Toon posts:

Internet draadloos maken, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok het lijkt allemaal zo simpel, je legt er routertje neer en gaan er mee...

Niet dus, ik heb in mn hoofdpc (waar de telefooningang in de muur zit) geen ethernetkaart en geen PCI-kaart aansluiting...

Hoe ligt mn internet nu:

Ik heb een adsl-splitter van Mxstream, uit die splitter gaat een kabeltje (type telefoonkabel) van de splitter naar t USBmodem. De splitter gaat uiteindelijk natuurlijk de muur in.

Ik wil nu een draadloos netwerk maken voor mn notebook in mn slaapkamer en mn X360 die ernaast staat. Maar goed een standaard router is geen optie omdat ik geen netwerkkaart heb in mn pc, en de splitter werkt met telefoonkabels en geen UTP...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren, eventueel met een USB-ethernetkaart?! Ik moet en zal internet in mn kamer hebben omdat ik mn 360 optimaal wil benutten met Live en dergelijke!

Dank U

Verwijderd

Ik denk dat je er het beste aan doet om je USB modem te vervangen door een adsl-router. Bijvoorbeeld een speedtouch 716WL. Die heeft ook meteen draadloos aan boord.
Vervolgens heb je nog wel een ethernetkaart in je pc nodig.
En ik zou voor de zekerheid iemand vragen om eea bij je in te stellen. Standaard staat zo'n modem draadloos namelijk open en kan iedereen jouw internet misbruiken.

Verwijderd

dubbelpost.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 12:03 ]

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 19:45
je pakt een adsl router, die draadoos aankan. Vervolgens neem je een USB WLAN kaartje voor je pc.. dan is je hele probleem toch weg?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Simpelste/goedkoopste oplossing is om in je PC een wireless kaartje (usb of pci) te zetten en dan je internetverbinding te sharen. Komt wel wwat IP-adressen instellen bij kijken. Kan vrij lastig zijn als je hier niet veel vanaf weet.

Degelijkste oplossing is om dat USB-modem in te wisselen voor een ethernetmodem en dan een wireless router erop aan te sluiten (er zijn geloof ik ook wel routers met een modem aan boord), waar je vervolgens met een draad je normale PC op aansluit en wireless die andere apparaten.

Overigens heb je denk ik al wel een netwerkkaart in je PC (of het moet een hele oude PC zijn). Praktisch alle PC's van minder dan 4 jaar oud hebben dat wel standaard aan boord. Zoek maar eens naar zo'n poortje ergens tussen de USB-poorten en muis/toetsenboordpoort achterop je PC.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 26-12-2006 12:06 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:13

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:57:
Niet dus, ik heb in mn hoofdpc (waar de telefooningang in de muur zit) geen ethernetkaart en geen PCI-kaart aansluiting...
Wat zit er dan wél op? Is het een hele oude PC of heb je geen PCI aansluitingen meer over? Als je alleen maar ISA uitbreidingspoorten hebt, moet je eens kijken of je nog een oude netwerkkaart op de kop kunt tikken. Desnoods een USB dingetje, maar een kaart zou toch moeten lukken?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

@topicstarter: heb je een laptop als internet PC ofzo?

Een PC zonder LAN en zonder PCI maar met USB zie je niet zo vaak ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoelde een PCI-draadloos-kaart aansluiting :D, ik zou wel een netwerkkaart in kunnen bouwen maar das teveel gedoe voor een PC die op sterven na dood is :D...

Maar als ik dus een USB-ethernetkaart aansluit en daarop een router aansluit kan ik dus makkelijk draadloos netten?! Moet ik dan niet een nieuwe splitter kopen en zo ja wat voor een?!

• gjs
  • Laatst online: 28-11 20:15

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:21:
Ja ik bedoelde een PCI-draadloos-kaart aansluiting :D, ik zou wel een netwerkkaart in kunnen bouwen maar das teveel gedoe voor een PC die op sterven na dood is :D...

Maar als ik dus een USB-ethernetkaart aansluit en daarop een router aansluit kan ik dus makkelijk draadloos netten?! Moet ik dan niet een nieuwe splitter kopen en zo ja wat voor een?!
Een splitter heeft niets met je netwerk te maken, deze zorgt er alleen voor dat spraak en adsl op de telefoonlijn gescheiden wordt. Of je nu een router al dan niet wireless of een usb modem gebruikt, de splitter blijft hetzelfde.
Ik mag wel hopen dat de splitter nu aan de hoofdaansluiting van de kpn zit (isra punt), want je post begint met een enigzins wazig verhaal, gebruik je nog wel een gewone telefoon ?

[ Voor 11% gewijzigd door gjs op 26-12-2006 12:29 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
OK dus die router wordt gewoon met een telefoonkabel aan de splitter gebonden?

Nog een vraag, ja ik ben echt de weg kwijt geraakt, als ik een usb ethernet kaartje aan mn pc vast maak, maakt het dan nog uit of ik een standaard wireless router neem of moet ik echt een adsl modem/router nemen?!

• Palomar
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, zodat we het allemaal over hetzelfde hebben:

- ethernet = bedraad
- wireless = draadloos

Van beide heb je zowel een interne (PCI) als externe (USB) variant.

ADSL-router is een term die niks zegt, want met elke router kun je uiteindelijk wel ADSL 'routeren'. Je hebt alleen soms routers met een ADSL-modem aan boord, maar dat staat dan duidelijk in de specs aangegeven. Zo'n router ben je nodig als je de telefoonlijn op de router wilt aansluiten en dan vanaf de router een kabel naar je PC trekt.

[ Voor 47% gewijzigd door Palomar op 26-12-2006 12:40 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je moet een router nemen waar ook een ADSL modem inzit. Je gaat tenslotte je modem vervangen.

Een goede keus zou kunnen zijn:

- Speedtouch 716WL
- Speedtouch USB Wlan adapter

Eventueel zou je eens contact op kunnen nemen met je provider. Er zijn namelijk providers die je gratis een nieuw setjes sturen als je je contract met een jaar verlengt. Ik heb bij het verhuizen naar xs4all een 716WL en USB Wlan adapter gekregen.

Als je je xbox en pc met een UTP kabel gaat aansluiten dan is een Speedtouch 510/516/546 al genoeg. (Let wel op dat je dan een variant neemt met meerdere UTP aansluitingen)

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 26-12-2006 12:40 ]

Verwijderd

Bart009. Goed advies: Huur iemand in die weet waar hij/zij het over heeft. Als ik je opmerkingen/vragen lees dan heb ik een idee dat je de basiskennis al niet hebt voor dit soort zaken. Dat is helemaal geen schande, dat hebben de meeste niet. Ook vele niet die denken/zeggen dat wel te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
http://mycom.nl/Products/...uwd_ADSL_modem/84582.aspx

Deze heb ik gevonden. Er zit een modem in, als ik mn USB-ethernetkaart neem kan ik die kaart op de router aansluiten en dan sluit ik de router via de splitter (die erbij geleverd wordt) aan op de telefoonstekker in de muur.

Dan zou het moeten werken, niet?

Als het werkt, heb ik dan alleen internet als ik de hoofdpc aan heb, of ook als die uitstaat?

• Palomar
  • Niet online
Heb je ook al nagedacht over het invoeren van instellingen en of die modem/router compatible is met jouw internetprovider?

Als het werkt dan is het ding volledig zelfstandig. Je PC hoeft dus niet meer aan te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail Planet zo wel even over de kwestie :D, goede tip trouwens...

Iedereen bedankt voor de reply overigens :D

• Reptile209
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

Als je Planet hebt, zou ik je aanraden om via hen (planet.nl of KPN shop website) een wireless modem te kopen. Dan heb je namelijk in geval van problemen ook gewoon telefonische support. Ik ben er bij Planet al een tijdje uit, maar toen was de Speedtouch Wireless het courante modem. De SMC die je zelf suggereert is dat in ieder geval niet.
Overigens is er niemand die je verplicht via hen een modem aan te schaffen, maar zoals ik al zei: je krijgt geen/nauwelijks support meer in geval van problemen als je het niet doet. Problemen worden dan snel op het modem geschoven (en terecht :)), ook als dat niet noodzakelijk de oorzaak is.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb vanavond een SpeedTouch 716v5 WL modem/router aangesloten en geinstalleerd... Op mn notebook de Speedtouch 110 wireless kaart geinstalleerd.

Nu het probleem (wat anders): De verbinding is op de notebook constant weg en wordt zelden teruggevonden... Ook op de pc (waarop het modem aangesloten is via UTP) wordt de verbinding soms verloren :(...

Heeft iemand een tip na het installeren van de software?! Misschien een management programmaatje?

Heb via Mijn Netwerklocaties 'Draadloos netwerk voor huis instellen' gebruikt via de PC, dat werk. Op de notebook pakt ie echter niet...
Pagina: 1