Toon posts:

Asus P5WDH Deluxe: hoe 2x RAID0 te instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend wilde ik de 2e raid 0 set installeren ( mijn vorige mobo Asus P5Wd2E Premium overleed enige dagen geleden en ik had er 2x raid 0 op aangesloten ).

Echter de P5WDH DeLuxe heeft maar 3 ICHR7 sata aansluitingen.
Volgens reacties op het forum zou ik de ene harde schijf van de tweede raid 0 set op Sata aansluiting nummer 4 moeten zetten en de andere op EX Raid aansluiting 1.

Op het moederbord de jumper op raid 1.
Dan in de Bios EX backuip enabled zetten en opstarten.

De Storage manager ziet wel de beide schijven ,maardegene op de EZ aansluiting wordt apart gezien en niet eens in Windows.

Zie : http://home.casema.nl/gsalden/Raid.jpg

Alle suggesties zijn welkom !

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 21:53
Hoi,

Zet toch 2 disks aan de EZ Raid op RAID0 en je "boot RAID" op de SATA van de ICH7. Ik heb dat ook zo en dat werkt prima.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik de 2 Raid0 set aan de EZ aansluiting hang lukt het niet.
In de EZ util;ity krijg ik geen overzicht.

Waarschijnlijk ( weet ik niet zeker ) omdat ze bij mijn vorige bord aan de 2e Raid 0 aansluiting van de ICHR7 bridge hingen.

Zet ik deze 2e set aan de eerste ICHR7 aansluiting dan worden ze wel als goede Raid 0 gezien.
Echter daar staat geen Windows op.

Er zit waarschijnlijk niets anders op dan het moederbord terug te brengen en een ander type mee te nemen die wel 4 ICHR7 aansluitingen heeft.

Ben ik 2 dagen bezig geweest Windows en allerlei aanvullingsprogramma's erop te zetten.
Kan ik weer opnieuw beginnen ! :(

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 21:53
Harddisks die aan een ICH 7 controller hebben gehangen worden alleen herkent aan een Intel RAID controller. De EZ controller is een heel andere controller dus moeten dan je disks uiteraard opnieuw geinitialiseerd worden. Dat houdt in dat jij de schijfen ook opnieuw moet partitioneren.
Ik hoop dat het een en ander nu wel duidelijk wordt. Er is niets mis met je board.