Toon posts:

Acer Aspire 3620 herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik redelijk soortgelijke vragen vaker voorbij heb zien komen zou ik toch graag even zekeheid willen hebben m.b.t. mijn probleem en alles op een rijtje willen zetten.

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 3620, maar ik ben alles behalve tevreden over snelheid van het apparaat, terwijl er een pentium M 1,73Ghz en 512mb DDRII geheugen in zit. (Om bepaalde reacties voor te zijn: Nee, geen high-end notebook, maar toch zeker snel genoeg om zonder al te lange wachttijden te moeten kunnen switchen tussen MSN en IE in een Windows XP omgeving.) Ik weet dus zeker dat dit samenhangt met de brakke XP install die Acer levert bij haar laptops. Graag zou ik dan ook een cleane Windows XP Home Edition installatie willen uitvoeren op mijn laptop. Om problemen geheel uit te sluiten (kan computer niet missen i.v.m. studie), heb ik de volgende vragen:

1) Kan ik zeker weten de licentie gebruiken dewelke op de onderkant van mijn laptop zit geplakt met bijbehorend serial nummer, mits ik een cleane XP Home installatie doe?

2) Behoud ik de verborgen partitie van Acer wanneer ik gewoon de normale c: schijf gebruik (voor het geval ik weer terug wil (kleine kans))?

3) Gaat het uberhaupt werken wanneer ik de cd netjes probeer te installeren en alleen de c: partitie formatteer? Krijg ik geen meldingen o.i.d. dat wat ik wil om een of andere reden niet mogelijk is tijdens de installatie?

Bij voorbaat dank!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik heb dezelfde laptop. Ik ben er echter meer dan te vreden over!

Het probleem zoals je dat schets heb ik ook gehad. Dit kwam bij mij na de instalatie van een dvd afspeel programma!. Nu een antwoord op je vragen.

1 - Ja dat kan. Moet je wel een goede Home cd hebben incl. SP2
2 - Als je die patitie niet verwijderd blijft deze bestaan.
3 - Ik heb dezelfde installatie gedaan. En het gaat 100% zeker goed

Windsoft

Verwijderd

Topicstarter
Na een cleane install ben ik er zeker ook meer dan tevreden over! Nu pas op de snelheid die ik verwachtte bij aankoop van deze notebook.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 08:58:
Na een cleane install ben ik er zeker ook meer dan tevreden over! Nu pas op de snelheid die ik verwachtte bij aankoop van deze notebook.
Ik heb ook een schone XP installatie op een Aspire 3623 uitgevoerd, en dat scheelt inderdaad behoorlijk wat in prestaties. Ik heb twee keer een backup image op DVD gebrand met de bijgeleverde recovery-software van Acer zelf, zodat ik altijd de oorspronkelijke image nog terug kan zetten als ik dat nog wil. De verborgen partitie heb ik verwijderd, ik heb de hele schijf opnieuw gepartitioneerd, beetje zonde om dik 10% van mijn toch al niet zo heel grote schijf nooit te kunnen gebruiken...