Hallo,
Ik ben nu al tijden bezig met deze pc-klacht en ik kom er maar niet uit.
Hopenlijk dat iemand ons verder kan helpen.
Als eerste mijn systeem specs:
-Athlon 3500+
-Mobo=Asus A8V deluxe
-GFX=X800XT PE
-2x HD van 200 gig
-400 Wat klasse A voeding
-Nec DVD brander
-2x 512MB
-XP Prof.
De klacht:
Deze pc heeft altijd zonder problemen goed gedraaid.
Nu staat hij beneden en doet hij dienst als Mediacenter.
Er is niets aan de setting verranderd afgezien dat Mediaplayer classic geinstalleerd is.
Al binnen een week begonnen de klachten.
De PC freezed op willekeurige momenten.
Beeld en geluid blijft hangen en dit gebeurd zowel in aplicaties als in rust/desktop.
Er volgt geen reboot of foutmelding en het is alleen te herstellen met een reset.
Soms kan het tijden goed gaan (1 volle dag intensief pc gebruik en geen klachten) en
vervolgens kan het al na 2 min van een reboot gebeuren dat de pc freezed.
Wel valt mij op dat na een freez+reset de kans groot is dat al snel een volgende freez volgt.
Wat ik al gedaan/geprobeerd heb:
-Als eerste XP Prof. er schoon opgezet met alle bijbehorende updates.
Verder staat niets op de pc afgezien van de drivers,mediaplayer en wat tools zoals winrar en virusscan.
Helaas zonder resultaat.
-Elk geheugenstrip afzonderlijk getest in de pc helaas met beide strips appart bleven de problemen.
-De PC van binnen geheel stofvrij gemaakt inclusief alle coolribben en fans.
Tevens de cpu voorzien van een nieuw laagje coolpasta en alle connectors goed nagelopen of iets los zat.
-Overbodige kaarten uit de pc verwijderd zoals een geluidskaart en een firewire kaartje.
Geluid komt van de onboard geluidskaart.
-In safemode de pc gedraaid ook dan de crash.
-Kast voorzien van een goede airflow doormiddel van 2 fans in de achterkant en aan de zijkant-hoog een grote zalman fan die alles afzuigt.
-Bios voor de zekerheid op defaulth gezet (stond hij al)
-CPU met 20% terug geklockt
-Motherboard monitor 5 geinstalleer om mijn CPU temp in de gaten te houden maar die spoort volgens mij niet.
Hij geeft als CPU temp 31C aan..lijkt mij veels te weinig
Wat ik helaas niet kan testen is mijn GFX kaart (dit is de enige die ik heb met AGP) mijn mobo en cpu.
Ik heb het idee dat het wel iets hardware matigs is gezien het feit dat hij ook crasht in safemode en ook als XP er schoon opstaat met een minimum aan software.
Als jullie nog tips hebben wat ik kan proberen om uit te zoeken waar het aan kan liggen hoor ik het heel graag.
Ik ben nu een beetje door mijn ideen heen
Ik ben nu al tijden bezig met deze pc-klacht en ik kom er maar niet uit.
Hopenlijk dat iemand ons verder kan helpen.
Als eerste mijn systeem specs:
-Athlon 3500+
-Mobo=Asus A8V deluxe
-GFX=X800XT PE
-2x HD van 200 gig
-400 Wat klasse A voeding
-Nec DVD brander
-2x 512MB
-XP Prof.
De klacht:
Deze pc heeft altijd zonder problemen goed gedraaid.
Nu staat hij beneden en doet hij dienst als Mediacenter.
Er is niets aan de setting verranderd afgezien dat Mediaplayer classic geinstalleerd is.
Al binnen een week begonnen de klachten.
De PC freezed op willekeurige momenten.
Beeld en geluid blijft hangen en dit gebeurd zowel in aplicaties als in rust/desktop.
Er volgt geen reboot of foutmelding en het is alleen te herstellen met een reset.
Soms kan het tijden goed gaan (1 volle dag intensief pc gebruik en geen klachten) en
vervolgens kan het al na 2 min van een reboot gebeuren dat de pc freezed.
Wel valt mij op dat na een freez+reset de kans groot is dat al snel een volgende freez volgt.
Wat ik al gedaan/geprobeerd heb:
-Als eerste XP Prof. er schoon opgezet met alle bijbehorende updates.
Verder staat niets op de pc afgezien van de drivers,mediaplayer en wat tools zoals winrar en virusscan.
Helaas zonder resultaat.
-Elk geheugenstrip afzonderlijk getest in de pc helaas met beide strips appart bleven de problemen.
-De PC van binnen geheel stofvrij gemaakt inclusief alle coolribben en fans.
Tevens de cpu voorzien van een nieuw laagje coolpasta en alle connectors goed nagelopen of iets los zat.
-Overbodige kaarten uit de pc verwijderd zoals een geluidskaart en een firewire kaartje.
Geluid komt van de onboard geluidskaart.
-In safemode de pc gedraaid ook dan de crash.
-Kast voorzien van een goede airflow doormiddel van 2 fans in de achterkant en aan de zijkant-hoog een grote zalman fan die alles afzuigt.
-Bios voor de zekerheid op defaulth gezet (stond hij al)
-CPU met 20% terug geklockt
-Motherboard monitor 5 geinstalleer om mijn CPU temp in de gaten te houden maar die spoort volgens mij niet.
Hij geeft als CPU temp 31C aan..lijkt mij veels te weinig
Wat ik helaas niet kan testen is mijn GFX kaart (dit is de enige die ik heb met AGP) mijn mobo en cpu.
Ik heb het idee dat het wel iets hardware matigs is gezien het feit dat hij ook crasht in safemode en ook als XP er schoon opstaat met een minimum aan software.
Als jullie nog tips hebben wat ik kan proberen om uit te zoeken waar het aan kan liggen hoor ik het heel graag.
Ik ben nu een beetje door mijn ideen heen