Toon posts:

Conceptronic Converter USB naar IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Conceptronic Converter. Met deze convertor kun je een normaal ide apparaat aansluiten op je usb poort.
Nu heb ik mijn NEC AD-7173 op mijn usb poort van mijn Abit NF-M2 NView aangesloten doormiddel van deze convertor. Nu is het probleem dat als ik me pc aanzet hij blijft hangen bij de bios. ik zie alleen het logo van abit en voor de rest niks. Als ik de usb stekker eruit trek start hij verder door.

Nu dacht ik het zal wel aan de voeding liggen. Heb me server uitelkaar gesloopt en daar me tagan 480 watt tevoorschijn gehaald maar dat gaf hetzelfde effect.

Ook heb ik hem kaal opgestart dus alleen proc mem hdd en de cdrom. Zelfs dat had geen effect.

Abit Moederbord NF-M2 NView
AMD CPU Athlon 64 3500+ 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed
Maxtor ide 200 GB, 7200 Rpm, 8 MB
NEC DVD-RW AD-7173
Gembird Voeding CE Gekeurd 300 Watt en ook met een tagan 480 watt
Conceptronic Converter USB Naar IDE Drive Adapter USB 2.0, 40-pins IDE
Corsair VS1GBKIT667D2 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4, Kit Of 2
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM
En een draadloos netwerk kaartje noname

Mijn vraag is kun je wel met zo'n convertor je pc opstarten of kun je hem pas in je systeem steken als je systeem is opgestart. En is er niet iest in de bios dat ik over het hoofd heb gezien. Bijvoorbeeld een test uitschakelen. (Nieuwe bios versie is er nog nie)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit.

Met een Plextor PX718 hetzelfde probleem :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 18:56 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-02 15:42
Heb je hem al eens geprobeerd aan een ander systeem aan te sluiten? Zou best kunnen dat de nForce chipset en die Genesys usb-controller elkaar niet zo aardig vinden.

Wat er in die converter zit qua chip is hetzelfde als er ook in een externe usb-behuizing zit en de meeste nieuwe pc's kunnen daar prima mee overweg. Alleen maken een heleboel fabrikanten van dat soort usb-2-ide/atapi chips en dit conceptronics ding zal wel een hele goedkope erin hebben vermoed ik zo.

Ohja, nog iets. Hoe voorzie je die DVD Drive van spanning? Het zou kunnen dat hij niet genoeg prik krijgt,

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eerst via de meegeleverde adapter aangesloten maar dit gaf een brom op mijn audioinstal. Dus heb hem gelijk op me voeding aangesloten. Zelfs op me tagan 480 watt voeding. De pc is voor in de auto maar wil hem eerst thuis voorinstaleren en testen voor ik hem in de auto zet. Ik zal hem morgen op mijn laptop proberen. De rest hier thuis is allamaal nforce.