Toon posts:

Problemen Asus A8n Sli Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit moederbord al voor een paar maanden. Tot nu toe werkt het moederbord super stabiel maar gaat het met een ding de fout in. Dat is namelijk divider. Ik heb dit moederbord getest en dit moederbord kan 285 ht aan. (waarschijnlijk nog hoger maar niet getest). Probleem is dat als ik een 10 multiplier gebruik, (hogere fsb hogere mem speed op divider 333 want mijn geheugen wil niet ddr 490 lopen 1:1. Als ik 270 ht doe met 333 divider krijg ik 225 in ddr 450. Alleen met stressen hangt hij al snel na 2 minuten soms 5 minuten iniedergeval megaonstabiel. Nu zie ik misschien iets over het hoofd. Vcore loopt op 1.55 (hoger kan niet). Mobo volt is 1.6 ipv 1.5 Ram voltage loopt op 3 en er zit een pci lock op.Verder gebruik ik een premium bios voor mijn deluxe maar dat verhielp niks. Voorheen had ik bios 1016. De timings met 225 mhz staan trouwens op timings waarmee ddr 470 ultra stabiel leep namelijk 3-3-3-7 12-14 4-2 command rate1

Specificaties van systeem

Asus a8n sli Deluxe 1302 premium mod bios
Matrix 2 x 512 in dual channel mode.
Amd 64 3500
Xfx 6800 gt Naar ultra
Maxtor diamondback 9
Dvd writer Samsung
Enermax e565 noisetaker.

De volts geread met asus probe en everest zijn

Idle
5v: 5.06
3: 3:28
12: 11.84

Load
5: 5:03 > 5.06
3: 3:26> 3:28
12 11.71 > 11.84

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en hoop snel antwoord te krijgen.

Greetz tim en ik wens iedere tweaker en non tweaker :P een fijn kerstmis!

Verwijderd

Wat is dat ook alweer de HTT.
HTT x FSB mag niet hoger als 1000 liggen ofzo?
Ik weet zo niet 1,2,3 of ik het goed heb. Maar ik weet wel dat de HTT die je op 2x/3x/4x/5x in kunt stellen, niet zo goed werkt bij de a8n serie.

Verwijderd

Topicstarter
De ht bus is htt frequency x fsb, maar dat is het probleem niet :P. Ik heb hem op 3. Voorbeeld 3x 200 = 600 ipv 5 x 200 =1000

Verwijderd

Topicstarter
Niemand wete iets?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Mag ik vragen wat precies het probleem is? Dat je nu niet zo ver kan overclocken als met BIOS 1016? Dat kan inderdaad verschillen ja.

Verder ken ik dat merk geheugen niet, maar 3V is wel vrij hoog voor DDR-geheugen. Meestal ligt de max wel op 2.9V. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Net weer getest op 2.7 met een 10 multiplier en 333 divider waarna de pc na 2 minuten hangt en daarna reboot. Het probleem is dat hij vast hangt als ik een 333 divider gebruik ook getest toen ik 2.65 had en daar hong die ook mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 14:28 ]

Verwijderd

ooit gedacht dat de nvidia chip gewoon op zijn max zit (temp of voltage te kort)
Mijn abit bord kan ik de voltage verhogen van de nvidia chip.

Dit zorgde er voor dat ik 5xhtt op 230mhz bus stabiel kan draaien.
of 4xhtt op 250mhz bus stabiel kan draaien.

Nu zeg je dat je met een ouwe bios verder kan overklokken ?
Misschien dat de ouwe bios de nvidia chip iets meer voltage gaf dan de bios die je nu heb .

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Probeer het eens met 2T, misschien dat dat helpt. Draai gewoon de meest losse settings om dingen uit te kunnen sluiten. Verder is er een bekende bug met de HTT multiplier (HTT x FSB slaat echt nergens op, het is HTT x multi. HTT en FSB worden wel vaak door elkaar gebruikt, maar om twee synoniemen te vermenigvuldigen :S). Het bord 'luistert' niet goed naar de HTT multiplier instelling, meestal zet hij deze gewoon op 3x of zelfs lager, maar ook weer niet altijd. Je weet zeker dat als je HTT x multi berekent, je niet over de 1000Mhz komt?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ook al je BIOS geflasht naar de laatste versie? Dat zie ik zo snel even niet staan tussen al die getallen O-).

ook een fijne kerst

Verwijderd

Topicstarter
De laatste versie voor de deluxe is 1016 waarmee ik al gedraait heb en dit is de laatste beta bios voor de premium, maar die kun je ook gebruiken voor de deluxe. Btw 2t heb ik ook geprobeert en het hielp niks. En ik draaide dit met een ht multiplier van 3 en gaf me een ht bus in de 800 dus dat was het probleem ook niet. Ik begrijp er zelf niks van waarom die zo onstabiel wordt met een 333 divider.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen dit topic kan gesloten worden het is blijkbaar na testen mijn processor die niet verder kan dan 2.66 stabiel. Wat een rot processor toch kan nog niet eens op 2.66 @ 1.55 volt stabiel lopen :P

• The__Virus
De 3500+'ers waren allemaal geen goede overklokkers. Ik draai hem 24/7 op 2450Mhz, daarboven moet het voltage te ver omhoog (te hoge temps IMO). En nu kan ik geheugen 1:1 draaien (50 euro voor DC 1GB setje :*), supergoedkoop simpel no-name geheugen en doet het prima)

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 26-12-2006 22:26 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Misschien kun je gewoon niet verder clocken. En dat heeft dan meestal met je geheugen te maken en/of je proccesor en mobo.

Edit:

Maar dit hoort hier toch niet thuis?
Dat moet geloof ik hier: Tweaking & Cooling Algemeen

[ Voor 40% gewijzigd door ZalmanLuci op 26-12-2006 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft na testen met mijn processor te maken. Mijn geheugen kon ook niet harder dan ddr 485 daarom was het probleem zo raar, want het kon allebei niet harder dan die speed :p zeldzaam maar waar.

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 13:01
Draait het laatste premium bios ook op een a8n deluxe? Zo ja, lijkt me (mits niet meer risico dan normale flash) wel aardig om te proberen. Heeft iemand een link naar deze beta premium firmware?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai de 1302 premium bios op mun deluxe bordje. Dit geeft me 2 extra dingen ht voltage en chipset voltage in het overclock gedeelte. Het andere lijkt allemaal hetzelfde, maar niet echt gaan zoeken voor verschillen. Hier is de link naar die bios http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=111. Ik heb gewoon geflasht met diskette via dos. Dan moet je 2 keer gewoon ja zeggen op iets want ze zeggen dat het niet dezelfde moederbord versie is van de bios, maar dat boeit niet. Bij mij is het gelukt en kan nu met ht voltage en chipset voltage spelen :)

Mvg Tim

• The__Virus
Er zitten wel iets meer haken en ogen aan, vooral als je het op een non-deluxe wil flashen, wat ook kan. Daar moest je bepaalde dingen uitschakelen. Er zijn wel guides voor te vinden op internet, ik raad je aan die eerst eens te lezen. En bedenk ook eens of het risico het waard is en wat je ermee wilt bereiken.

Verwijderd

Hoi ik heb mijn A8N-SLI kunnn overclocken op 2.50 Ghz using;

AMD Athlon x2 4200+ ( Stockspeed 2.20 Ghz )
Geil PC 4000 HSP Platinum
Zallman Passive Northbridge Cooling

In de Bios ( Bios 1016 ) heb ik de volgende instellingen draaien;

Memory Divider op 400 en DDR voltage op 3.0 V ( Lage voltage wou hij niet Booten )
HTT op 5 x ( Lager serieuze instabiliteit en veel foutmeldingen in Windows )
C.P.U frequency op 227 Multiplier x 11 en C.P.U Voltage op 1.450 Volt ( lager voltage en hij wil niet booten )
Stabiliteit computer héél grondig getest using Prime '95 en Sisoft Sandra Lite 2007 / 2006
Boven de 2.55 Ghz draait dit moederbod enorm slecht spontane reboots zonder reden dit omdat de PCI poorten geen hogere C.P.U snelheid boven de 2.55 Ghz aankunnen hopelijk hebben jullie wat aan deze info en heeft het een beetje geholpen.

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 13:01
Zo, ook net 1302 bios geflashed (je bent een tweaker of niet). Loopt prima. Zijn er nog recentere premium biossen?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:21:
Hoi ik heb mijn A8N-SLI kunnn overclocken op 2.50 Ghz using;

AMD Athlon x2 4200+ ( Stockspeed 2.20 Ghz )
Geil PC 4000 HSP Platinum
Zallman Passive Northbridge Cooling

In de Bios ( Bios 1016 ) heb ik de volgende instellingen draaien;

Memory Divider op 400 en DDR voltage op 3.0 V ( Lage voltage wou hij niet Booten )
HTT op 5 x ( Lager serieuze instabiliteit en veel foutmeldingen in Windows )
C.P.U frequency op 227 Multiplier x 11 en C.P.U Voltage op 1.450 Volt ( lager voltage en hij wil niet booten )
Stabiliteit computer héél grondig getest using Prime '95 en Sisoft Sandra Lite 2007 / 2006
Boven de 2.55 Ghz draait dit moederbod enorm slecht spontane reboots zonder reden dit omdat de PCI poorten geen hogere C.P.U snelheid boven de 2.55 Ghz aankunnen hopelijk hebben jullie wat aan deze info en heeft het een beetje geholpen.
Heb je de pci lock wel aan staan?. Met mijn bios wordt die standaard gelockt mara bij 1016 moet je hem locken. Btw zet eens een lagere multiplier+lagere mem speed en probeer eens met dezelfde fsb speed of meer te booten. Kijk dan eens of die stabiel is weet je meteen wat het is :)
Pagina: 1