Geen beeld meer na resetten pc

Pagina: 1
Acties:

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 09:59
Ik heb dus een systeem in elkaar gedraait wat op het eerste gezicht
geen problemen opleverde. Nu heb ik echter wel het volgende probleem;
de pc wil niet rebooten. Dit is dus zowel na het drukken op de reset
knop als met ctrl-alt-del....

Als ik met een bootable cd opstart en vanaf daar het systeem wil
opstarten heb ik gewoon geen beeld....

Ik heb al een andere videokaart geprobeert en alle overbodige kaarten
eruit gehaald maar nog steeds geen resultaat.

Net ook nog geprobeert het bios the flashen dit ging goed en hij ging
ook rebooten (zoals het hoort). Het vreemde is dat hij het daarna niet meer deed.

Iemand tips of suggesties?

Technische details:
- Asus AVR-MVP mobo
- AMD 3800+ processor
- 1 GB geheugen

[ Voor 6% gewijzigd door Onedayflyer682 op 26-12-2006 11:59 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je de stroomtoevoer al bekeken? Dus of de 100% is, kabels aangesloten etc.

Welke voeding heb je trouwens?

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:58:
Net ook nog geprobeert het bios the flashen dit ging goed en hij ging
ook rebooten (zoals het hoort). Het vreemde is dat hij het daarna niet meer deed.
lijkt me een flash die verkeerd is gegaan

reset je bios eens ?

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Onedayflyer682
DaMarcus schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:08:
Heb je de stroomtoevoer al bekeken? Dus of de 100% is, kabels aangesloten etc.

Welke voeding heb je trouwens?
Er zit een 350 watt voeding in. Heb hem nu even buiten de kast in elkaar gezet en toen werkte het. Bouw ik hem weer in doet hij hetzelfde als eerst....

• Onedayflyer682
Remond_FRL schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:04:
[...]

lijkt me een flash die verkeerd is gegaan

reset je bios eens ?
Nee het probleem gebeurde voor de flash ook al. Ik heb nog een keer geprobeert te flashen maar het probleem bleef bestaan.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Onedayflyer682 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:55:
[...]

Er zit een 350 watt voeding in. Heb hem nu even buiten de kast in elkaar gezet en toen werkte het. Bouw ik hem weer in doet hij hetzelfde als eerst....
kijk je hebt het probleem dus al gevonden. Je doet gewoon iets niet goed bij het inbouwen. heel erg nofi maar gebruik je wel afstandbusjes ???? waarschijnlijk gaat er toch wat mis met kastcontact etc

Verwijderd

bedoel je trouwens de Asus A8RMVP ipv de AVR? Vind namelijk geen AVR bij asus.

Indien dat het geval is, controleer ff met een ander moederbord of die het wel mooi doet, ik heb zelf 2 A8r's gehad die DOA aangekomen zijn/1 week gewerkt hebben, en het 3de heeft het nooit gedaan zoals het hoort (spontane vastlopers, ineens vast staan bij het bootlogo en er nooit door komen...). Heb nooit gevonden waar het aan lag, en een vriend met hetzelfde moederbord heeft er ook frequent vreemde dingen mee (tijdens idle draaien ineens blauwe schermen vb).

Test eens met een ander moederbord in je kast, blijft hij zo wazig doen dan weet je dat het niet aan het moederbord ligt, gaat het wél ineens zonder problemen moet je niet verder zoeken en dat gewoon wegdoen.

(Ik heb zelf ook alle biossen geprobeerd die tot 4maand geleden uitgekomen zijn)

Mijn bord deed het trouwens ook bijna altijd perfect buiten de case, en het is nu niet dat ik geen pc's ineen kan steken, heb er al een 10tal ineen gestoken die zonder problemen draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 15:16 ]

• Onedayflyer682
Er gaat inderdaad schijnbaar iets mis met het inbouwen ik heb geen flauw idee wat ik daarbij verkeerd doe. Gewoon de afstandsbusjes in de kast gedraaid en daarop het mobo gelegd en vast geschroefd.

Ik zat ook al te denken aan eventuele kortsluiting oid....

• Onedayflyer682
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:15:
bedoel je trouwens de Asus A8RMVP ipv de AVR? Vind namelijk geen AVR bij asus.

Test eens met een ander moederbord in je kast, blijft hij zo wazig doen dan weet je dat het niet aan het moederbord ligt, gaat het wél ineens zonder problemen moet je niet verder zoeken en dat gewoon wegdoen.

Mijn bord deed het trouwens ook bijna altijd perfect buiten de case, en het is nu niet dat ik geen pc's ineen kan steken, heb er al een 10tal ineen gestoken die zonder problemen draaien.
Het is inderdaad de A8R-MVP. Ik zal eens een ander mobo in de kast drukken, maar verwacht wel dat die het gaat doen. Anders moet ik hem toch maar zien om te ruilen.... (thanks voor je reply)!

• Onedayflyer682
Nou ik heb even een oud moederbord in de kast gedaan en die doet het inderdaad gewoon... Het kan dus nog aan twee dingen liggen, de processor of het moederbord. Na het verhaal van Athmozz verwacht ik dat het moederbord gewoon niet lekker is....

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heb je wel een geaard stopcontact? als je mobo in de kast bouwd dan maakt hij aarde met de kast misschien gaat daar iets fout. Heb je wel de afstand houders op de goed plaats zitten, en niet gewoon alle gaatjes gevuld?(dus ook die van E-atx en M-atx)

CPU kan je (bijna) wel uitsluiten. ;) Als er toch iets niet goed is dan zet ik mijn geld in op je mobo.

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 26-12-2006 16:03 ]

• Onedayflyer682
Stopcontact is niet geaard. Maar omdat een ander systeem (mobo) wel gewoon werkt in dezelfde kast ga ik maar het mobo terugbrengen (is waarschijnlijk een DOA) dus dat moet goedkomen. Helaas heeft het onderzoeken veel tijd gekost...

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Maakt je mobo geen contact met de case?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ZalmanLuci schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:51:
Maakt je mobo geen contact met de case?
recentere mobo's hebben achteraan een coating van plasticspray zodat ze zeker geen kortsluiting kunnen maken met je case :) .
Ik heb het zelf ondervonden toen ik een lekkende condensator wou vervangen, zelfs op 400 °C >:) wou het soldeersel nog niet smelten. (het vervangen van de condensator is btw wel gelukt :P )
vandaag kan je die pinnentjes achteraan niet meer kortsluiten hoor ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Onedayflyer682
Nou gelukkig het probleem is opgelost!

In de kast zat een schroefje (aan de onderkant van de processor) die waarschijnlijk contact maakte en hierdoor sluiting veroorzaakte.

Gelukkig is het nu opgelost ondanks de vele uren die het heeft gekost. Mensen bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1