Ik heb hier 2 Windows XP laptops waarop filesharing ineens ( ! ) niet meer werkt. Een ervan is sinds gisteren zelfs nieuw... Op beide laptops zijn er shares aangemaakt, ze zien de andere computers in het netwerk, kunnen op de shares. Maar als je van een andere computer op de share probeert te gaan geeft hij een of andere error over machtigingen (Toegang geweigerd)... Ze komen te voorschijn in de lijst in de werkgroep waartoe ze behoren. Kan iemand mij helpen?
Heb je de netwerk wizard op de nieuwe laptop gedraaid?
en zijn de schijven goed gedeeld? niet enkel bekijken maar ook aanpassen van files?
en zijn de schijven goed gedeeld? niet enkel bekijken maar ook aanpassen van files?
Jup, "Netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen" staat aan, netwerk wizard nog maar eens doorlopen en ik denk dat ze goed geshared zijn...
Hebben de useraccounts ook een wachtwoord? Met blanco wachtwoorden krijg je het namelijk niet zomaar werkend.
Zijn alletwee de versies van XP helemaal geupdate? Als de een meer of minder geupdate is dan de andere, willen ze hier ook wel problemen mee hebben.
Verwijderd
Toevallig pas een firewall geïnstalleerd?
Als je de "trusted zone" instellingen te zwaar hebt staan, of het lan-netwerk niet tot deze groep hebt toegevoegd zijn shares ook niet altijd toegankelijk
Als je de "trusted zone" instellingen te zwaar hebt staan, of het lan-netwerk niet tot deze groep hebt toegevoegd zijn shares ook niet altijd toegankelijk
edit:
nvm, moet leren lezen
nvm, moet leren lezen
[ Voor 89% gewijzigd door xdcx op 25-12-2006 21:48 ]
Firewall van windows heeft gevlogen (lees: is als service zelfs afgezet), helemaal geupdate, en blanco passwoorden. Wat moet ik doen met blanco passwoorden?
Blanco wachtwoorden moet je de laan uitsturen
Oftewel, zorgen dat de accounts wachtwoorden krijgen (en zorgen dat op beide laptops dezelfde user met hetzelfde wachtwoord aanwezig is).
Oftewel, zorgen dat de accounts wachtwoorden krijgen (en zorgen dat op beide laptops dezelfde user met hetzelfde wachtwoord aanwezig is).
om mezelf uit een ander topic maar te quoten:
tozzke schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:57:
heb een NL versie, maar engels is dan ook vast wel te vinden
config scherm - systeembeheer - lokale beveiligingsinstellingen, dan lokaal beleid uitklappen - beveiligingsopties en dan de derde optie is iets van "Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console"
en dat moet je dan uitschakelen
[ Voor 20% gewijzigd door tozzke op 26-12-2006 01:33 ]
Hmm, onder systeembeheer zie ik niets staan dat ook maar een beetje lijkt op beveiligings instellingen..
Start >> Run >> secpol.msc <ENTER>Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:21:
Hmm, onder systeembeheer zie ik niets staan dat ook maar een beetje lijkt op beveiligings instellingen..
Een beetje verder kijken dan je neus lang is hoor
Verder is dat al zo vaak besproken, dat de search er vol mee moet staan..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()