[ACCESS] Video in access

Pagina: 1
Acties:

• neo_drol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-04 13:56
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een DVD-Database. Ik ben al een aardig eind op weg, en alles werkt ook goed, alleen de trailers (video bestanden) zijn erg moeilijk aan de praat te krijgen. Ik heb een OLE Vak bij mijn formulier gestopt. Als ik dan erop klik, en ik ga naar video, voeg een Video for Windows file in, dan lukt dat. Ik kan hem dan oko nog zelfs op het formulier afspelen. Alleen, als ik dan een brond naar een tabel aangeef, zodat de trailer ook blijft nadat ik het formulier heb weggeklikt, gaat het fout.

Als ik dan dubbelklik op het OLE object krijg ik de volgende foutmelding:"De bewerking voor het object OLE is afgebroken. Het OLE-bronprogramma is mogelijk niet geregistreert. Installeer het OLE-bronprogramma opnieuw om het bronprogramma te registreren."

Probeer ik dan een nieuwe video erin te plaatsen, krijg ik de volgende foutmelding:"Er is een fout opgetreden in de communicatie tussen Access en het OLE-bronprogramma of het ActiveX-besturingselement. Sluit het OLE-bronprog. af en start het bronprog. opnieuw buiten Acces om. Probeer de oorspronkelijke bewerking vervolgens nogmaals uit te voeren in Access."

Kan iemand mij plz helpen. Ik weet niet zoveel (haast niks) van VB(A) af. En weet iemand trouwens hoe je hetzelfde kan doen met de windows media player activex? Alvast bedankt =) _/-\o_

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

OLE objecten kan je alleen gebruiken zolang het object op het scherm staat. sluit je het scherm waar het object op staat, dan wordt het OLE object afgesloten.

Daar is niet omheen te komen.

Ik zou je ook afraden om de video's in de database op te slaan. Je kan ze beter koppelen op bestandsnaam.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• neo_drol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-04 13:56
Ik heb het. Heb er toch voor gekozen een direct linkje te maken. Bedankt!