Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Abonnement verlengen (Orange Of T-Mobile) + HTC P3600

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 21:53
Hoi,

Ik wil graag mij huidige abonnement bij orange verlengen of een nieuwe abonnement bij T-Mobile afsluiten. Hoeveel maanden van te voren kan ik verlengen of een nieuwe abonnement afsluiten. Ik heb al op beide sites van de providers gekeken maar word er niet echt veel wijzer van. Als ik bij T-Mobile kijk dan kun je volgens mij op hun site verlengen of een nieuwe abonnement afsluiten 4 maanden van te voren, correct me if am wrong. Op de site van orange vind ik niks over de termijn van verlengen. Hoe zit het trouwens als je wild verlengen bij een webwinkel/shop, gelden dan ook de zelfde termijnen of wijken die af, dus ook 4 maanden?

Ik wil dus verlengen bij Orange (Orange Free 30 euro) of een nieuwe abonnement bij T-Mobile (Flex 25 euro + Pocket Internet a 9.50 euro). Alle beide abonnement verleng ik of sluit ik nieuw af voor 12 maanden met een HTC P3600.

De voordelen en nadelen:

Orange:

Voordelen:

Opgebouwde beltegoed (170 euro) hou ik gewoon.
Geen nummerportering (overzetten nummer naar nieuwe provider)
Alles uit een bundel (bellen, sms, mms en dataverkeer)
Extra opties zoals Orange world betaal je ook uit je bundel.
Beltegoed onbeperkt meenemen.

Nadelen:

Sms bundel kun je niet onbeperkt meenemen.
Heel weinig toestel korting, scheelt wel dik 150 euro ten opzichte van T-mobile.

T-mobile:

Voordelen:

Alles uit een bundel (bellen, sms, mms en dataverkeer)
Beltegoed onbeperkt meenemen.
Ga je over je bundel heen dan gelden de lagere tarieven van Flex 30.
Hoge toestelkorting.

Nadelen:

Geen sms bundel
Nummerportering
Minimaal 1 minuut per gesprek word gefactureerd, dus je bent altijd 1 minuut kwijt.

Korting:

Weet iemand waarom je in een keer zo weinig toestelkorting krijgt bij Orange. Ik heb vorig jaar (april 2006) mijn abonnement (Free 32,50 euro) verlengt met 12 maanden en kon toen een Orange SPV M600 er bij krijgen voor 200 euro. Als ik nu de HTC P3600 bij een verlenging (Orange Free 30 euro) van 12 maanden wil hebben dan betaal ik dik 375 euro (Bron: www.algebeld.nl). Bij mij ligt de grens op 200 euro, max 230 euro bijbetalen bij een jaar abonnement.

Je snapt dat het allemaal erg moeilijk is, verleng ik en betaal ik een belachelijk hoog bedrag voor het toestel en hou ik mijn beltegoed of neem ik een nieuw abonnement en krijg ik een mooie korting, maar verlies ik dus dik 170 euro beltegoed. Wat moet ik doen????

Als iemand een beter alternatief heeft dan hoor ik dat graag.

Wel heb ik een paar eisen:

Beltegoed moet onbeperkt mee kunnen worden genomen.
Het liefst een sms bundel (is niet nootzakelijk maar wel erg prettig omdat ik veel sms)
Een X bedrag voor onbeperkt internetten.
Liefst snel internet (EDGE of UMTS), maar mag ook GPRS zijn.
Maximaal 35 euro per maand.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een juiste (goedkope) keus te maken.

Alvast hartelijk dank voor je antwoord en medewerking.

Groeten,

Vjenne-ICT

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Je moet even met Orange bellen. Als ik via Orange zelf verleng krijg ik meer korting dan via een willekeurige webshop :)

Zelf ga ik ook mijn Orange abo verlengen. Mijn abo loopt pas in juni af, maar ik mag 6 maanden vantevoren al een nieuw toestel uitzoeken (kan aan mijn belgedrag liggen :+ 'k schijnt 'gold' klant te zijn ofzo). Afgelopen januari had ik mijn abo al met een jaar verlengt. Toen kreeg ik de SPV M3000 voor 70 euri erbij ;) en nu wil ik graag de TyTN of de P3600, ligt eraan wat ik moet bijlappen...

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 27-12-2006 13:24 ]

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Bij Orange kan je altijd proberen je abonnement om te zetten naar een prepaid kaart.
Ik heb mijn Orange abonnement opgezegd en wordt omgezet in een prepaid kaart.

Hier is er iets meer informatie over te vinden:
http://www.telecomvergeli.../3/forum/?thread_id=18602

Ik weet niet zeker of je door je verlenging in aanmerking komt ervoor.

Verder heeft T-Mobile inderdaad geen SMS-bundel maar wel:
SMS Verdubbelaar
Gemiddeld één sms'je per dag versturen? Dan is het slim het T-Mobile Flex-abonnement uit te breiden met de SMS Verdubbelaar: twee keer zoveel berichten versturen voor hetzelfde sms- en mms-tarief.
€ 2,50 per maand
Geen idee of dit voordelig is en wat het precies inhoud, maar daarvoor kan je gratis de T-Mobile klantenservice bellen. Overigens krijg je als je PIT neemt nog 50 euro extra toestelkorting. Niet alle zaken geven dit duidelijk weer, maar dat kan je denk ik wel navragen.

Helaas zijn Telfort en T-Mobile nog de enige die iets aan toestelkorting geven.
Twee jaar geleden was het leuker een abonnement afsluiten :) .

• Vjenne-ICT
TheVMaster schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:22:
Je moet even met Orange bellen. Als ik via Orange zelf verleng krijg ik meer korting dan via een willekeurige webshop :)

Zelf ga ik ook mijn Orange abo verlengen. Mijn abo loopt pas in juni af, maar ik mag 6 maanden vantevoren al een nieuw toestel uitzoeken (kan aan mijn belgedrag liggen :+ 'k schijnt 'gold' klant te zijn ofzo). Afgelopen januari had ik mijn abo al met een jaar verlengt. Toen kreeg ik de SPV M3000 voor 70 euri erbij ;) en nu wil ik graag de TyTN of de P3600, ligt eraan wat ik moet bijlappen...
Dat heb jij goed voor elkaar man. Maar verleng je dan met 1 of 2 jaar? Maar kun je ook wel verlengen bij de klantenservice van orange met een toestel zoals de HTC P3600 die hun zeg maar niet in hun assortiment hebben? Ja in de toekomst wel met de Orange SPV M700, maar die komt volgens mij nog lang niet uit. Maar wel vet dat je al 6 maanden van te voren kunt verlengen! Denk dat ik dat niet kan gezien mijn belgedrag van minder dan 20 euro per maand en +- 60 sms’jes per maand. Wel leuk dat jij ook voor de HTC P3600 gaat! Ik heb nu een Orange SPV M600. Jij dan?

Hoe verleng jij altijd dan, per telefoon of shop? Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik altijd het gevoel heb dat ik minder korting krijg bij orgne zelf dan bij een webshop.

Ik hoop dat je het een en ander kunt en wilt uitleggen.

• Vjenne-ICT
adewidt schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:33:
Bij Orange kan je altijd proberen je abonnement om te zetten naar een prepaid kaart.
Ik heb mijn Orange abonnement opgezegd en wordt omgezet in een prepaid kaart.

Hier is er iets meer informatie over te vinden:
http://www.telecomvergeli.../3/forum/?thread_id=18602

Ik weet niet zeker of je door je verlenging in aanmerking komt ervoor.

Verder heeft T-Mobile inderdaad geen SMS-bundel maar wel:

[...]

Geen idee of dit voordelig is en wat het precies inhoud, maar daarvoor kan je gratis de T-Mobile klantenservice bellen. Overigens krijg je als je PIT neemt nog 50 euro extra toestelkorting. Niet alle zaken geven dit duidelijk weer, maar dat kan je denk ik wel navragen.

Helaas zijn Telfort en T-Mobile nog de enige die iets aan toestelkorting geven.
Twee jaar geleden was het leuker een abonnement afsluiten :) .
Ik heb daar eens een jkeer nagevraagd bij orange en die zeggen dat ze dat niet meer doen i.v.m misbruik van die regel. Maar ja dat zou de perfecte oplossing zijn voor mij, kan ik mooi volgende maand al over de HTC P3600 beschikken. Heb jij trouwens ervaring met T-Mobile?

Waarom krijg je zo weinig toestelkorting tegenwoordig, voor een jaar terug kreeg ik nog zeker 100 euro meer korting.

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:28:
[...]

Ik heb daar eens een jkeer nagevraagd bij orange en die zeggen dat ze dat niet meer doen i.v.m misbruik van die regel. Maar ja dat zou de perfecte oplossing zijn voor mij, kan ik mooi volgende maand al over de HTC P3600 beschikken. Heb jij trouwens ervaring met T-Mobile?

Waarom krijg je zo weinig toestelkorting tegenwoordig, voor een jaar terug kreeg ik nog zeker 100 euro meer korting.
Van die abonnement -> prepaid moet je gewoon proberen.
Laatste tijd hebben ze er veel geaccepteerd.

De reden dat de toestelkorting veel minder is, is omdat bijna iedereen al een toestel heeft.
Vroeger was de toestelkorting gemaakt om mensen goedkoop aan een toestel te helpen en het mobiel bellen te stimuleren. Als er geen gratis toestellen waren gegeven was het mobiel bellen nooit zo snel zo populair geworden als dat het nu is.

Ik heb maandag een T-Mobile abonnement (relaxe 150) afgesloten icm SonyEricsson k800i, met name voor de PIT. Moest nog toestel hebben met uitgaan, ga daar niet mijn P3600 voor opofferen.
Ik woon in de randstad en daar heb je vrijwel nooit het probleem van niet bereikbaar zijn. Ik ben vooral gegaan voor het goedkoop internet met de mogelijkheid van gebruik van UMTS.

Ik zat bij KPN en Orange, maar Orange World heeft te veel beperkingen en KPN is simpelweg te duur met mobiel internet.

Opzich heb ik tot nu toe geen slechte geluiden over T-Mobile gehoord in mijn omgeving.
Verder heb ik maar een 1-jarig contract, dus is het niks ben ik er zo weer vanaf :) .

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 21:49
Ikzelf vind het een schande dat alle providers suggeren dat te tarieven omlaag zijn gegaan.

Als je minder korting op het toestel krijgt voor hetzelfde maandbedrag als 2 jaar eerder , zijn de tarieven JUIST alleen maar gestegen(terwijl het aantal belminuten hetzelfde is gebleven).

Overigens is Orange verplicht jou tot prepaid te migreren indien dat jou wens is.
Met behoud van bundel/beltegoed.
Hier mogen wel kosten aan verbonden zijn.
(toevallig 4.5 euro bij Hi)

• Vjenne-ICT
AcIDeR schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:40:
Ikzelf vind het een schande dat alle providers suggeren dat te tarieven omlaag zijn gegaan.

Als je minder korting op het toestel krijgt voor hetzelfde maandbedrag als 2 jaar eerder , zijn de tarieven JUIST alleen maar gestegen(terwijl het aantal belminuten hetzelfde is gebleven).

Overigens is Orange verplicht jou tot prepaid te migreren indien dat jou wens is.
Met behoud van bundel/beltegoed.
Hier mogen wel kosten aan verbonden zijn.
(toevallig 4.5 euro bij Hi)
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de toestelkortingen, schande eigenlijk! He maar kan ik dat eisen dat zei mijn beltegoed (179 euro) naar een prepaidkaart migreren? Hoe weet jij dat ze dat verplicht zijn te doen dan? Nog niet zo lang geleden heb ik dat v olgfens mij al een keer gevraagd aan de orange klantenservice en toen werd me gezet dat ze die regel niet meer toepassen. Kijk als ik mijn beltegoed op een prepaidkaartja van orange (mijn tweede telefoon) kan zetten dan ga ik naar T-Mobile, ook omdat ze daar nu eenmaal meer toestelkorting geven dan bij orange. Als ik alles utreken dan ben ik qua aanschaf en abonnement bij T-mobile goedkoper uit (tenminste globaal gezien wel).

• Vjenne-ICT
adewidt schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:58:
[...]
Van die abonnement -> prepaid moet je gewoon proberen.
Laatste tijd hebben ze er veel geaccepteerd.

De reden dat de toestelkorting veel minder is, is omdat bijna iedereen al een toestel heeft.
Vroeger was de toestelkorting gemaakt om mensen goedkoop aan een toestel te helpen en het mobiel bellen te stimuleren. Als er geen gratis toestellen waren gegeven was het mobiel bellen nooit zo snel zo populair geworden als dat het nu is.

Ik heb maandag een T-Mobile abonnement (relaxe 150) afgesloten icm SonyEricsson k800i, met name voor de PIT. Moest nog toestel hebben met uitgaan, ga daar niet mijn P3600 voor opofferen.
Ik woon in de randstad en daar heb je vrijwel nooit het probleem van niet bereikbaar zijn. Ik ben vooral gegaan voor het goedkoop internet met de mogelijkheid van gebruik van UMTS.
Ik zat bij KPN en Orange, maar Orange World heeft te veel beperkingen en KPN is simpelweg te duur met mobiel internet.

Opzich heb ik tot nu toe geen slechte geluiden over T-Mobile gehoord in mijn omgeving.
Verder heb ik maar een 1-jarig contract, dus is het niks ben ik er zo weer vanaf :) .
Waar heb jij je T-Mobile abonnement (relaxe 150) + HTC P3600 afgesloten? Waarom heb je niet voor FLEX gekozen, dat lijkt mij wat voordeliger en je kunt alles onbeperkt meenemen. Misschien wel brutaal, maar wat heb je nu nog moeten betalen voor de HTC P3600? Kun je misschien dat UMTS gebruik toelichten, kun je daar met dat onbeperkte internet abonnement a 9,50 gebruik van maken of moet je daar extra voor betalen, en wat zijn de voordelen?

Ik wacht je antwoord af.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben bij de Orange-shop langsgeweest, maar wat een K*T toestellen hebben ze daar. De HTC P3600 kennen ze niet en men kon me daar ook niet vertellen of er op korte termijn nog nieuwe SPV toestellen uitkwamen (behalve de M600 en de M3000 die ze nu hebben).

Voor mij is het dus Exit-Orange na het einde van dit contract :)

• LvanD
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03-2024
/offtopic

Dag Vjenneboer,

Straks met oud en nieuw ook naar zandwijk ?

hehe

Grtz

• Vjenne-ICT
LvanD schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:28:
/offtopic

Dag Vjenneboer,

Straks met oud en nieuw ook naar zandwijk ?

hehe

Grtz
Haha, ja misschien wel man!

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:06:
[...]

Waar heb jij je T-Mobile abonnement (relaxe 150) + HTC P3600 afgesloten? Waarom heb je niet voor FLEX gekozen, dat lijkt mij wat voordeliger en je kunt alles onbeperkt meenemen. Misschien wel brutaal, maar wat heb je nu nog moeten betalen voor de HTC P3600? Kun je misschien dat UMTS gebruik toelichten, kun je daar met dat onbeperkte internet abonnement a 9,50 gebruik van maken of moet je daar extra voor betalen, en wat zijn de voordelen?

Ik wacht je antwoord af.
Ik heb bij mijn Relaxe 150 een SonyEricsson k800i genomen. De p3600 heb ik los gekocht.
Ik heb gekozen voor relaxe abonnement omdat ik meer toestel korting kreeg. Daarnaast heb ik het goedkoopste abonnement genomen waarmee PIT mogelijk is.

Mijn Orange abonnement verloopt in maart en wordt omgezet naar een prepaid kaart met waarschijnlijk rond de 300 tegoed (heb abonnement zelden gebruikt, alleen voor Orange World).

Ik heb een dualsimkaart om 2 simkaarten in mijn toestel te kunnen gebruiken. Dus voor buitenland bellen en betaalnummer gebruik ik Orange prepaid.

Met PIT mag je op UMTS alleen zit je op gelimiteerde snelheid (64kbit download/16kbit upload dacht ik). De maximale snelheid van GPRS. UMTS zal sneller zijn omdat je onmogelijk met GPRS aan je maximale snelheden komt en met UMTS haal je die snelheden makkelijk. Overigens mag je de eerste maand met maximale snelheid om je even lekker te maken. In de toekomst zie ik de snelheden nog wel omhoog gaan (hetzelfde als met ADSL gebeurd).

Om nog even terug te komen op Orange abonnement naar prepaid.
Heb je bij het verlengen van je contract opnieuw de voorwaarde onder ogen gezien en ondertekend?
Zo niet voldoe je aan de oude voorwaarde en heb je gewoon recht op omzetting naar prepaid.

Als je me een email stuurt kan ik je mijn opzeg brief toesturen.

• Vjenne-ICT
adewidt schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:21:
[...]
Ik heb bij mijn Relaxe 150 een SonyEricsson k800i genomen. De p3600 heb ik los gekocht.
Ik heb gekozen voor relaxe abonnement omdat ik meer toestel korting kreeg. Daarnaast heb ik het goedkoopste abonnement genomen waarmee PIT mogelijk is.

Mijn Orange abonnement verloopt in maart en wordt omgezet naar een prepaid kaart met waarschijnlijk rond de 300 tegoed (heb abonnement zelden gebruikt, alleen voor Orange World).

Ik heb een dualsimkaart om 2 simkaarten in mijn toestel te kunnen gebruiken. Dus voor buitenland bellen en betaalnummer gebruik ik Orange prepaid.

Met PIT mag je op UMTS alleen zit je op gelimiteerde snelheid (64kbit download/16kbit upload dacht ik). De maximale snelheid van GPRS. UMTS zal sneller zijn omdat je onmogelijk met GPRS aan je maximale snelheden komt en met UMTS haal je die snelheden makkelijk. Overigens mag je de eerste maand met maximale snelheid om je even lekker te maken. In de toekomst zie ik de snelheden nog wel omhoog gaan (hetzelfde als met ADSL gebeurd).

Om nog even terug te komen op Orange abonnement naar prepaid.
Heb je bij het verlengen van je contract opnieuw de voorwaarde onder ogen gezien en ondertekend?
Zo niet voldoe je aan de oude voorwaarde en heb je gewoon recht op omzetting naar prepaid.

Als je me een email stuurt kan ik je mijn opzeg brief toesturen.
Bedankt voor je antoord en uitleg. Ik heb je een email gestuurd op je @xs4all.nl adres. Ik hoor van je.

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:45:
[...]

Bedankt voor je antoord en uitleg. Ik heb je een email gestuurd op je @xs4all.nl adres. Ik hoor van je.
Brief is opgestuurd.

• Vjenne-ICT
Thanks!!!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:14:
Heeft niemand advies voor mij, wat ik moet doen?
Niemand advies voor mij?

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De keuze van een abonnement is nu eenmaal persoonlijk. Hoewel het lastig is zul je toch zelf moeten zoeken en uiteindelijk een keuze maken.

Voor aanbiedingen is dit forum sowieso al niet echt bedoeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Eggy op 10-01-2007 18:43 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.