Nieuw systeem, maar wat en hoe?

Pagina: 1
Acties:

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Okee, ik wil een nieuw systeem gaan bouwen.
Dit staat al vast.

Er komt in:
-een athlon tb 1.0ghz
-en 2x 256mb 133 geheugen.
-Soundblaster live
-philips dvd speler met een realmagic hollywood plus mpeg2 kaartje
-plexwriter 10/12/32A
-netwerkkaartje
-tv kaart

Ik heb verder helemaal geen idee wat ik moet kiezen.
Ik noem maar even een paar punten op, dat is gemakkelijker om erop te antwoorden

1. Het Mobo: las over 266 bus op mobo, dat zou sneller zijn? Werk nu al een aantal jaar met asus en dat is tot nu toe altijd goed bevallen.
Heb dus minimaal 4pci sloten nodig
Wil het liefst ook een mobo waarmee ik nog een beetje kan overklokken.

2. Een videokaart. Normale kaart waarmee je gewoon goed kan werken zonder een kapitaal kwijt te zijn. (heb nu de Asus V3800 TNT2 TVR Deluxe (Retail) Wat is hier een leuke opvolger voor?

3. Een kast, een 300 watt miditower met genoeg ruimte voor een aantal fans, 2hd's dvd speler en cdwriter. Het uiterlijk van de kast is niet echt belangrijk. (komen toch tweakers.net casebadges op :) )

4. paar fans om de kast koel te houden.

De pc is niet echt bedoeld als spelcomputer. het is leuk als je er een aantal spellen op kan spelen maar ik heb geen videokaart nodig van 900 piek. Komt win2k op, staat 24/7 aan en draait een aantal zware beleggingprogramma's waardoor ik minstens 256 mb ram nodig heb.

Ik wil iedereen bedanken die hier 1 of meer (al dan niet onderbouwde) nuttige adviezen weet te geven.
En ik sta open voor elke suggestie.

The Outer Limits

Akita

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 02 februari 2001 16:20 schreef The_outer_limits het volgende:
1. Het Mobo: las over 266 bus op mobo, dat zou sneller zijn? Werk nu al een aantal jaar met asus en dat is tot nu toe altijd goed bevallen.
Heb dus minimaal 4pci sloten nodig
Wil het liefst ook een mobo waarmee ik nog een beetje kan overklokken.

2. Een videokaart. Normale kaart waarmee je gewoon goed kan werken zonder een kapitaal kwijt te zijn. (heb nu de Asus V3800 TNT2 TVR Deluxe (Retail) Wat is hier een leuke opvolger voor?

3. Een kast, een 300 watt miditower met genoeg ruimte voor een aantal fans, 2hd's dvd speler en cdwriter. Het uiterlijk van de kast is niet echt belangrijk. (komen toch tweakers.net casebadges op :) )

4. paar fans om de kast koel te houden.

De pc is niet echt bedoeld als spelcomputer. het is leuk als je er een aantal spellen op kan spelen maar ik heb geen videokaart nodig van 900 piek. Komt win2k op, staat 24/7 aan en draait een aantal zware beleggingprogramma's waardoor ik minstens 256 mb ram nodig heb.

Ik wil iedereen bedanken die hier 1 of meer (al dan niet onderbouwde) nuttige adviezen weet te geven.
En ik sta open voor elke suggestie.

The Outer Limits
1. Asus A7V266 (duurt nog 2-3 weken)
2. Matrox G450
3. Aopen HQ-08
4. .......

TIP: MPEG kaartje heb je niet nodig, je systeem is snel genoeg.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Heb je misschien ook nog een mobo voor me dat al wel te verkrijgen is?
Wil nl vanavond al gaan bestellen :)

Akita

Verwijderd

tja, abit kt7a