Toon posts:

Component kabels van 1 meter

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een component kabel (rood/groen/blauw) met eventueel ook geluid (rood/wit) van 1 meter voor een normale prijs. Ik zie ze op ebay staan in Duitsland voor zo'n 30 euro inc. verzendkosten maar ik ben op zoek naar een normale kwaliteit voor een euro of 10 a 15. Weet iemand waar ik deze online kan bestellen? Ik heb bij diverse zaken gezocht maar kan ze nergens voor deze prijs vinden. Ze moeten echt maximaal een meter zijn , 80 cm of 100 cm, eventueel 120 cm. Anyone? Of tips waar ik ze kan halen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:09:
Ik ben op zoek naar een component kabel (rood/groen/blauw) met eventueel ook geluid (rood/wit) van 1 meter voor een normale prijs. Ik zie ze op ebay staan in Duitsland voor zo'n 30 euro inc. verzendkosten maar ik ben op zoek naar een normale kwaliteit voor een euro of 10 a 15. Weet iemand waar ik deze online kan bestellen? Ik heb bij diverse zaken gezocht maar kan ze nergens voor deze prijs vinden. Ze moeten echt maximaal een meter zijn , 80 cm of 100 cm, eventueel 120 cm. Anyone? Of tips waar ik ze kan halen?
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9556

Nederlands is makkelijker als je denkt

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

10 euro is wel erg weinig voor zo'n kabel. Daarvoor koop je simpelweg geen kwalitatief goede kabel. Pak dan een china dropveter met rood geel en wit voor de video en een tweede dropveter voor de audio en meshen ofzo? Je kan natuurlijk ook je eigen componentkabel van 3x bnc maken...

Hier staat er 1 van redelijke kwaliteit voor 15 euro http://www.allekabels.nl/...J-t3oXSrokCFSoMQgodWwUJtA

[ Voor 36% gewijzigd door under-world op 25-12-2006 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol :) Ik had er nooit van gehoord maar ik weet wel precies wat het is. Beiden bedankt voor de link, het is dezelfde kabel. 12/14 euro is prima. Ik zal ook woensdag even bij de lokale kabelboer langs gaan om verzendkosten te besparen. Met een audiokabel erbij zit ik op 30 euro inc verzend. Als ik hem lokaal ergens vind ben ik hopelijk 20 euro kwijt voor audio/video samen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

GaMeOvEr

Is een hork.

under-world schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:12:
10 euro is wel erg weinig voor zo'n kabel. Daarvoor koop je simpelweg geen kwalitatief goede kabel. Pak dan een china dropveter met rood geel en wit voor de video en een tweede dropveter voor de audio en meshen ofzo? Je kan natuurlijk ook je eigen componentkabel van 3x bnc maken...

Hier staat er 1 van redelijke kwaliteit voor 15 euro http://www.allekabels.nl/...J-t3oXSrokCFSoMQgodWwUJtA
Ja, die link die jij geeft is dezelfde kabel alleen voor meer geld. 8)7

Die HQ Professional kabels (die dus electronica-online heeft) zijn prima doubleshielded kabels met degelijke connectoren, daar is helemaal niets mis mee. :) Nee, er zitten geen marketingtechnisch verantwoorde rechtsdraaiende zilveratomen met een mantel met 100% PTFE coating en aardstraling afscherming in nee, maar dat maakt de kabel nog niet slecht. ;)

Voor 12 euro valt zo'n kabel prima te maken, dat monster cable je nu doet geloven in hun kabelvoodoo wil nog niet zeggen dat hun kabels beter zijn. Gewone prima no-nonsense kabels zijn het, en je beeld wordt echt niet beter van een Monster Cable interlink van 100 euro. De marketing afdeling van Monster en het algehele bedrijfsresultaat van Monster natuurlijk wel, maar volgens mij koop je daar geen kabel voor.

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-12-2006 01:48 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 01:43:
[...]

Ja, die link die jij geeft is dezelfde kabel alleen voor meer geld. 8)7

Die HQ Professional kabels (die dus electronica-online heeft) zijn prima doubleshielded kabels met degelijke connectoren, daar is helemaal niets mis mee. :) Nee, er zitten geen marketingtechnisch verantwoorde rechtsdraaiende zilveratomen met een mantel met 100% PTFE coating en aardstraling afscherming in nee, maar dat maakt de kabel nog niet slecht. ;)

Voor 12 euro valt zo'n kabel prima te maken, dat monster cable je nu doet geloven in hun kabelvoodoo wil nog niet zeggen dat hun kabels beter zijn. Gewone prima no-nonsense kabels zijn het, en je beeld wordt echt niet beter van een Monster Cable interlink van 100 euro. De marketing afdeling van Monster en het algehele bedrijfsresultaat van Monster natuurlijk wel, maar volgens mij koop je daar geen kabel voor.
Ik ben het volledig met je eens. Een maand geleden had de Aldi een 5 meter component kabel van goeie kwaliteit, lekker dik, gold etc. voor 5 euro in de schappen! Een goeie kabel komt in China voor 2 euro van de band, een paar euro verzendkosten, marge en btw en dan kan die hier voor 10 euro in de winkel liggen. Aldi heeft er eenmalig 5.000 stuks van die ze ook in een een week kwijt zijn, maar ik zoek maatwerk: maximaal 1 meter en minimaal 0,80 cm. Ik zie die Monster kabels van 1 meter voor 90 euro bij de Mediamarkt liggen, geweldig :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

under-world schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:12:

Man man man, wat een onzin. Voor component heb je gewoon normale 75ohm kabels met cinch stekkers nodig. Die kan je bij wijze van spreken voor de helt van 10 euro al wel krijgen in prima kwaliteit. Het stelt echt niets voor, zo'n kabel, namelijk.

Van een standaard AV dropveter weet ik niet zeker of het 75ohm is, dus dat kan wel problemen opleveren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Let wel op dat - vooral bij audiokabels - de normale wetten der natuur niet meer opgaan. :+

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:21:
[...]

Man man man, wat een onzin. Voor component heb je gewoon normale 75ohm kabels met cinch stekkers nodig. Die kan je bij wijze van spreken voor de helt van 10 euro al wel krijgen in prima kwaliteit. Het stelt echt niets voor, zo'n kabel, namelijk.
Dat dacht ik ook altijd, zolang het maar een beetje dik is. Maar die fabrikanten weten dat het voor mensen is die een dure plasma / lcd hebben dus dan willen ze graag 20 euro winst pakken op een kabel. Maar nu er ook goedkope LCD's zijn met component zie je de kabels ook voor lagere prijzen. Ik zal woensdag even naar een eenvoudige kabelboer gaan en vragen of die 75 ohm cinch kabels heeft, dan neem ik die mee. Ik zou 30 euro kwijt zijn (66 guldens!) voor een audio/component kabel anders.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:26:
Let wel op dat - vooral bij audiokabels - de normale wetten der natuur niet meer opgaan. :+
Wat bedoel je daarmee?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 12:03 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

JvS schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:21:
[...]

Van een standaard AV dropveter weet ik niet zeker of het 75ohm is, dus dat kan wel problemen opleveren.
Kom maar met een link van 75 ohm ca1m Component afgeschermd voor 5 euro ik ben heel benieuwd. :o Wat zijn de audiomensen altijd extreem aangebrand als het om een kabeltje gaat. Ik zeg nog dat ie een dropvetertje kan pakken en geef hem link naar een redelijk cheape kabel en dan moet er weer onzin geroepen worden.
Waarom reageer je nu als je zegt het niet te weten ? Is precies wat ik hem ook al heb gezegd

Laat duidelijk zijn dat ik die jongen helemaal geen dure kabel aan wil praten maar dat er weer zo gelezen wordt terwijl ik duidelijk het allergoedkoopste alternatief geef laat maar weer eens zien hoe hoog de kabeldiscussie in audioland zit.
offtopic:
Ik mompel iets over verkeerde been uit bed ofzo... :z

Laat mij maar een link zien van wat jij beweert, dus een 75ohm afgeschermde component kabel voor onder de 5 euro. Over onzin uitkramen gesproken en je zit ook gewoon te trollen met kerstmis als admin notabene jammer...

Bij HD resoluties ga je ZEKER verschil zien tussen een dropveter en een duurdere kabel maar ik hoef niks te bewijzen hoor... Met een beetje boerenverstand en logica, kan iedereen dat namelijk zelf wel beredeneren. HD (720P) gaat niet over composite of S-VHS en 1080P niet eens over HDMI vanwege een te lage bandbreedte van de kabel. Hoe belangrijk denk je dus dat bandbreedte is bij een component signaal? Alle kleuren worden los verstuurd dus de kleinste afwijking in 1 der aders zorgt al voor zichtbare kleurverschillen. Dit signaal is wel even wat anders dan een simpel lijnsignaal van een cdspelertje.

Ik heb ook ff gezocht en hier... 3euro in Duitsland voor een component dropveter, ook nog verguld volgens de makers :o Ik zou er nooit aan beginnen maar veel succes voor degene die echt denken dat dit hetzelfde beeld geeft als een fatsoenlijke kabel. 3 euro voor een kabel met vergulde stekkers, waarschijnlijk 0,000000000001 gram goud gebruikt voor een batch van 10.000 ofzo. Dit zijn van die kabels van aansluiten en vooral nooit meer aanraken want 1 keer knikken en dag kabel....
http://www.ebug-europe.co...CVIDHDW%2DKAB110031285%2C

[ Voor 80% gewijzigd door under-world op 26-12-2006 14:14 ]

Verwijderd

under-world schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:57:
[...]
HD (720P) gaat niet over composite of S-VHS en 1080P niet eens over HDMI vanwege een te lage bandbreedte van de kabel.
HDMI 1.3 ondersteund toch wel 1080P(ook al is het nog niet in gebruik)?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mijn TV die geen HDMI 1.3 heeft en en diverse andere apparatuur die geen HDMI 1.3 hebben (aangezien de standaard er nog niet is) ondersteunen echter prima 1080P hoor.

Aannames zijn fataal.

• under-world

under-world

ooh-la dots

In addition, many of today’s 1080p HDTVs support only 720p or 1080i on the HDMI input, then perform video processing to up-convert the 720p/1080i signal to 1080p. This is now changing, as 1080p content is becoming increasingly available, and HDTVs fully supporting 1080p in the display and HDMI electronics have begun to reach the market in early 2006.
van
http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp#q3_3

[ Voor 85% gewijzigd door under-world op 26-12-2006 15:58 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

The Zep Man

🏴‍☠️

GaMeOvEr schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:46:
Mijn TV die geen HDMI 1.3 heeft en en diverse andere apparatuur die geen HDMI 1.3 hebben (aangezien de standaard er nog niet is) ondersteunen echter prima 1080P hoor.
Niet over composite video of S-video. :z

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 26-12-2006 15:52 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, leuke quote hoor, maar mijn TV is wel degelijk native 1080P en accepteert ook 1080P op zijn HDMI (1.2a) ingangen. Dus mijn punt staat nog steeds.
The Zep Man schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:50:
[...]
Niet over composite video of S-video, waar de discussie over ging. :z
:z

Daar ging de discussie niet over. De discussie ging over component. Niet over composite of over S-video. En zover ik weet kan 1080p ook over component, maar dat weet ik niet zeker. Dat dit misschien niet gestandariseerd is, wil niet zeggen dat dit niet kan.

[ Voor 61% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-12-2006 15:52 ]

Aannames zijn fataal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

under-world schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:57:
[...]

Kom maar met een link van 75 ohm ca1m Component afgeschermd voor 5 euro ik ben heel benieuwd. :o Wat zijn de audiomensen altijd extreem aangebrand als het om een kabeltje gaat. Ik zeg nog dat ie een dropvetertje kan pakken en geef hem link naar een redelijk cheape kabel en dan moet er weer onzin geroepen worden.

[...]
Waarom reageer je nu als je zegt het niet te weten ? Is precies wat ik hem ook al heb gezegd
Zo, anders reageer je zelf rustig. Ik zal even uitleggen wat ik zeg. Als je er niet tegen kan dat je stevig tegen gesproken wordt, dan moet je niet van die stellige uitspraken doen.

Wat ik namelijk als onzin betitelde in jouw post is `voor 10 euro kan je geen goede kabel kopen´ wat je behoorlijk stellig beweert. Dat is dus wel zo, als je gewoon een 75ohm kabel hebt, is het gewoon prima. Iets wat helemaal niet duur hoeft te zijn, dat is alles wat ik zeg.

Ik zeg verder nergens dat ik ´het niet weet´, ik geef alleen aan dat je bij een dropveter nooit zeker weet of het wel goed videosignaal kan versturen, dus je kan helemaal niet net zo goed dat nemen, wat jij wel zegt (Wat ik dus het tweede stukje onzin uit je post vind). Je kan helemaal niet net zo goed dropveter nemen, want dat werkt wellicht niet eens.

Als je verder problemen met mijn post hebt, ga dan maar lekker in de mail aangebrand doen. Mijn adres kan je vinden

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ja, leuke quote hoor, maar mijn TV is wel degelijk native 1080P en accepteert ook 1080P op zijn HDMI (1.2a) ingangen. Dus mijn punt staat nog steeds.
Het is ook niet zo dat het niet ondersteund wordt het wordt alleen omhoog geschaald via interpolatie. Niet dat je dat verschil op de huidige aparatuur gaat zien aangezien 1080p bronnen nauwelijks voorhanden zijn, maar dat is niet de pointe. Nu gaan we ernstig offtopic. Het gaat erom dat een Component signaal, en zeker een HD signaal een enorme bandbreedte heeft en dat je veel kan verneuken met een mindere kabel of verkeerde impendantie. Gooi het maar eens door een scope of kijk eens op een goede referentiemonitor en je gaat schrikken wat dit met je kleuren doet.

Zo, anders reageer je zelf rustig. Ik zal even uitleggen wat ik zeg. Als je er niet tegen kan dat je stevig tegen gesproken wordt, dan moet je niet van die stellige uitspraken doen.

Wat ik namelijk als onzin betitelde in jouw post is `voor 10 euro kan je geen goede kabel kopen´ wat je behoorlijk stellig beweert. Dat is dus wel zo, als je gewoon een 75ohm kabel hebt, is het gewoon prima. Iets wat helemaal niet duur hoeft te zijn, dat is alles wat ik zeg.

Ik zeg verder nergens dat ik ´het niet weet´, ik geef alleen aan dat je bij een dropveter nooit zeker weet of het wel goed videosignaal kan versturen, dus je kan helemaal niet net zo goed dat nemen, wat jij wel zegt (Wat ik dus het tweede stukje onzin uit je post vind). Je kan helemaal niet net zo goed dropveter nemen, want dat werkt wellicht niet eens.
Een dropveter werkt ook prima hoor zelfs verschillende lengtes. Je krijgt alleen een vervormd signaal.
En ik blijf erbij dat je onder de 10 euro niet veel soeps vind. Kun jij onzin vinden maar ik heb zelf anders ervaren zeker boven PAL resoluties. Je rood wordt paars ofzo of je blauw wordt zeegroen :+

[ Voor 56% gewijzigd door under-world op 26-12-2006 16:15 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

under-world schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:58:
[...]
Het is ook niet zo dat het niet ondersteund wordt het wordt alleen omhoog geschaald via interpolatie. Niet dat je dat verschil op de huidige aparatuur gaat zien aangezien 1080p bronnen nauwelijks voorhanden zijn, maar dat is niet de pointe. Nu gaan we ernstig offtopic. Het gaat erom dat een Component signaal, en zeker een HD signaal een enorme bandbreedte heeft en dat je veel kan verneuken met een mindere kabel of verkeerde impendantie. Gooi het maar eens door een scope of kijk eens op een goede referentiemonitor en je gaat schrikken wat dit met je kleuren doet.

Met een HTPC gaat het wel. ;) Maar goed, HD-DVD en Bluray is nog niet zo verkrijgbaar, maar mijn TV doet geen interpolatie, die is native 1080p. (Sony KDL 40X2000)

Eens met dat er bandbreedte voor nodig is, echter 720P en 1080i gaan prima over component, als je maar de juiste shielding en ohmage hebt. Zo moeilijk is zo'n kabel nu ook weer niet te maken, en problemen krijg je pas bij langere afstanden. (zeg >3 meter)

Aannames zijn fataal.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Excuses aan allen als ik wat bits uit de hoek kom zetten. Ik praat geen poep zoals werd beweerd en daarom raakte ik licht geiirriteerd. Alles hangt en valt trouwens met welk signaal de TS over die comp wil gooien en wat zijn bron is. Welke eisen stelt hij aan de kwaliteit en met name kleurechtheid van zijn signaal? Ik wil hier niet de boeman uit gaan lopen hangen, maar het gegeven dat voor een component signaal de kabel weinig uitmaakt is niet correct. Dat je dat op een standaard PAL TV niet ziet wil nog niet zeggen dat het zo is. Op grotere plasma's zie je dat verschil boven de 720 namelijk al en op nog hogere resoluties neemt dat alleen maar toe.

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 26-12-2006 16:28 ]

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:47
Heb component kabels waarop staat: OFC Home cinema for professionals. 10 euro, zijn gewoon goede dikke kabels, gold shielded en met de afscherming is het ook goed (heb er een coax naast liggen en geen storing). Goedkoper dan dit zou het niet snel worden denk ik.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Topicstarter
De TS heeft een SD plasma en gaat een verdelerkastje kopen waar 4 component bronnen op kunnen worden aangesloten.

1. Wii
2. PS2
3. XBOX 360
4. DVD Player

Afbeeldingslocatie: http://mcsnet.nl/media/component_video_selector.jpg

Het gaat mij dus om een klein kabeltje van maximaal 1 meter dat niet gek veel kost. Ik dacht zelf dus aan maximaal 15 euro all in inc verzend inc sound.

Dus 10 euro voor de component en 5 euro voor de audio kabel. Moet kunnen denk ik zo. Tot nu toe alleen maar duudere tegengekomen, ook de kabels van 12-14 euro worden duurder i.v.m. het ontbreken van geluid + bijkomende verzendkosten.

Het moet gewoon 'goed' zijn zonder storingen, maar ik ben geen mierenneuker, dus geen Monster kabel van 90 euro voor mij :) Ik ga morgen even wat kabelboeren langs en hoop iets te vinden. Ik weet nu dat ik dus een afgeschermde 75 Ohm kabel moet hebben voor beeld en audio hoeft alleen maar afgeschermd te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging vandaag even naar de lokale kabelboer. Heeft u een component kabel van 1 meter? Pakt uit de kast een of ander merkkabeltje van 1,5 meter: 40 euro. Heeft u dat ook in 1 meter, dat is wat ik nodig heb? Ja, dan krijgt je 3 losse kabeltjes van 75 Ohm met Cinch pluggen. Da's 11 euro 85. Ik vraag zit er verschil tussen? Hij zegt: nee, beiden 75 ohm, afgeschermd met goud op de plugjes. Werkt even goed.

Het is en blijft een vreemde wereld de kabelwereld. Je wordt dus 'genaaid' voor het leven.
Die van 40 euro is volgens de verkoper van dezelfde kwaliteit als die van 12 euro. Het is hetzelfde met een jeans: die heb je voor 25 euro bij de 'We' of voor 400 euro van Evisu. In kwaliteit verschilt het weinig: het gaat om marketing en imago.

Daarna even naar de Makro: de Skymasterkabel van 1,5 meter component kost 9 euro 50.
Het kan dus allemaal wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op ebay deze kabel gevonden die perfect is: 90 cm met audio! Ik ga een schakelkastje kopen en wil er 2 van hebben. 1 voor dvd naar kastje en 1 voor kastje naar plasma. Weet iemand of deze ook in Nederland te koop zijn? ( Ik bedoel dus een combikabel) --> link

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/0/1/9/6/8/4/webimg/3028510_tp.jpg

Kost inc verzending iets van 12 euro naar .nl.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 22:26 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Je had toch bij de lokale kabelagrarier voor 12 euro al een componentkabel gevonden? Wil je nou nog goedkoper dan stel ik voor 5 meter coaxkabel, 10 plugjes en een cursus solderen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:46:
Je had toch bij de lokale kabelagrarier voor 12 euro al een componentkabel gevonden? Wil je nou nog goedkoper dan stel ik voor 5 meter coaxkabel, 10 plugjes en een cursus solderen.
Ik had hem nog niet gekocht omdat dit juist iets is wat ik wou hebben als combinatie. Ik wist niet dat het bestond, had ze nog nooit gezien. Ik denk dat die 5 meter coax + 10 plugjes duurder is dan 12 euro als je beseft dat 3 meter daarvan ook nog 75 Ohm kabel moet zijn. Ik ga die USA kabels maar bestellen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk deze kabels besteld: 10 euro inclusief verzending vanuit Engeland per stuk en 2 voor 18 euro all in! --> link

Vandaag ontvangen, super kwaliteit. en dan te bedenken dat een vergelijkbare losse videocompoentnkabel hier 12 euro + 6 euro verzend = 18 euro kost. En dan heb je alleen video, voor audio moet je nog bijbetalen, daar komt nog eens 7 of 8 euro bij. Het loont om spullen uit het buitenland te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:24 ]

Pagina: 1