Anti-Aliasing in Word 2003

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Voor de mensen die veel Microsoft Office gebruiken heb ik een wellicht simpele vraag. Hoe zet je Anti-Aliasing aan in Word 2003? Ik gebruik Word 2003 nu al een jaar of 2 met al die kartels, maar als ik persé AA voor font wil moet ik Photoshop gebruiken en dat ben ik nu een beetje zat. Dus weet iemand waar ik dat kan aanzetten in Word 2003? Heb al gegoogled..

Bvd, Chrono Trigger

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat moet je toch gewoon in Windows doen via Cleartype?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Chrono Trigger
gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:57:
Oh, moet het zo? Kan je me dat uitleggen a.u.b.?

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:57:
...Maar dan ziet alleen HIJ het op z'n scherm, en blijft het 'kartelig' op de afdruk, of bij een ander.

Maargoed, je hebt het gewoon niet nodig. Waarom? Een font is eigenlijk nooit kartelig, en als het dat is, kun je dat niet zomaar aanpassen. Als je het zelf 'mooi' wilt zien op je scherm, heb je cleartype nodig ja. Dit kun je via het configuratiescherm, bij 'beeldscherm' onder ergens aan zetten :)

Verwijderd

Cleartype aanzetten: in het Configuratiescherm op Beeldscherm en kies voor het tabblad Vormgeving. Onderaan klikt u op Effecten. Bij Randen van letters vloeiend weergeven, en wel als volgt ziet u Standaard ingevuld staan.

Verander dat in Cleartype en klik achtereenvolgens op Toepassen en OK.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 22:01 ]

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Chrono Trigger schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:53:
[...]

Oh, moet het zo? Kan je me dat uitleggen a.u.b.?
Bureaublad > rechtermuisknop > 'eigenschappen' > tabblad 'vormgeving' > 'effecten' > vink tweede optie 'randen van letters vloeiend [..] als volgt:' > optie 'ClearType

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of de MS-powertoy voor Cleartype downloaden en installeren.

(kom op, dat was heel makkelijk te googlen!)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 15:54

ThunderNet

Flits!

TheZeroorez schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:57:
[...]

...Maar dan ziet alleen HIJ het op z'n scherm, en blijft het 'kartelig' op de afdruk, of bij een ander.

Maargoed, je hebt het gewoon niet nodig. Waarom? Een font is eigenlijk nooit kartelig, en als het dat is, kun je dat niet zomaar aanpassen. Als je het zelf 'mooi' wilt zien op je scherm, heb je cleartype nodig ja. Dit kun je via het configuratiescherm, bij 'beeldscherm' onder ergens aan zetten :)
Hangt af van type font wat je gebruikt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:27:
[...]

Hangt af van type font wat je gebruikt :)
Ja, maar dan praat je over het aanpassen/maken van een font, en niet over het aanzetten van AA..

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 15:54

ThunderNet

Flits!

TheZeroorez schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:42:
[...]

Ja, maar dan praat je over het aanpassen/maken van een font, en niet over het aanzetten van AA..
Ja correct, omdat AA uberhaupt niet in word zit?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Chrono Trigger
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 21:58:
Cleartype aanzetten: in het Configuratiescherm op Beeldscherm en kies voor het tabblad Vormgeving. Onderaan klikt u op Effecten. Bij Randen van letters vloeiend weergeven, en wel als volgt ziet u Standaard ingevuld staan.

Verander dat in Cleartype en klik achtereenvolgens op Toepassen en OK.
Wow, dankje. Ziet er in een keer een stuk beter uit ^^, was wel een beetje zoeken, want ik heb de engelse versie van windows ;) naja hier kan wat mij betreft een slot op :)

Pagina: 1