Ik ben van plan een goedkoop, draagbaar en dus compact mediacenter samen te stellen. Ik wil het vooral gebruiken om films en muziek te kunnen afspelen op locatie. Randapparatuur heb ik niet nodig aangezien ik het vooral wil gebruiken bij mijn vriendin en mijn ouders, waarbij ik hun scherm e.d. kan gebruiken.
Dit zijn de onderdelen die ik wil:
- Sempron 3000+ AM2
- 512 MB dual channel 533 MHz geheugen
- Nforce 430 + Geforce 6150/6100 mobo
- samsung spinpoint 160 GB SATA2
- seasonic S12-330 voeding
- Cooler Master Susurro cpu-koeler
- externe dvd-rw
De kast ga ik zelf maken in hout, waarbij het vierkant micro-atx mobo plat ligt en bovenop de ongebruikte PCI & PCI-X sloten de hdd zal staan (plat of op zijn zij, ik ben er nog niet aan uit). De 12cm fan van de voeding komt rechtop de Cooler Master Susurro te staan, waarbij de fan van die cpu-koeler is weggenomen. De fan van de voeding zal dus ook het koperen cpu-koelblok moeten koelen en dit op een zo dicht mogelijke afstand.
Nu is mijn vraag: Is één enkel 12 cm fan van de psu voldoende om mijn hele systeem te koelen? Want naast het welliswaar koperen, maar fanloze cpu-koelblok moet hij ook de warme lucht van de hdd, ram en mobo-koelblokjes wegvoeren en dit in een krappe behuizing (24,5 cm op 24,5 cm op +/-12 cm)
Eventueel kan ik de cpu onderklokken van 1600 naar +/-1000 Mhz om zo minder cpu-warmte te produceren, want een Sempron 3000+ ondersteund geen C&Q.
alvast bedankt voor jullie meningen!
Dit zijn de onderdelen die ik wil:
- Sempron 3000+ AM2
- 512 MB dual channel 533 MHz geheugen
- Nforce 430 + Geforce 6150/6100 mobo
- samsung spinpoint 160 GB SATA2
- seasonic S12-330 voeding
- Cooler Master Susurro cpu-koeler
- externe dvd-rw
De kast ga ik zelf maken in hout, waarbij het vierkant micro-atx mobo plat ligt en bovenop de ongebruikte PCI & PCI-X sloten de hdd zal staan (plat of op zijn zij, ik ben er nog niet aan uit). De 12cm fan van de voeding komt rechtop de Cooler Master Susurro te staan, waarbij de fan van die cpu-koeler is weggenomen. De fan van de voeding zal dus ook het koperen cpu-koelblok moeten koelen en dit op een zo dicht mogelijke afstand.
Nu is mijn vraag: Is één enkel 12 cm fan van de psu voldoende om mijn hele systeem te koelen? Want naast het welliswaar koperen, maar fanloze cpu-koelblok moet hij ook de warme lucht van de hdd, ram en mobo-koelblokjes wegvoeren en dit in een krappe behuizing (24,5 cm op 24,5 cm op +/-12 cm)
Eventueel kan ik de cpu onderklokken van 1600 naar +/-1000 Mhz om zo minder cpu-warmte te produceren, want een Sempron 3000+ ondersteund geen C&Q.
alvast bedankt voor jullie meningen!