Game Systeem - Juiste Keus?

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:41
Ik ben eindelijk klaar voor de upgrade naar Core Duo, heb lang getwijfeld maar ik heb mijn huidige pc nodig voor andere doeleinden.

Ik wil dus een nieuw systeem maken maar ik zie de bos door de bomen niet meer ;

Processor - 200€ : Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)

De prijs van een 6400 is niet veel hoger dan die van de 6300 dus ik neem deze , de 6600 is toch direct een 100€ duurder! Lijkt mij de juiste keuze.

Moederbord - 120€ : Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Alles wat je van een moederbord moet verwachten denk ik dan in mijn eigen, de delue versie heeft een Firewire maar dat vind ik de meerprijs niet waard. In de best buy guide staat er een MSI P965 Neo-F maar ik ben nogal Asus trouw ( heb er nog nooit problemen mee gehad )

Geheugen - 240€ : 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 Kingston
Geheugen - 210€ : 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 Kingston

Hier heb ik moeten gokken, ik heb geen kaas gegeten van de specificaties en geraak er eerlijk gezegd ook niet echt aan uit. Ik denk dat 2Gb op zicht niet slecht is , of is 1gb meer dan voldoende.

Edit : Na reacties denk ik dat de 4200 meer dan voldoende moet zijn

Videokaart - 140€ : Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI )
Videokaart - 180€ : Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI)

De Asus GeForceLijkt mij een goede budgetkaart , ik speel graag spellen maar ik heb niet de volledige eye candy nodig. Maar volgens reacties ben ik beter af met de X1950 pro 256Mb

Cooler - 17€ : Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)

Alles moet goed gecooled worden, ook deze processor, en ik hou wel van een stil systeem.

Totale prijs : 617€
Totale prijs : 587€ - Met GeForce
Totale prijs : 627€ - Met X1950

Wat is er niet bij :

Voeding : Zalman 400W voeding, lijkt mij stil en krachtig genoeg
HD : Western Digital 250Gb, deze vervang ik nog niet. Zal pas later zijn
Kast : Aopen ( type ontschiet mij ) maar deze hou ik ook.

Nu de vraag :

Zijn er betere zaken of producten die prijs kwalitiet beter zijn? De prijs van 600euro is zowat mijn budget

Iemand nog wat suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door tc982 op 26-12-2006 18:38 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Erg net systeempje, zo lijkt mij. Je kunt echter nog wat besparen op het geheugen als je niet gaat overklokken. Als je dat niet doet, kun je eigenlijk net zo goed PC4200 nemen, dat is goedkoper en scheelt hooguit een paar procentjes.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:44
Als je niet gaat overclocken kun je geld besparen door pc 4300 ipv pc 6400 geheugen te pakken. 2GB geheugen is wel lekker. Als je nog beetje geld overhebt kijk eens naar een ati x1950 pro.

nXXt is sneller O-)

[ Voor 15% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-12-2006 14:27 ]

Specs

• tc982
nXXt schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:24:
Erg net systeempje, zo lijkt mij. Je kunt echter nog wat besparen op het geheugen als je niet gaat overklokken. Als je dat niet doet, kun je eigenlijk net zo goed PC4200 nemen, dat is goedkoper en scheelt hooguit een paar procentjes.
Dus ik neem aan dat dit geheugen voldoende is : 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) rond de 210€ is 30€ uitgespaard, overclocken is inderdaad niet mijn ding... Zit er prestatieverschil in ?
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:25:
Als je niet gaat overclocken kun je geld besparen door pc 4300 ipv pc 6400 geheugen te pakken. 2GB geheugen is wel lekker. Als je nog beetje geld overhebt kijk eens naar een ati x1950 pro.

nXXt is sneller O-)
Ik zie hier de Club3D Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI) CGA-P1956 staan , deze is 210€ en is toch 70€ duurder, is de kaart die ik voorstel "te budget" of voldoe deze nog voor de huidige spellen?

• asfaloth_arwen
tc982 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:45:
[...]

... Zit er prestatieverschil in ?

heel weinig...alleen te merken in benchmarks, niet in gebruik.
[...]

Ik zie hier de Club3D Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI) CGA-P1956 staan , deze is 210€ en is toch 70€ duurder, is de kaart die ik voorstel "te budget" of voldoe deze nog voor de huidige spellen?
Je moet pci-express hebben niet AGP! Verder voldoet de kaart die je nu hebt wel voor nu, maar is de x1950pro meer toekomstgericht. PCI-express variant van dit kaartje is nog iets goedkoper. (+- 180 euro)

[ Voor 24% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-12-2006 14:53 ]

Specs

• tc982
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:48:
[...]

Je moet pci-express hebben niet AGP! Verder voldoet de kaart die je nu hebt wel voor nu, maar is de x1950pro meer toekomstgericht. PCI-express variant van dit kaartje is nog iets goedkoper. (+- 180 euro)
Inderdaad, misschien wel de moeite om up te graden, waarom is deze beter voor de toekomst gericht? Ik heb het gevoel ( puur gevoelsmatig ) dat er veel spellen Nvidia gericht zijn, of maakt dit niet uit?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Als je van stilte houdt, waarom dan niet de Silent versie van de 7600GT? Lijkt me een goede keuze. Maar let wel op de airflow, die zal in orde moeten zitten voor een passief gekoelde kaart.

Verder, je kan al 2 GB pc4200 geheugen nemen voor zo'n 190 euro. Daar bespaar je toch weer 50 euro :Y) .

Verwijderd

Je houdt van een stil systeem? Leuk maar een Arctic freezer 7 pro maakt een stuk meer herrie dan Intel's stock cooler. Neem een Scythe Ninja als je echt véél stiller wilt zijn, is 20euro duurder maar anders kun je net zo goed de boxed houden.

De X1950Pro die al onder de 170 euro duikt bij sommige shops lijkt me een betere keuze.

Verwijderd

Hoor ik dat nou goed stock intel koeler maakt meer lawaai dan artic? haha geloof je het zelf ...

• tc982
Ik heb toch juist gelezen in de Best Buy Gids ( http://tweakers.net/reviews/652 ) dat deze toch redelijk presteert. Ik prefereer een stil systeem maar dit moet ook niet overdreven stil zijn, ik hou het liever op het geluidsniveau van een PIII in plaats van een opstijgende pc :)

Mag wel hoorbaar zijn, maar gewoon niet storend, ik vond deze prijs redelijk voor een toch redelijke fan!?

• tc982
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:36:
Je houdt van een stil systeem? Leuk maar een Arctic freezer 7 pro maakt een stuk meer herrie dan Intel's stock cooler. Neem een Scythe Ninja als je echt véél stiller wilt zijn, is 20euro duurder maar anders kun je net zo goed de boxed houden.

De X1950Pro die al onder de 170 euro duikt bij sommige shops lijkt me een betere keuze.
Is deze dan zoveel beter?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Ja als je de fan op 100 procent zet wel ja. Maar op 60 procent is die redelijk stil(en bij mij houdt hij mijn E6600 nog steeds op 42 graden load op 60 procent)

http://specs.tweak.to/16567

• tc982
skelleniels schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:56:
Ja als je de fan op 100 procent zet wel ja. Maar op 60 procent is die redelijk stil(en bij mij houdt hij mijn E6600 nog steeds op 42 graden load op 60 procent)
En stressed?

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
stressed = load

• tc982
point taken 8)7, niet goed nagelezen.

• asfaloth_arwen
Ik denk dat je lijstje in de ts nu wel compleet is, als je het geld hebt / kwijt wilt voor de x1950pro gaan en anders de 7600gt, wat ook zeker geen verkeerde kaart is. Qua geluid worden, zelfs de stock koelers, steeds beter. Echter vooral graka's gaan steeds meer energie slurpen en hebben dus meer koeling nodig.

Specs

• tc982
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:44:
Ik denk dat je lijstje in de ts nu wel compleet is, als je het geld hebt / kwijt wilt voor de x1950pro gaan en anders de 7600gt, wat ook zeker geen verkeerde kaart is. Qua geluid worden, zelfs de stock koelers, steeds beter. Echter vooral graka's gaan steeds meer energie slurpen en hebben dus meer koeling nodig.
Thx, ik denk dat ik dit maar eens ga bestellen...

• tc982
Maar waar kan ik deze bestellen in Belgie? ik zie dat ze nergens de X1950 verkopen of het moet een 500 euro kostende kaart zijn... Weet iemand in belgie een goed adres?

Ik heb al gezien op tones.be/forcom.be/itware.be

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

tc982 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:27:
Maar waar kan ik deze bestellen in Belgie? ik zie dat ze nergens de X1950 verkopen of het moet een 500 euro kostende kaart zijn... Weet iemand in belgie een goed adres?

Ik heb al gezien op tones.be/forcom.be/itware.be
Je zou ook voor een shop uit NL kunnen gaan, bijvoorbeeld azerty.nl of 4launch.nl

• asfaloth_arwen

Specs

Verwijderd

Als je een mid-range kaart wilt nemen zou ik voor de x1650xt gaan. Deze is heel wat anders dan de X1600/X1650 pro en presteert net wat beter dan de 7600GT (ook op OpenGL gebieden volgens mij)

Edit: Ik bedoelde uiteraard de x1650xtX, die enorm verbetert is tov de andere x16xx series en beter dan de 7600gt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 20:59 ]

• tc982
Besteld bij perfectsystems.be

Bedankt iedereen voor de info!

Verwijderd

Ik zou nu de Nvidia doen want over 1jaar is Direct X 10 voor veel gamers een must en een jaartje kan je er wel mee vooriut denk ik

• tc982
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:23:
Ik zou nu de Nvidia doen want over 1jaar is Direct X 10 voor veel gamers een must en een jaartje kan je er wel mee vooriut denk ik
Ik weet het niet goed, ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik nu ook niet een up-to-date kaart hebt, vind ik niet dat ik iets mis, de reden waarom ik een nieuw systeem wil is dat Hitman / Medieval Total War 2 beginnen te haperen op momenten. Iets wat ik wel enerverend vind = dus tijd voor een nieuw systeempje..

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
X1950 Pro is niet zo veel duurder en presteert zeer goed vergeleken zijn prijs. Dan hoef je niet persee een nieuwe grafischekaart. Zie de verschillen

[ Voor 40% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 26-12-2006 21:50 ]

• tc982
SOEPSTENGEL13 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:48:
X1950 Pro is niet zo veel duurder en presteert zeer goed vergeleken zijn prijs. Dan hoef je niet persee een nieuwe grafischekaart. Zie de verschillen
Inderdaad, ik zie ook niet in wat meerwaarde de Nvidia heeft, ze hebben beide geen directx10 ondersteuning en ik denk ook niet dat binnen een jaar de spellen geen DirectX9 ondersteuning meer zouden hebben, dan zouden er reeds velen moeten overgeschakeld zijn, ik zie dit pas over 2 jaar gebeuren.

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Ik denk dat je zo een goede keuze hebt gemaakt. Veel plezier ermee.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tc982 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:00:
[...]

Inderdaad, ik zie ook niet in wat meerwaarde de Nvidia heeft, ze hebben beide geen directx10 ondersteuning en ik denk ook niet dat binnen een jaar de spellen geen DirectX9 ondersteuning meer zouden hebben, dan zouden er reeds velen moeten overgeschakeld zijn, ik zie dit pas over 2 jaar gebeuren.
Inderdaad. En tegen de tijd dat DX10 echt mainstream en "nodig" is zijn de huidige DX10 kaarten alweer te traag. En dat terwijl je er nu een schep geld voor neerlegt. Ik vind het zonde.

• tc982
nXXt schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:24:
Ik denk dat je zo een goede keuze hebt gemaakt. Veel plezier ermee.
Bedankt, zal wel lukken! onderdelen zijn besteld!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:23:
Mijn hemel, wat eis jij van een videokaart?
Mijn X850XT kan ook nog wel een jaartje mee en ik kan nog steeds alles voluit zetten @ 1280x1024

Alleen gaat het lastig voor hem worden vanaf 4xAA. DSan merk je dat hij duidelijk gaat zakken in framerate. Zoveel verschil zie ik niet tussen 4xAA en 2xAA. Als ik aan het gamen ben let ik niet op op iets kartelige randjes en met 2xAA heb je al een hele verbetering tegenover geen.

Verder vind ik dat je jezelf te summier voorlicht over wat je met je nieuwe systeem wilt gaan doen. De kreet gamePC zegt mij heel weinig omdat het aan de gebruiker ligt wélke games hij speelt en of het geheugen, CPU of GPU afhankelijke games zijn. Dat maakt een enorm verschil in de setup.

Ben je ook daadwerkelijk van plan om vaak nieuwe games te kopen omdat je met zo'n systeem wel een bult games hoort te hebben?

Het is me duidelijk dat je naar Vista wilt gaan. Kies dan een zwaar systeem als je ook nog vet wilt gaan gamen want dan is zelfs 2048 MB aan geheugen niet stoer meer.
Denk ook vooral aan een snelle schijf. 3 snelle ATA modellen in hardware RAID5 om de laadtijden van nieuwe games drastisch in te korten.

*Exuimtum kijkt naar Linux+UT2004=laag geheugengebruik

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 09:19 ]

• tc982
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:10:
[...]

Verder vind ik dat je jezelf te summier voorlicht over wat je met je nieuwe systeem wilt gaan doen. De kreet gamePC zegt mij heel weinig omdat het aan de gebruiker ligt wélke games hij speelt en of het geheugen, CPU of GPU afhankelijke games zijn. Dat maakt een enorm verschil in de setup.

Ben je ook daadwerkelijk van plan om vaak nieuwe games te kopen omdat je met zo'n systeem wel een bult games hoort te hebben?

Het is me duidelijk dat je naar Vista wilt gaan. Kies dan een zwaar systeem als je ook nog vet wilt gaan gamen want dan is zelfs 2048 MB aan geheugen niet stoer meer.
Denk ook vooral aan een snelle schijf. 3 snelle ATA modellen in hardware RAID5 om de laadtijden van nieuwe games drastisch in te korten.

*Exuimtum kijkt naar Linux+UT2004=laag geheugengebruik
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt als je zegt dat het wat summier is, vroeger gebruikte ik mijn pc voor alles games/internet/webdesign/fotobewerking/etc.. nu betrap ik er mij op dat ik eigenlijk bijna alles doe op mijn laptop, gewoon uit gebruiksgemak ( zetel etc ).

Ik speel dus wel degelijk spellen op mijn pc ( Hitman / Company Of Heroes / Medieval / Rainbow Six Las Vegas zijn de spellen die ik momenteel speel ) maar ik ben geen fps freak nog een full option freak. Ik zoek gewoon een kaart die het spel speelt zonder schokken, want dat heb ik nu voor in bijna alle spellen! En dat verruineerd mijn gameplay

Ik wist trouwens niet dat RAID5 het systeem bevorderd, ik dacht juist het omgekeerde! Maar dat is momenteel niet aan de orde, het geld is toch op :X

*tc982 kijkt naar linux+Rainbox Six = niet mogelijk!

Verwijderd

Als je een stille CPUcooler wilt hebben zou ik voor de Scythe Infinity of Thermaltake BigTyp 120 VX gaan. De Scythe is +/- € 42 en de Thermaltake +/- € 38

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 18:00
er is ook net de asus 650i sli retail bordje uit voor 110 euro...

Verwijderd

tc982 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt als je zegt dat het wat summier is, vroeger gebruikte ik mijn pc voor alles games/internet/webdesign/fotobewerking/etc.. nu betrap ik er mij op dat ik eigenlijk bijna alles doe op mijn laptop, gewoon uit gebruiksgemak ( zetel etc ).

Ik speel dus wel degelijk spellen op mijn pc ( Hitman / Company Of Heroes / Medieval / Rainbow Six Las Vegas zijn de spellen die ik momenteel speel ) maar ik ben geen fps freak nog een full option freak. Ik zoek gewoon een kaart die het spel speelt zonder schokken, want dat heb ik nu voor in bijna alle spellen! En dat verruineerd mijn gameplay

Ik wist trouwens niet dat RAID5 het systeem bevorderd, ik dacht juist het omgekeerde! Maar dat is momenteel niet aan de orde, het geld is toch op :X

*tc982 kijkt naar linux+Rainbox Six = niet mogelijk!
Hoorde ik je Linux zeggen :) Je zult even moeten kijken naat transgaming CeDeGa, deze kan heel veel spellen werkende krijgen onder een Linux bak.

Je zegt zelf al geen FPS freak te zijn en ook geen full options freak. Waarom koop je dan een hele dure kaart? Een hele dure kaart heeft alleen maar zin tegenwoordig als je supergeil bent op graphics en alles op zijn hoogst wil hebben en dat het koude zweet je uitbreekt als je een framedropje hebt.

Als ik kijk wat ik met mijn X850XT nog kan dan denk ik dat een kaart van rond de 200 euro de beste optie is. Elke euro die je meer spendeert aan een grafische kaart is eigenlijk wasted money. AL sje zo'n extreme videokaart neemt, neem dan ook even 4 gig intern en een E6700 minimaal anders kom je over 15 maanden weer met de pap te zitten.

Ook op medium settings is een game leuk. Aan de gameplay verandert er niets voor je.

De nut om voor jou op een DX10 kaart te wachten lijkt me nutteloos. Er zijn nog zo veel gametitels te verkennen op DX9. Het is meer een hype om meteen een DX10 kaart te nemen zodra die uitkomt, maar de fabrikanten moeten ergens aan verdienen en die verdienen het meeste aan de freaks.

ALLES WAT SNELLER GAAT IS DUURDER

Een uitspraak van mijn moeder. Zo zal een auto stukke duurder zijn als een bromfiets en een snorfiets goedkoper als de bromfiets. Zo zal een high-end PC heel duur uitpakken en hoge lasten met zich meebrengen zodra de garantie over is en vergeet vooral de elektrischtijdsrekening niet. Die rotmeter loopt toch wel door of hij nu sneller gaat of niet.

Zeker nu energie exorbitant duur begint te worden is dat iets om ook op te letten. Je praat maar over 20-25 ct/kwh, maar vele kleine beetjes maken we een groot beetje.

Allemaal dingetjes om over na te denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:47 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

ach hou toch op over energie... Dat kost je misschien een tientje per maand extra. En dat hebben de meeste toch wel over voor een snelle pc. Want net zoals met auto's, als je een dure auto, boven de 100k euro's, lach je om de kosten die er mee gemoeid zijn. Dus dat zal allemaal wel meevallen. Die paar 100 euro op jaarbasis die het mogelijk extra gaat kosten.

• tc982
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:43:
[...]Hoorde ik je Linux zeggen :) Je zult even moeten kijken naat transgaming CeDeGa, deze kan heel veel spellen werkende krijgen onder een Linux bak.

Je zegt zelf al geen FPS freak te zijn en ook geen full options freak. Waarom koop je dan een hele dure kaart? Een hele dure kaart heeft alleen maar zin tegenwoordig als je supergeil bent op graphics en alles op zijn hoogst wil hebben en dat het koude zweet je uitbreekt als je een framedropje hebt.

Als ik kijk wat ik met mijn X850XT nog kan dan denk ik dat een kaart van rond de 200 euro de beste optie is. Elke euro die je meer spendeert aan een grafische kaart is eigenlijk wasted money. AL sje zo'n extreme videokaart neemt, neem dan ook even 4 gig intern en een E6700 minimaal anders kom je over 15 maanden weer met de pap te zitten.

Ook op medium settings is een game leuk. Aan de gameplay verandert er niets voor je.

De nut om voor jou op een DX10 kaart te wachten lijkt me nutteloos. Er zijn nog zo veel gametitels te verkennen op DX9. Het is meer een hype om meteen een DX10 kaart te nemen zodra die uitkomt, maar de fabrikanten moeten ergens aan verdienen en die verdienen het meeste aan de freaks.

ALLES WAT SNELLER GAAT IS DUURDER

Een uitspraak van mijn moeder. Zo zal een auto stukke duurder zijn als een bromfiets en een snorfiets goedkoper als de bromfiets. Zo zal een high-end PC heel duur uitpakken en hoge lasten met zich meebrengen zodra de garantie over is en vergeet vooral de elektrischtijdsrekening niet. Die rotmeter loopt toch wel door of hij nu sneller gaat of niet.

Zeker nu energie exorbitant duur begint te worden is dat iets om ook op te letten. Je praat maar over 20-25 ct/kwh, maar vele kleine beetjes maken we een groot beetje.

Allemaal dingetjes om over na te denken.
Eeuhm, ik koop mij een kaart van 180euries en geen 400 euries. Ik heb gewoon deze keer zin om een goede mid range kaart te hebben om zeker te zijn dat deze mee gaat en dat doe hij, het is geen top kaart. Maar de elektriciteitsrekening, daar lig ik nu eens niet wakker van, van mijn verwarmingsketel daarentegen ;)

Ik denk dat deze kaart een goede keuze is om nu alles te kunnen spelen en binnenkort in een lagere framerate te spelen.. spaart misschien ook geld uit ;)

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lijkt mij een prima systeem zo (met de 1900pro :P).
ALs je overvolten gaat zal de voeding je tegenhouden denk ik, maar goed weet je gijk waar het aan ligt. Atitool kan toch nog geen voltage veranderen van de pro.

Over stroom verbruik ben ik het niet eens. ok als je hem overklokt/volt de hele dag op 5ghz cpu en 800/1800vga laat draaien ja dan kan je de verwarming wel uit doen, maar als je creatief bent met cpu rightmark en atitool verbruik je gwoon zelfs veel minder als een standaard pctje (met cool en quiet uit). Heb waterkoeling en die wil ik ook zo koel mogelijk houden vandaar ook de in windows cooldown :P (scheelt veel btw, voltage is haast alle warmte niet de mhzen).

Nukezone FTW

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 13:56
tc982 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:21:
Ik wil dus een nieuw systeem maken maar ik zie de bos door de bomen niet meer ;
Offtopic: het moet zijn: ik zie door de bomen HET bos niet meer :P
Ontopic: Pc ziet er nice uit naar mijn weten

• tc982
Powrskin schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:07:
Lijkt mij een prima systeem zo (met de 1900pro :P).
ALs je overvolten gaat zal de voeding je tegenhouden denk ik, maar goed weet je gijk waar het aan ligt. Atitool kan toch nog geen voltage veranderen van de pro.

Over stroom verbruik ben ik het niet eens. ok als je hem overklokt/volt de hele dag op 5ghz cpu en 800/1800vga laat draaien ja dan kan je de verwarming wel uit doen, maar als je creatief bent met cpu rightmark en atitool verbruik je gwoon zelfs veel minder als een standaard pctje (met cool en quiet uit). Heb waterkoeling en die wil ik ook zo koel mogelijk houden vandaar ook de in windows cooldown :P (scheelt veel btw, voltage is haast alle warmte niet de mhzen).
Ik denk dat het belangerijkste is dat ik met dit gewoon een jaar of 2-3 verder kan, normaal gezien koop ik geen dure VGA kaarten, maar deze keer laat ik mij "gecontroleerd" gaan hierin... Het zou eigenlijk wel eens tof zijn om een up-to-date systeem te hebben.

Verwijderd

BigFast schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:07:
ach hou toch op over energie... Dat kost je misschien een tientje per maand extra. En dat hebben de meeste toch wel over voor een snelle pc. Want net zoals met auto's, als je een dure auto, boven de 100k euro's, lach je om de kosten die er mee gemoeid zijn. Dus dat zal allemaal wel meevallen. Die paar 100 euro op jaarbasis die het mogelijk extra gaat kosten.
Pcies en dat moeten we ook met z'n allen doen, dan is het milieu er nog eerder aan.

Ik snap je redenering dan ook helemaal niet.

Verwijderd

tc982 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:29:
[...]

Eeuhm, ik koop mij een kaart van 180euries en geen 400 euries. Ik heb gewoon deze keer zin om een goede mid range kaart te hebben om zeker te zijn dat deze mee gaat en dat doe hij, het is geen top kaart. Maar de elektriciteitsrekening, daar lig ik nu eens niet wakker van, van mijn verwarmingsketel daarentegen ;)

Ik denk dat deze kaart een goede keuze is om nu alles te kunnen spelen en binnenkort in een lagere framerate te spelen.. spaart misschien ook geld uit ;)
Dat is heel verstandig in mijn ogen en dat zou ik ook zeker doen! Ook een midrange kaart kan heel fatsoenlijk games spelen op 1280x1024 en alles op high als je maar niet zo verwent bent dat je ontwenningsverschijnselen krijgt van Anti-Aliasing en die zooi meer. Puur beeld zonder vervormingen zoals AA is eigenlijk nog het beste. Sowieso is het beter voor de performance en zeg nu eerlijk dat je niet echt de tijdt hebt om te kijken hoe mooi kartelrandjes zijn weggewerkt voordat iemand vreugdevol roept Headshot!
Als je op 1280x1024 j enog ergert aan die piepkleine kartelrandjes dan ben je in mijn ogen wel overmatig kritisch.

Als je die config en huis hebt koopt dan eens een krat bier en geniet ervan. Gamen!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
7600GT perst er ook nog aardig wat uit. Heb hier een X2 4400 draaien met een 7600GT en op 1600*1200 zie ik hem niet klagen met alle eye candy aan. en mocht hij volgend jaar toch te weinig leveren dan haal je er nog 1 bij. zijn dan goed beschikbaar op de 2de hands markt

Carpe Diem

• tc982
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 02:56:
[...]

Dat is heel verstandig in mijn ogen en dat zou ik ook zeker doen! Ook een midrange kaart kan heel fatsoenlijk games spelen op 1280x1024 en alles op high als je maar niet zo verwent bent dat je ontwenningsverschijnselen krijgt van Anti-Aliasing en die zooi meer. Puur beeld zonder vervormingen zoals AA is eigenlijk nog het beste. Sowieso is het beter voor de performance en zeg nu eerlijk dat je niet echt de tijdt hebt om te kijken hoe mooi kartelrandjes zijn weggewerkt voordat iemand vreugdevol roept Headshot!
Als je op 1280x1024 j enog ergert aan die piepkleine kartelrandjes dan ben je in mijn ogen wel overmatig kritisch.

Als je die config en huis hebt koopt dan eens een krat bier en geniet ervan. Gamen!
Ik heb het opgegeven om Online te spelen, ik ben niet graag dood ;) Ik weet dat ik dan een dimensie mis, maar ik haat het om te spelen en gekilled te worden op het spawn punt of wanneer je achter een muur staat etc. Heb ooit een geprobeerd online te counterstriken en ik bedank hiervoor, afgeschoten worden en dan nog eens uitegmaakt worden voor bReEzEr is er toch net iets te veel aan voor mij.

Maar wat betreft dat krat bier daarentegen, daar zie ik wel iets in :9~

Verwijderd

omg waarom geen 30€meer betalen voor pc6400 mem? als je ooit u pc verkoopt, andere cpu enzo zou halen dan ben je veel beter af met dit geheugen

• tc982
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 08:59:
omg waarom geen 30€meer betalen voor pc6400 mem? als je ooit u pc verkoopt, andere cpu enzo zou halen dan ben je veel beter af met dit geheugen
Omdat er altijd wel iets beter/harder en groter is , en nu heb ik het geld niet om hier nog eens 30€ aan uit te geven. Ik heb trouwens nog nooit een pc verkocht ( heb er blijkbaar altijd wel nog een nut voor : serevrtje/ arcade kast / etc ) dus dat gaat ook niet op.

Pagina: 1