[XP / IE7] IE start niet op

Pagina: 1
Acties:

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Topicstarter
Hé daar Tweakers,

Hoewel ik al jaren Opera gebruik voor mijn dagelijkse surf en browse behoeften vind ik het toch eens tijd om mijn "alternatief voor als Opera eg nie wil" te upgraden naar de langverwachte versie 7.

Leuk, downloaden, installeren, rebooten, ik voer gezellig "iexplore" uit en... blink, niets.

Het browser scherm komt 3ms (schatting) omhoog en verdwijnt meteen weer. Hetzelfde geldt voor shortcuts en run > "iexplore http://www.google.com" of iets in die richting. webadreseen die ik in de windows explorer typ openen nu doodleuk Opera, waar explorer eerst mooi omschakelde naar IE.

De Internet instelingen via het configuratiescherm doen het prima en zijn ook leuk geupdate met instellingen voor tabs enzo.

Ik heb nooit een IE7 beta gehad.

Verder heb ik een paar keer gereboot, installatie nog een keer gedraaid, nog wat keren gereboot maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Ik kan redelijk leven zonder IE maar sommige dingen zoals het Rabobank internet bankieren en websites checken voor compatibiliteit hebben toch echt de MS browser nodig..

Als niemand het hier weet zal ik IE6 er wel weer op zetten (kan ook nog leuk worden waarschijnlijk...) maar ik heb toch liever een fix. Tips om te googlen zijn ook welkom(probeer maar eens op "IE7 + startup" te zoeken.. :O

Alvast bedankt.

>> Bastiaan

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Topicstarter
Update:

hmm... mijn notebook liep daarstraks vast en nu staat mijn desktop in "active desktop recovery mode", je weet wel, met zo'n knopje op je wallpaper weer terug te krijgen.

Maar goed, aangezien dat kennelijk ook allemaal via IE7 loopt (de letters zijn "mooi" blurry zoals MS dat graag ziet) werkt dat knopje ook niet zo best. Ik krijg een IE script error, of ik door wil gaan met het uitvoeren van scripts op deze pagina. Ja of nee, geeft allebei geen resultaat.

Fock dit, ik ga weer terug naar 6.

>> Bastiaan