5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oh, moet het zo? Kan je me dat uitleggen a.u.b.?gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:57:
Dat moet je toch gewoon in Windows doen via Cleartype?
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
...Maar dan ziet alleen HIJ het op z'n scherm, en blijft het 'kartelig' op de afdruk, of bij een ander.gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:57:
Dat moet je toch gewoon in Windows doen via Cleartype?
Maargoed, je hebt het gewoon niet nodig. Waarom? Een font is eigenlijk nooit kartelig, en als het dat is, kun je dat niet zomaar aanpassen. Als je het zelf 'mooi' wilt zien op je scherm, heb je cleartype nodig ja. Dit kun je via het configuratiescherm, bij 'beeldscherm' onder ergens aan zetten
Verwijderd
Verander dat in Cleartype en klik achtereenvolgens op Toepassen en OK.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 22:01 ]
Bureaublad > rechtermuisknop > 'eigenschappen' > tabblad 'vormgeving' > 'effecten' > vink tweede optie 'randen van letters vloeiend [..] als volgt:' > optie 'ClearTypeChrono Trigger schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:53:
[...]
Oh, moet het zo? Kan je me dat uitleggen a.u.b.?
(kom op, dat was heel makkelijk te googlen!)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hangt af van type font wat je gebruiktTheZeroorez schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:57:
[...]
...Maar dan ziet alleen HIJ het op z'n scherm, en blijft het 'kartelig' op de afdruk, of bij een ander.
Maargoed, je hebt het gewoon niet nodig. Waarom? Een font is eigenlijk nooit kartelig, en als het dat is, kun je dat niet zomaar aanpassen. Als je het zelf 'mooi' wilt zien op je scherm, heb je cleartype nodig ja. Dit kun je via het configuratiescherm, bij 'beeldscherm' onder ergens aan zetten
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ja, maar dan praat je over het aanpassen/maken van een font, en niet over het aanzetten van AA..ThunderNet schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:27:
[...]
Hangt af van type font wat je gebruikt
Ja correct, omdat AA uberhaupt niet in word zit?TheZeroorez schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:42:
[...]
Ja, maar dan praat je over het aanpassen/maken van een font, en niet over het aanzetten van AA..
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wow, dankje. Ziet er in een keer een stuk beter uit ^^, was wel een beetje zoeken, want ik heb de engelse versie van windowsVerwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:58:
Cleartype aanzetten: in het Configuratiescherm op Beeldscherm en kies voor het tabblad Vormgeving. Onderaan klikt u op Effecten. Bij Randen van letters vloeiend weergeven, en wel als volgt ziet u Standaard ingevuld staan.
Verander dat in Cleartype en klik achtereenvolgens op Toepassen en OK.