De oplettende Tweaker is het al opgevallen dat ik nu voor de 3e keer een query-probleem post over hetzelfde forum wat ik aan het bouwen ben, alhoewel de tussenpauzen erg groot zijn. Het is je dan ook vergeven als dit niet onmiddellijk een belletje doet rinkelen 
Dit keer zegt een schermprint van Opera met phpMyAdmin bijna genoeg (schrik niet, resolutie van 1680x1050): http://members.home.nl/gm.damen/phpMyAdminError.png
Het lijkt er dus ook alsof phpMyAdmin achter de schermen per ongeluk de onvolledige query "SHOW KEYS FROM" naar MySQL stuurt, want zo ziet het er niet uit als ik zelf een typo heb gemaakt.
Ook zie je in de print-screen de betreffende query, maar ik zal voor het copy en paste gemak hem hier nog eens posten (de PHP-variabelen spreken voor zich, in phpMyAdmin vul ik voor beiden 1 in):
Moet ik mijn code aanpassen of een bug rapporteren op phpmyadmin.net?
Dit keer zegt een schermprint van Opera met phpMyAdmin bijna genoeg (schrik niet, resolutie van 1680x1050): http://members.home.nl/gm.damen/phpMyAdminError.png
Het lijkt er dus ook alsof phpMyAdmin achter de schermen per ongeluk de onvolledige query "SHOW KEYS FROM" naar MySQL stuurt, want zo ziet het er niet uit als ik zelf een typo heb gemaakt.
Ook zie je in de print-screen de betreffende query, maar ik zal voor het copy en paste gemak hem hier nog eens posten (de PHP-variabelen spreken voor zich, in phpMyAdmin vul ik voor beiden 1 in):
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| SELECT t.boven, t.slot, p.topic_id, p.titel, l.naam, ( SELECT t.id NOT IN ( SELECT topic_id FROM ( SELECT topic_id, MAX(posted) ma FROM posts GROUP BY topic_id ) p, gezien g WHERE p.topic_id=g.wat_id AND g.wat=1 AND p.ma<=g.tijd AND g.lid_id='.$iLidId.' ) ) new, ( SELECT FROM_UNIXTIME(MAX(p.posted), "%Y%m")+0 FROM posts p WHERE p.topic_id=t.id ) orderme FROM topics t, posts p, leden l WHERE t.sub_id='.$iSubId.' AND p.topic_id=t.id AND p.poster_id=l.id GROUP BY t.id ORDER BY t.boven, t.slot, orderme, t.id, p.id |
Moet ik mijn code aanpassen of een bug rapporteren op phpmyadmin.net?