Toon posts:

Freezer 7 pro andere fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn pc een Freezer 7 pro gebouwt. Allemaal lief leuk en aardig. Hij koelt ook goed.. Maar maakt een ***** herrie. Toen bedacht ik mij. Daar moet nelis91 wat aan gaan doen. Dat deed ik. Eerst zette ik Q-Fan aan.. Maar veel hielp het niet. Daarna ging ik met speedfan spelen. Hielp bij mij ook niet.
Toen dacht ik: 2 mogelijkheden.. TT Bigthypoon halen. Of een nieuwe fan op de freezer 7 zetten en er een fancontroller aanhangen.
Er is een probleempje: Ik heb nogal een kacheltje van een processor D 805 @ 3,850 ghz. En die moet natuurlijk wel een beetje koel blijven. En als het kan wil ik een stille snelle processor. Oftwel.. De nieuwe koeler moet de overclock wel aankunnen.

Wat denken jullie..?
Nieuwe fan + fancontroller of TT Big Thypoon kopen?
_/-\o_

Edit: Als nieuwe fan had ik de Artic Fan 9 ingedachten. Die is volgens mij precies het zelfde als de fan die erop zit.. Alleen dan 3-pins zodat hij op een fancontroller kan.(Zalman fanmate 2 is niet duur)

Hier een review van die fan: http://www.rubyworks.net/...ic-fans-8-9-12/page1.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 12:26 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat is die TT Big Thypoon dan? Waterkoeling ofzo?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Waarom reageren als je niet waar je het over hebt? Ik zou die TTBT halen :) Heb em zelf ook in 1 van mijn systemen is hij koelt erg goed. En super stil idd. Zeker 1 van de beste fans qua CFM/geluid. De HD's komen er vaak bovenuit.

Je kan op zoek gaan naar een andere fan maar stille fans hebben over het algemeen weinig CFM. En anders heb je weer zo'n straaljager in je kast ;)

Verwijderd

Topicstarter
En die TT Big Thypoon kan wel overweg met een kacheltje als mijn 805? :+
Want als hij dan ook nog stil is ben ik helemaal gelukkig! :o
offtopic:
En een gooi naar 4 Ghz staat mij ook wel aan

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 13:06 ]

Verwijderd

gewoon een normale fan erin doen met dichte zijkanten.

bij de artic fan botst het tegen de lamelen op en gaat het zijwaards.
ik heb nu een normale 92mm fan van yate loon erop op 5v, en even goede temps als met de arctic op 12v

en voor de tt bigtyphoon kan je ook wel betere koelers vinden voor het geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:11:

ik heb nu een normale 92mm fan van yate loon erop op 5v, en even goede temps als met de arctic op 12v

Zoals?

Verwijderd

Topicstarter

Welke goedkopere koeler dan?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Noem es 1 idd. :) Ding is gewoon onverslaanbaar. Hield mijn PRESCOTT koel op 35 graden ;) Is de inverstering dubbel en dwars waard.

Verwijderd

Topicstarter
Maar houd hij ook een pd 805 op 3,850 ghz STIL en onder de 50 graden?:P

Edit: Review voor tt big typhoon en andere processor koelers op PD processoren:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=43074

Een van de 3 wil ik gaan kopen(De goedkoopste :> )

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 18:38 ]

Verwijderd

een yate loon D90BH-12 92x92x25 2600 RPM 46.0CFM 38DB

die heb ik op de mijne gezet, gehaald bij de pczaak om de hoek, dankzij zo'n zalman stekker systeem op 5v gezet en muis stil gemaakt.
en gewoon erop gelijmt met seconde lijm

wel op een freezer 64pro, maar princiepe is hetzelfde alleen de mounting is anders

en welke andere? denk aan een scythe ninja http://www.scythe-eu.com/...lus-revb-cpu-kuehler.html voor http://tweakers.net/price...939-940-AM2)-prijzen.html 34,95

of een scythe infinity http://tweakers.net/price...939-940-AM2)-prijzen.html voor 39 euro

en al kan je het missen en je wil een echt goede koeler een sunbeam tuniq tower http://tweakers.net/price...754-939-940)-prijzen.html weegt en kost heel wat meer, maar het zijn echt monsters

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 22:00 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier een Arctic Freezer Pro 64 en vind hem echt geen herrie maken hoor..
Draait dan ook op het laagste toerental dmv een Zalman fancontroller. (+- 900rmp)

• CdD
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

SOEPSTENGEL13 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:31:
Wat is die TT Big Thypoon dan? Waterkoeling ofzo?
Pff soepstengel.. Gebruik Google eens.
Eensch. Ik zou lekker je Freezer 7 Pro houden (zonde om te vervangen) en er een andere fan op doen, zoals ataky zegt. Met het koelblok opzich is niets mis. :)

Wat voor koelpasta gebruik je btw? Arctic Silver 5 kan namelijk ook je temperatuur een aantal graden naar beneden krijgen.

[ Voor 51% gewijzigd door CdD op 26-12-2006 22:21 ]

99pixels.nl

Verwijderd

als je niet tevreden bent over de arctic koeler 7 pro, zou ik als ik jou was een scythe ninja aanschaffen, heb ik zelf ook gedaan, en ik ben er heel tevreden over, als je een goede flow hebt in je kast kun je zelfs proberen om voor passieve koeling te gaan, maja een pentium D 805 op jou snelheid en waarschijnlijk bij behorend voltage zou ik daar niet van uit gaan (mits extreem goede flow)

ik heb ze ook beide en draai nu de scythe ninja.hij is wat lomp en groot maar hij koelt werkelijk als een trein. De bij geleverde fan is echt een prijs waard want dit is een van de weinige stock fans bij CPU koelers waar ze ook echt hebben gedacht aan herrie, en niet alleen maar aan de CFM. mijn scyhte ninja houdt mijn AMD athlon 64 clawhammer (89Watt stock net als een 805) op 2,4Ghz (2ghz stock) onder de 40 graden. meer ik heb ook wel lopen zagen in mijn kast om de flow te optimalizeren.

de scythe ninja verslaat de 9500 met gemak, en presteerd ietjes beter als de TTBT volgens de meeste reviews, als je echt een goede luchtkoeler wilt hebben dan zou ik ook eens kijken naar de volgende koelers:
-Tuniq Tower
-Scythe Infinity
-Thermalright SI120
-CNPS9700

maar naar de scythe infinity mag je alleen kijken, hij is duurder dan de ninja, maar koelt slechter en is zwaarder, en is ontworpen als actieve koeler, en presteerd dus zonder fan waardeloos ten op zichte van de ninja

de andere 3 vond ik wat te duur, de zalman 9700 koelt wel heel goed maar maakt nog meer geluid dan je huidige koeler

succes, laat me horen wat het is geworden

mijn tip: Scythe ninja
of ben eens creatief en maak een mounting voor een stille 120mm fan en laat die tegen je koelblok blazen, dat moet ook werken, zelf heb ik een pentium D 805 op 3,5Ghz lopen met stockvoltage ook ICM een freezer 7 pro, en met q-fan aan is hij heerlijk stil

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 22:32 . Reden: ik had nog wat losse woorden laten staan ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. Ik ga opzoek naar secondelijm en een 92 mm fan + zalman fan mate. Dat is de goedkoopste oplossing denk ik. Als me dat niet bevalt kan ik altijd nog aan een andere kooler!\

Dank! _/-\o_

Edit: Artic silver gebruikte ik al

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 23:50 ]

Pagina: 1