Toon posts:

[XPemb. POS] Proces starten voor explorer (shell)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een simpel iets leek me, maar toch kan ik met behulp van alle run keys die ik in de registry kan vinden geen proces starten voor explorer start. Ook een logon script was geen uitkomst.

Weet iemand hoe ik dat aanpak?

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 21:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Misschien een gek idee... maar kan je niet simpelweg de shell vervangen in een batchfile oid die eerst jouw andere proces start en daarna explorer?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet.

Kan ik trouwens zelfs al voor winlogin een process starten?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 21:25
Als je je proces via een service start is het wel mogelijk dacht ik.

Maar dan heb je weer aparte software nodig die er een service van maakt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

*Wat* werkt er niet? Het kan wel degelijk dat je je shell vervangt door bijvoorbeeld een batchfile?

Ik geloof trouwens dat entries in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run ook voor de shell uitgevoerd werden maar dat weet ik niet zeker :)
Kan ik trouwens zelfs al voor winlogin een process starten?
Voor zover ik weet niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat er niet werkt? Hij start helemaal niks meer als ik de shell value verander van explorerer.exe naar startup.bat (welke in c:\windows staat). Geen batch file geen shell niets. De taskmanager gelukkig wel...

Verwijderd

Topicstarter
Okeej fixed, weet niet waarom de batch niet werkte? Maar als ik explorer.exe vervang met mijn eigen progsel ist probleem weg en start hij mijn prog en geen explorer.

- Krijg ik als ik na de hand de renamed explorer executeble opstart nog problemen eventueel?
- Hoe laad ik explorer daarna alsnog als shell?
- hoe plaats ik een splash screen over de winlogin voortgangs dialoog?

Mischien een nieuwe topic titel? -> [WinXPe] Splash over winlogin dialoog?

Over winlogon:
Ik zet welcome screen aan en hack de resources in logonui.exe... Kijken hoe ver ik kom!
-> Werkt als een trein! Nu ist van BIOS tot mijn progsel net of alles in één splash screen geladen wordt 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 02:33 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 10:52

SambalBij

We're all MAD here

Het kan wel via een logonscript, maar je moet dan via group policy instellen dat ie de explorer pas start nadat het loginscript is beeindigd.
(Zit in .nl versie van windows onder Computerconfiguratie->Beheersjablonen->Systeem->Scripts en dan de optie 'Aanmeldingsscripts gelijktijdig uitvoeren' uitschakelen)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 01:17:
- Krijg ik als ik na de hand de renamed explorer executeble opstart nog problemen eventueel?
Nee, normaal niet al kan het wel zijn dat sommige software installaties niet lekker afronden zolang Explorer niet in desktop modus gestart wordt, maar op een CarPC zal je niet heel veel software installeren en deinstalleren gok ik?
- Hoe laad ik explorer daarna alsnog als shell?
Taskmanager => File => New Task => Explorer

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja zo dom ben ik niet elevator :P. Note natuurlijk dat je explorer dan gerenamed hebt :P. Maar nu weet ik niet of ik wat stoms deed maar ik herinnerde me dat als ik een gerenamde explorer.exe had en die ging laden dat hij "Windows verkenner" starte en niet de volledige shell... Kan natuurlijk wat stoms geweest zijn, nog niet in verdiept.

Maar heb wat ik wou. Van bios tot prog ziet er nu uit als een splash screen! Zeer mooi, net of windows nooit gedraaid heeft op het systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 23:59 ]

Pagina: 1