Spam 'ereplicashop'

Pagina: 1
Acties:

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:00
Ik heb een gmail account waar ik reuze blij mee ben, en deze graag wil houden. Het probleem is dat sinds een paar weken mij het bloed onder de nagel vandaan wordt geïrriteerd door spam emails met als enige constante het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandboeters.nl/pictures/fableonward.JPG

Ik durf er een wedje op te leggen dat meerdere mensen hier deze mail ontvangen. Iemand een idee om van deze spam af te komen, aangezien het rete moeilijk is een filter te maken die alleen deze mail wegkrijgt.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb hier ook last van op het e-mail adres van mijn domein.
Ik heb geprobeerd de e-mail adressen te adden aan mijn spam filter maar dit heeft geen zin omdat ze erlke keer via een ander e-mail adres worden verzonden.

Deze e-mails krijg ik sinds begin deze maand dus ik ga kijken waar ik me heb aangemeld, om zo te kijken of ik het kan verhelpen door me te verwijderen van die site. Zodat ze mijn e-mail adres niet meer kunnen vinden. Ik hoop dan ook wat het stopt.

Heeft iemand nog een andere oplossing

System Spec

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Gelukkig zet bij mij SpamAssasin er netjes :SPAM: voor, nergens last van :)

Bij gmail kun je er denk ik weinig aan doen, enige wat je kan doen is de mail weer doorsturen naar een ander mail adres die het nog een keer gaat filteren en dan weer terugsturen.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

staat er niet onderaan die mail dat je je kunt uitschrijven?

Heb ik ook wel eens gedaan en dat hielp ook nog

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Verwijderd

Daywalk3r schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:00:
staat er niet onderaan die mail dat je je kunt uitschrijven?

Heb ik ook wel eens gedaan en dat hielp ook nog
Dat zou ik zeker niet doen, vaak een bevestiging dat de mail gelezen wordt (reden om nog meer te sturen).

• mastair
Staat er inderdaad niet, en bij dit soort mails zou ik het inderdaad ook niet doen, zoals hierboven wordt gezegd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het laden van het plaatje is al genoeg teken voor de spammers dat het IP-adres etc bestaat. Gewoon deleten via Mailwasher.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
gambieter schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:02:
Het laden van het plaatje is al genoeg teken voor de spammers dat het IP-adres etc bestaat. Gewoon deleten via Mailwasher.
Bij alle spammailtjes met een plaatje die ik hier heb (en dat zijn er aardig wat) worden de gifjes gewoon meegezonden en niet geladen van een website.

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb nu ook SpamAssasin geactiveerd op mijn domein en hij zet inderdaad netjes **SPAM** in het onderwerp. Overigens moet ik wel toegeven dat het aantal spam e-mails die ik ontvang minder is geworden. 3 weken terug had ik er in totaal 77, 2 weken terug maar 23, vorige week maar 21 en deze week maar 17.

Het daalt dus wel af...

Edit: De plaatjes worden inderdaad mee verzonden met de mail omdat deze 10 kb is

Edit2: Waarom vinden mensen het eigenlijk leuk om spam te verzenden 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door svandelft.nl op 29-12-2006 20:01 ]

System Spec

Verwijderd

svandelft.nl schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 19:58:
Ik heb nu ook SpamAssasin geactiveerd op mijn domein en hij zet inderdaad netjes **SPAM** in het onderwerp. Overigens moet ik wel toegeven dat het aantal spam e-mails die ik ontvang minder is geworden. 3 weken terug had ik er in totaal 77, 2 weken terug maar 23, vorige week maar 21 en deze week maar 17.

Het daalt dus wel af...

Edit: De plaatjes worden inderdaad mee verzonden met de mail omdat deze 10 kb is

Edit2: Waarom vinden mensen het eigenlijk leuk om spam te verzenden 8)7
Waarom heb jij het idee dat ze het leuk vinden ?

Het gaat gewoon om een commerciele boodschap en dus om centen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 00:36 . Reden: typo ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En natuurlijk kun je in Gmail t mailtje aanvinken en op 'Spam rapporteren' drukken.
Als genoeg mensen dat doen besluit t filter van Gmail vanzelf dat t spam is en komt t vanzelf in de spamfolder :)

• mastair
Het komt ook in de spamfolder, maar je hebt dan nog steeds de neiging om erin te kijken, of er niet mail in zit die er helemaal niet in hoort.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

gambieter schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:02:
Een beetje mail programma laad de plaatjes dan ook niet automatisch.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zolang je dit soort domme mensen blijft hebben zal spam blijven bestaan... :X

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1