hey
Ik zit met een best wel groot probleem en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Met dit probleem ben ik de laatste 5 maanden al bezig eigenlijk, zeer frustrerend dus.
Probleembeschrijving:
Mijn carpc start altijd netjes op,windows instaleren is nooit een probleem geweest enz.
Maar elke keer als de pc aan staat kan ik er op rekenen dat die uitvalt
Voordat dit gebeurt 'freezed' het beeld en geluid houd op voor ong 2 sec
en dan valt die uit op de manier als je de startknop 4 sec in houd, in een keer dus.
ik heb nooit foutmeldingen gevonden of gekregen.
hardware:
ik heb een commell lv-670m mobo
mobile pentium 4-m 1.6ghz proc
1gb ddr
2.5 inch hd
usb soundcard
usb touchscreen
usb dvd slimline
m2-atx en commell dc-dc2 voedingen
ik heb 3 verschillende m2-atx voedingen getest,allemaal vielen ze uit
wanneer ik een 300watt atx voeding erop aansluit is er geen probleem
hierdoor dacht ik dat het aan timing problemen lag die de commell borden
wel vaker hebben met m2-atx
hierna heb ik contact gezocht met commell taiwan en die raadde mij een commell dc-dc2 voeding (160 watt) aan, dus die heb ik besteld
vorige week heb ik die eindelijk ontvangen en meteen aangesloten, maar helaas hierbij viel die ook uit.
de enigste manier lijkt dus om een 300 watt atx voeding aan te sluiten.
ik kreeg echt het idee dat het dus lag aan het wattage , maar commell zegt dat het bord op 120 watt moet werken!!
LAATSTE TESTEN
Uit wanhoop heb ik de m2-atx en commel voeding gecombineerd
ik heb de m2-atx met de atx connector verbonden en de commel voeding de p4 en de apparaten op 12v en 5v rails.
dit draaide een uur zonder problemen, ik was dus dolblij
ik heb alles netjes aangesloten en net ging ik ff een stuk rijden en na 15 min viel die weer uit!!!!
ik word er dus helemaal gek van
maanden ben ik er al mee bezig en elke keer mislukt elke poging
gisteren en vandaag heb ik 10 uur gewerkt om de hele kabelboom om te bouwen voor de 2 voedingen
en weer valt het uit
iemand!???
aanvullende info
het uitvallen is onregelmatig, soms pas na 30 min soms al na 1 het lijkt alsof die sneller uitvalt nadat die weer voor het eerst is uitgevallen
pc start niet op na uitvallen
Ik zit met een best wel groot probleem en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Met dit probleem ben ik de laatste 5 maanden al bezig eigenlijk, zeer frustrerend dus.
Probleembeschrijving:
Mijn carpc start altijd netjes op,windows instaleren is nooit een probleem geweest enz.
Maar elke keer als de pc aan staat kan ik er op rekenen dat die uitvalt
Voordat dit gebeurt 'freezed' het beeld en geluid houd op voor ong 2 sec
en dan valt die uit op de manier als je de startknop 4 sec in houd, in een keer dus.
ik heb nooit foutmeldingen gevonden of gekregen.
hardware:
ik heb een commell lv-670m mobo
mobile pentium 4-m 1.6ghz proc
1gb ddr
2.5 inch hd
usb soundcard
usb touchscreen
usb dvd slimline
m2-atx en commell dc-dc2 voedingen
ik heb 3 verschillende m2-atx voedingen getest,allemaal vielen ze uit
wanneer ik een 300watt atx voeding erop aansluit is er geen probleem
hierdoor dacht ik dat het aan timing problemen lag die de commell borden
wel vaker hebben met m2-atx
hierna heb ik contact gezocht met commell taiwan en die raadde mij een commell dc-dc2 voeding (160 watt) aan, dus die heb ik besteld
vorige week heb ik die eindelijk ontvangen en meteen aangesloten, maar helaas hierbij viel die ook uit.
de enigste manier lijkt dus om een 300 watt atx voeding aan te sluiten.
ik kreeg echt het idee dat het dus lag aan het wattage , maar commell zegt dat het bord op 120 watt moet werken!!
LAATSTE TESTEN
Uit wanhoop heb ik de m2-atx en commel voeding gecombineerd
ik heb de m2-atx met de atx connector verbonden en de commel voeding de p4 en de apparaten op 12v en 5v rails.
dit draaide een uur zonder problemen, ik was dus dolblij
ik heb alles netjes aangesloten en net ging ik ff een stuk rijden en na 15 min viel die weer uit!!!!
ik word er dus helemaal gek van
maanden ben ik er al mee bezig en elke keer mislukt elke poging
gisteren en vandaag heb ik 10 uur gewerkt om de hele kabelboom om te bouwen voor de 2 voedingen
en weer valt het uit
iemand!???
aanvullende info
het uitvallen is onregelmatig, soms pas na 30 min soms al na 1 het lijkt alsof die sneller uitvalt nadat die weer voor het eerst is uitgevallen
pc start niet op na uitvallen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 21:05 ]