Toon posts:

Carpc valt onregelmatig uit

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey

Ik zit met een best wel groot probleem en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Met dit probleem ben ik de laatste 5 maanden al bezig eigenlijk, zeer frustrerend dus.

Probleembeschrijving:
Mijn carpc start altijd netjes op,windows instaleren is nooit een probleem geweest enz.
Maar elke keer als de pc aan staat kan ik er op rekenen dat die uitvalt
Voordat dit gebeurt 'freezed' het beeld en geluid houd op voor ong 2 sec
en dan valt die uit op de manier als je de startknop 4 sec in houd, in een keer dus.
ik heb nooit foutmeldingen gevonden of gekregen.

hardware:
ik heb een commell lv-670m mobo
mobile pentium 4-m 1.6ghz proc
1gb ddr
2.5 inch hd
usb soundcard
usb touchscreen
usb dvd slimline
m2-atx en commell dc-dc2 voedingen

ik heb 3 verschillende m2-atx voedingen getest,allemaal vielen ze uit
wanneer ik een 300watt atx voeding erop aansluit is er geen probleem
hierdoor dacht ik dat het aan timing problemen lag die de commell borden
wel vaker hebben met m2-atx

hierna heb ik contact gezocht met commell taiwan en die raadde mij een commell dc-dc2 voeding (160 watt) aan, dus die heb ik besteld
vorige week heb ik die eindelijk ontvangen en meteen aangesloten, maar helaas hierbij viel die ook uit.

de enigste manier lijkt dus om een 300 watt atx voeding aan te sluiten.
ik kreeg echt het idee dat het dus lag aan het wattage , maar commell zegt dat het bord op 120 watt moet werken!!

LAATSTE TESTEN
Uit wanhoop heb ik de m2-atx en commel voeding gecombineerd
ik heb de m2-atx met de atx connector verbonden en de commel voeding de p4 en de apparaten op 12v en 5v rails.
dit draaide een uur zonder problemen, ik was dus dolblij
ik heb alles netjes aangesloten en net ging ik ff een stuk rijden en na 15 min viel die weer uit!!!!

ik word er dus helemaal gek van
maanden ben ik er al mee bezig en elke keer mislukt elke poging
gisteren en vandaag heb ik 10 uur gewerkt om de hele kabelboom om te bouwen voor de 2 voedingen
en weer valt het uit

iemand!???

aanvullende info
het uitvallen is onregelmatig, soms pas na 30 min soms al na 1 het lijkt alsof die sneller uitvalt nadat die weer voor het eerst is uitgevallen

pc start niet op na uitvallen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft echt helemaal niemand een idee :(
Modbreak:Niet binnen 24u schoppen :o

Die regel geldt altijd maar zeker nu. Gek genoeg schijnen veel tweakers met name op 25 en 26 december (eerste en tweede kerstdag) betere dingen IRL te doen dan op GoT rondhangen. Dat je niet gelijk een reply krijgt is dan ook niet vreemd. Heb even geduld...

[ Voor 80% gewijzigd door dion_b op 26-12-2006 14:54 ]

Verwijderd

misschien kan de batterij van jouw wagen sommige piekmomenten niet aan en krijgt de pc daardoor niet genoeg stroom waardoor hij uitvalt.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het zal inderdaad aan het spanningsverloop in je auto liggen. Kun je middels een 12V -> 230V omvormer je 300W voeding gebruiken? Is dat ook stabiel?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien een idee om er een lichte UPS tussen te hangen die het geheel stabiliseert.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hier heb ik nog niet aan gedacht eigenlijk.
maar de voeding die ik gebruik, m2-atx heeft een input van 6-24v
dus dit zou het probleem dan toch niet kunnen zijn?

met een 12-220v omvormer en dan de atx ben ik nu aan het proberen
zo is die nog niet uitgevallen

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
De input van 6-24 V kan niet spannings pieken of dalen opvangen.
Een gewone voeding heeft een paar flinke condensatoren om de boel af te vlakken (en spoelen) om pieken en dalen op te vangen.

Verwijderd

Topicstarter
ah, zo
maar kan ik dit evt testen of dit het echt is
ik weet dat als ik me auto start hij gewoon aan blijft staan

Het lijkt me dat op het moment dat ik de auto start er een behoorlijk dal ontstaat?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
hmm... eigenaardig probleem... kan veel zijn...
ik neem aan dat het niet de warmte is waardoor hij uitvalt...
misschien dat je is een multimeter aan moet sluiten op telkens een ander punt, totdat je hebt gevonden waar je stroomwegval is...
is het niet toevallig je omvormer, die het net niet trekt op het moment dat je pc bijvoorbeeld de cd-speler even hard laat draaien? als er een ledje op je omvormer zit die aangeeft of hij aanstaat, gaat deze misschien wel even uit, net voordat je pc uitvalt, in dat geval ligt het aan de omvormer.

Verwijderd

Topicstarter
hey

het is juist zo dat die met de omvormer WEL stabiel loopt, tot nu toe iig.
ik heb echt al gigantisch veel geprobeer, heb idd ook aan koeling gedacht en heb de tempratuur goed in de gaten gehouden,niks aan de hand.

en vaak valt die gewoon midden in een nummer uit ofzo dus dat is ook niet op een moment dat die even hard moet draaien.
ik snap er echt niks van, het is ook gewoon niet logisch, hij doet het niet regelmatig dus ik weet echt niet waar ik moet zoeken.
windows heb ik ook al 3 keer opnieuw geinstalleerd, en keer heb ik een instal gedaan op de m2-atx en via een usb slimline, duurde zeker een uur en viel niet uit!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
*off-topic* je hebt de SLW-831S van Lite-On als DVD slot-in speler he? Ik wil deze ook bestellen maar hoe heb je deze aangesloten? gezien het een notebook schijf is.
Pagina: 1