Port forwarden, wat gaat er fout?

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Ik heb al een tijdje problemen met het forwarden van mijn poorten en het lukt met nog steeds niet... Ik heb dit plaatje gemaakt en ik hoop dat het genoeg informatie geeft.
Overigens hoorde ik dat sommige providers port 25 blokkeren (mijn provider is Planet), maar ook bij andere poorten krijg ik het bericht dat ze op 'stealth' staan.

ps. modem = Prestige 600 series..
ps2. Ik heb via deze site (helemaal onderaan op proceed drukken) gechecked of mijn poorten open of dicht waren... en zoals je op het plaatje kan zien (stukje waar mijn adresbalk hoort) geeft hij aan dat 25 alsnog op stealth staat |:(

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zover ik weet blokt Planet poort 25 voor inkomend mailverkeer. Je kan dan geen eigen mailserver draaien.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En schakel je Windows firewall eens uit en open de poorten 24 t/m 26 eens voor de grap (misschien werkt het dan wel).

Even gezocht, neem dit topic eens door: mailserver thuis met planet internet

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 26-12-2006 11:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• bekok
Bedankt voor die link, maar het gaat nu eigenlijk niet specifiek over port 25 (hoewel ik hem uiteindelijk wel open wil ;)), maar ik wil ook gewoon al die andere poorten open kunnen gooien.. Dat is meer het probleem

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

bekok schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:55:
Bedankt voor die link, maar het gaat nu eigenlijk niet specifiek over port 25 (hoewel ik hem uiteindelijk wel open wil ;)), maar ik wil ook gewoon al die andere poorten open kunnen gooien.. Dat is meer het probleem
Doe ons een plezier en beschrijf je probleem dan even duidelijk. We hebben helaas geen beschikking over een glazen bol ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bekok
Ik dacht dat het wel duidelijk zou zijn met de gekozen topic-titel en met het stukje "maar ook bij andere poorten krijg ik het bericht dat ze op 'stealth' staan." dat ik gewoon mijn poorten open wil kunnen gooien... Maar als dat niet duidelijk was, excuses en bij deze: ik wil graag mijn poorten open kunnen gooien en ik snap/zie niet wat ik precies fout doe :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als de poort open is gezet in de router, en je krijgt toch Stealth, dan heb je of nog een router achter je modem, of je firewall blokkeert alles. XP Firewall uitgezet? Soms Norton of een ander logge en eigenwijze firewall?

Verder kan GRC alleen TCP poorten testen, niet UDP.

Wat er dus bedoeld wordt: geef een uitgebreide beschrijving van je opstelling, zowel software als hardware. Dus meer dan alleen Planet en modem, maar ook Windows versie, instellingen, uitdraai van ipconfig/all, etc etc. Vertel ook meer over je PC, bepaalde moederborden hebben bijvoorbeeld een firewall in de chipset zitten. Dat wordt bedoeld met de glazen bol: niemand is helderziend en we zitten niet over je schouder mee te kijken. Liever teveel informatie dan te weinig.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 26-12-2006 15:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1