[Pages] Vergelijkingseditor

Pagina: 1
Acties:

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Wat is een fatsoenlijke vergelijkingseditor voor Pages. En dan zoiets als die van office, dat werkt prima. Lijnt binnen office ook mooi uit op je tekstregel. Ik heb na aardig wat googlen al Latexit gebruikt, maar die voegt het niet mooi in. Is net iets te klein en de tekst komt te hoog te staan. Tevens moet je de latex commando's gaan leren.

Iemand suggesties??

Verwijderd

Vergelijkingen zijn moelijk te plaatsen in standard text editors, zoals Office, en ze zien verkeerd uit in my oppinion. Latex is toch de standard voor technishe documentatie, maar ik vind hem te ingewikkeld voor webpages.

Zelf gebruik ik Adobe Framemaker om technishe documenten te schrijven. Er zit een symbol editor waar je kan alles vat betreft wiskunde toevogen. Maar het is een dure programma voor (ik neem aan?) thuisgebruik.

Kijk of het iets is in de *nix omgeving, het is toch gebruikt door technici en academici. Ik gebruik bijvorbeeld Xcircuit om schakelingen in vector formaat (eps) te maken en ik denk dat een redelijke symbol editor erin zit. Het is, volgens mij, het beste om vergelijkingen als plaatjes in jouw webpage toe te vogen, ze zijn dan voor iedereen leesbaar.

Verwijderd

Wat je kan doen (doe ik ook):
Installeer MS Office for Mac zodat je Equation Editor (Vergelijkingseditor) hebt.
Open dit programma, typ je vergelijking in, selecteer wat je nodig hebt, copy en paste in Pages.

Voila! 8)

• Rein_stein
mad_boy1986: dat doe ik nu ook. Heb office for mac en dat truucje ook uitgeprobeerd. Maar je krijgt die formules niet netjes op de regel als je ze als plaatje erin plakt. Misschien dat ik nog wat daaraan kan veranderen, maar je wordt niet blij als je iedere formule handmatig moet gaan uitlijnen.

alek_a: Framemaker ziet er mooi uit! Het is alleen overdone voor wat ik wil. Ik gebruik het alleen om verslagen te schrijven.

Verwijderd

Rein_stein schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:39:
mad_boy1986: dat doe ik nu ook. Heb office for mac en dat truucje ook uitgeprobeerd. Maar je krijgt die formules niet netjes op de regel als je ze als plaatje erin plakt. Misschien dat ik nog wat daaraan kan veranderen, maar je wordt niet blij als je iedere formule handmatig moet gaan uitlijnen.

alek_a: Framemaker ziet er mooi uit! Het is alleen overdone voor wat ik wil. Ik gebruik het alleen om verslagen te schrijven.
Inderdaad, je moet alles naar beneden bregen met basislijn. Is doenbaar voor een klein aantal vergelijkingen, maar als je dat continu moet doen lijkt me dat wel vervelend...
Als je Office staan hebt, waarom gebruik je die dan niet?

• Rein_stein
omdat office zo irritant werkt met opsommingen/layout etc. Waar zit dat basislijn? Nog niet echt kunnen vinden. Het gaat trouwens alleen over formules die op de tekstregels zelf komen te staan. Anders moet ik daar maar vanaf stappen en formules op een aparte regel doen..

[ Voor 54% gewijzigd door Rein_stein op 26-12-2006 14:54 ]

Verwijderd

Rein_stein schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:28:
omdat office zo irritant werkt met opsommingen/layout etc. Waar zit dat basislijn? Nog niet echt kunnen vinden. Het gaat trouwens alleen over formules die op de tekstregels zelf komen te staan. Anders moet ik daar maar vanaf stappen en formules op een aparte regel doen..
Ik heb een screenshot gemaakt hoe je de basislijn moet veranderen. Hopelijk ben je wat met de informatie. Mocht je nog vragen hebben, ask away :)
Afbeeldingslocatie: http://users.fulladsl.be/spb2827/temp/Afbeelding%202.png

• Rein_stein
Thanks! _/-\o_ Dat zocht ik inderdaad!
Pagina: 1