagen geen last meer gehad van de foutmelding. Misschien komt dat omdat ik mijn nieuwe router nu altijd aan laat staan. Die foutmelding had iets met je netwerk te maken.
Hebben andere mensen nog last gehad van de foutmelding?
Mijn router staat dag en nacht aan. Ik heb drie pc's in mijn netwerk hangen. Op twee pc's krijg ik de foutmelding en op mijn laptop die draadloos via een accesspoint is verbonden krijg ik de foutmelding niet. Op alle pc's draait een officiele versie van XP home. McAfee gratis via mijn provider xs4all geinstalleerd.

• lethargy
Raar dat ik de foutmelding nu niet meer krijg. Ik heb nu wel de engelse versie van McAfee geinstalleerd, na weer een format c: en nieuwe XP pro installatie.

Verwijderd

@ allen,

de foutmelding is de laatste twee dagen (18-01 en 19-01) spontaan weggebleven! Ik heb niets veranderd behalve dan dat ik de voorgestelde procedure van Lordsnow (d.d. 13-01-2007 14.57h) uitgevoerd heb. In eerste instantie geen verbetering: zie mijn bericht d.d. 14 januari 2007 15.01h.

Daarna (na 14-01) dus niets meer aan het probleem gedaan en nu spontaan 2 dagen geen melding meer.

Da Ly

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
Daly, het is niet nodig om iedere keer je naam onder je post te zetten, wij GoTters groeten elkaar sowieso continue en mensen zien sowieso wie je bent aan je naam links. ;)

Signature

Verwijderd

Helaas, op 20-01-2007 is de foutmelding mcnasvc.exe weer terug na een paar dagen afwezig te zijn geweest.

Verwijderd

Ik heb nav de berichten in dit forum IE 7.0 gedeïnstalleerd en kreeg inderdaad een paar dagen geen foutmeldingen meer. Hoera, dacht ik, daar lag het dus aan. Tot vandaag: gewoon weer een nieuwe melding. Zou het kunnen liggen aan de McAfee-updates? Dat er de laatste dagen geen updates waren van mcnasvc en vandaag weer wel?

(ik gebruik XP HE met SP2, en een Alcatel Speedtouch 510 multi-pc modem. Ook ik heb via mijn provider xs4all McAfee Virusscan Plus geïnstalleerd. Op dit modem zijn er nog 2 pc's verbonden, maar ik heb daarop niet apart McAfee geïnstalleerd; op 1 draait AVG, op 2 de vorige McAfee-versie, beide zonder foutmeldingen)

Ik overweeg hetvolgende te doen: McAfee deïnstalleren, herstarten, opnieuw installeren en daarbij de vraag mbt thuisnetwerk met Nee te beantwoorden. Zou dat zin hebben?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Je bedoeld de vraag of je "het netwerk 192.168.x.y wilt vertrouwen" beantwoorden met "Nee"? Dat gaat geen verschil uitmaken voor dit probleem, plus het feit dat, als je meerdere PC's thuis in een netwerk hebt hangen, je daarna de andere PC's niet meer kan benaderen of dat ze jou PC niet kunnen benaderen.

Verwijderd

Kreeg ook een foutmelding op mcnasvc.exe: "instruktie 0x0093ce5b verwijst naar 0x00093cf, lees- of schrijf ("witten") mislukt"
Enig idee ?

Verwijderd

Niemand heeft een oplossing, een en al "galmend gelul"...

We hebben hier te maken met een software fout..

Voor deze software betaalden wij direct/indirect via o.a. XS4ALL

Het wordt tijd dat McAfee dit onbeschofte zwijggedrag stopt en met een oplossing komt.

Verwijderd

Ik heb bij de updateopties aangegeven dat ie eerst een waarschuwing geeft voordat Mcafee met de updates begint.(Bij opstarten van de PC de eerste keer) Als je na ongeveer 10 minuten laat updaten komt de error (voorlopig tenminste niet)
Dit is natuurlijk een lapmiddel, het is wachten op Mcafee dat deze met een oplossing komt

• Mamuschka
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03-2016
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:00:
Ik heb bij de updateopties aangegeven dat ie eerst een waarschuwing geeft voordat Mcafee met de updates begint.(Bij opstarten van de PC de eerste keer) Als je na ongeveer 10 minuten laat updaten komt de error (voorlopig tenminste niet)
Gisteren heb ook ik de opties (versie 7.1) gewijzigd. Geen automatische download en installatie dus meer, maar de 2e mogelijkheid aangevinkt: een waarschuwing geven als ze gereed staan voor installatie. Vanmorgen geen foutmelding en er waren wel updates. Als het helpt is het minder irritant dan de foutmelding.

Verwijderd

Hallo,
Ik heb het hele forum doorgelezen omdat een kennis van mij tegen het zelfde probleem aan loopt.
Nu heb ik nog een vraag.
Bij haar geeft hij wel een foutmelding maar hij sluit het programma niet af. Als ik mcafee open staat er gewoon dat de computer is beveiligd, is dit dan ook echt zo?
Voor haar is het namelijk eenvoudiger om een foutmelding weg te klikken dan om de installatie handmatig te starten.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jullie kunnen misschien ook kijken welke programma's jullie delen op service niveau:

Misschien draait er bij jullie allen een programma mee welke deze problemen veroorzaken?

Voorbeeld: Ik had problemen met steam, kwam door een service van TuneUp.

Zoiets kan het ook bij jullie zijn?

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ puter: Als je het McAfee forum er op naleest kan je zien dat het probleem bekend is bij de McAfee ontwikkelaars en samengewerkt wordt met een aantal gebruikers om deze foutmelding te verhelpen.

@ mpmolenaar: Zoals eerder aangegeven, het feit dat de McAfee Network Agent niet draait heeft geen invloed op VirusScan, SpamKiller, Personal Firewall Plus, of Privacy Service. Het heeft dan ook geen gevolgen voor de beveiliging van de PC.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:31:
Niemand heeft een oplossing, een en al "galmend gelul"...

We hebben hier te maken met een software fout..

Voor deze software betaalden wij direct/indirect via o.a. XS4ALL

Het wordt tijd dat McAfee dit onbeschofte zwijggedrag stopt en met een oplossing komt.
Het wordt inderdaad hoog tijd. Ik krijg van de support afdeling van McAfee geen antwoord op mijn mail. Vreemd maar waar.

• Mamuschka
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03-2016
Vorkie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:58:
Jullie kunnen misschien ook kijken welke programma's jullie delen op service niveau:

Misschien draait er bij jullie allen een programma mee welke deze problemen veroorzaken?

Voorbeeld: Ik had problemen met steam, kwam door een service van TuneUp.

Zoiets kan het ook bij jullie zijn?
Helaas weet ik niet wat bedoeld wordt met "programma's delen op service niveau". Mogelijk reageer ik dus niet op de juiste wijze.
Ik werk met Windows XP Media Center Edition Versie 2002 met SP2 en McAfee Internet Security Suite 2007. Aangesloten op router, evenals andere computers in huis. Geen gezamenlijk netwerk.
(Al) 3 ochtenden na de verandering in de manier van updates ontvangen/installeren geen foutbericht meer gezien :) en wel iedere ochtend updates ontvangen.

Verwijderd

Ik heb nog steeds dezelfde errors bij het gebruik van McAfee 7.1 ... Jammer genoeg lees ik er niets meer over, is bij jullie het probleem al opgelost?

Oh ja, ik gebruik Windows XP Home Edition (inclusief SP2) op een stand alone. Deze is aangesloten op een Sweex-modem met ingebouwde router. Slechts mijn eigen PC en die van mijn zoon zijn daarop aangesloten.

Het probleem is irritant en ondermijnt m'n vertrouwen in McAfee. Ik overweeg de aanschaf van een ander (kostbaar) anti-virus pakket, ondanks dat Xs4all een gratis versie in de aanbieding heeft.

Hadden ze de laatste upgrade maar nooit gedaan... |:(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 15:44 ]

• lethargy
Bij mij is het probleem opgelost.
Je moet geen nieuw (kostbaar) anti-virus pakket kopen als je er al een gratis hebt van XS4all. De foutmelding is irritant, maar alle functies van McAfee doen het gewoon (je bent gewoon beschermd).
En er wordt aan een oplossing gewerkt, dus op een gegeven moment zal het bij jou ook opgelost worden.

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@Hans: zoals eerder aangegeven - de foutmelding krijgt men in de Nederlands versie (7.1.134), niet in de Engelse versie (7.1.137). Er is verder geen veiligheidsrisico, en er is uitgelegd hoe je de foutmeldingen kan onderdrukken.

Ik kan melden dat de afgelopen week een update (x.2) is gereleased in verschillende landen (ook voor NL). Behalve dat dit voor Vista 32-bit compatibiliteit zorgde, verdween, zoals verwacht, de mcnasvc.exe foutmelding bij Daly (zie eerder in dit topic) die deze update getest heeft. Tot nu toe is de foutmelding niet meer terug gekomen.

Voor Mcafee klanten, en voor klanten van enkele partners, is deze update al beschikbaar. Voor andere partners nog niet. Je kan in ieder geval proberen om handmatig te updaten en zien of je de x.2 update krijgt. (Als je wilt weten welke versie je hebt: open SecurityCenter, klik op Details Weergeven, controleer de versienummers van de programmas - indien dit de vorm heeft van x.2.abc dan heb je de x.2 update).

[ Voor 29% gewijzigd door lordsnow op 09-02-2007 02:57 ]

Verwijderd

Ik heb ook last van de foutmelding. Ik vind het ronduit irritant, zeker omdat het mijn laptop betreft... Verder doet hij het echter nog gewoon normaal, dus wacht ik maar even op de update die dit probleempje verhelpt.

Verwijderd

Met de update xx.2 is de foutmeldig bij mij niet meer voorgekomen. Probleem dus opgelost!

Verwijderd

Na enkele dagen de foutmelding gekregen te hebben, maar eens een keer handmatig via het Securitycenter de download binnengehaald (DMsetup.exe) en hele boeltje opnieuw laten installeren, exclusief de virusscanner (want werk al jaren tot tevredenheid met Norman). Keertje opnieuw opgestart en weg is de ellende. Met die laatste download lijkt het opgelost te zijn (en automatische updates staat nog gewoon aan). Gewoon doen dus en McAfee blijven gebruiken!

Verwijderd

@wilk

heb je DMsetup via de McAfee site (http://us.mcafee.com) uitgevoerd? Krijg je via je inlog account de Engelse- of de Nederlandse versie?
Bij XS4all staat nog steeds de x.1 versie i.p.v. de gewenste x.2 versie. Ook met "bijwerken" in Security Center krijg je nog steeds de x.2 versie niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 14:01 ]

Pagina: 1