Toon posts:

geluid vaio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag en een probleem tegelijk, ik zit nu in japan en heb een overseas model vaio gekocht model vgn-sz34gp/b echter nu ik hem zo een paar uurtjes gebruik merk ik dat tie behoorlijk wat geluid maakts, de fan staat continu te loeien terwijl ik rustig aan het surfen ben.
vind dat zeer hinderlijk en als ik bij power management het een en ander aan pas (je kan zelfs cpu fan control aanpassen etc)
merk ik geen verschil, alleen maar een hard gezoem.
is dit normaal? naar mijn weten niet, ik heb zelf een asus lap top thuis en deze hoor ik gewoon bijna niet, wat te doen? terug gaan? ander model etc?? :?

mvg

jeroen

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer de CPU maar down te klokken met Rightmark CPU. Een cpu op volle toeren draaiende is nergens voor nodig bij surfen (ik draai zelf op 500 mhz bij het surfen op mijn 1,73 ghz laptop). Op volle toeren loeit die van mij ook, downklokken is dus het devies.

Wat ook VEEL lawaai veroorzaakt is een videokaart die continue op full performance aanstaat terwijl jij hem tijdens het surfen toch niet nodig hebt.

Dus: Powerplay zoveel mogelijk naar beneden schroeven (bij een Ati kaart) of hetzelfde bij jouw Nvidia kaart, een 7600 loeit idd heel erg.

Daarnaast: Ook downklokken van de videokaart met bijvoorbeeld Ati Tray tools of Ati Tool.