File association met alle EXE bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 22:35
Na het verwijderen van een aantal programma's zijn EXE bestanden niet 'associated' en starten dus niet op.

Ik krijg systeemherstel dus ook niet aan de praat (is ook een EXE file). Ook de meeste keuzes in het configuratiescherm starten niet op (ook EXE?). Helaas werkt ook handmatig straten van rstrui.exe niet; de veilige mode help ook al niet.

Hoe kom ik hier weer uit?

Verwijderd

start je pc even op met f8 een paar keer indrukken. Dan systeemherstel

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

De uitermate geweldige (:+) Beveiliging & Virussen FAQ biedt antwoord: Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden) , die had je toch met wat zoeken zelf kunnen vinden. Wat had je zelf al geprobeerd? Waar had je zelf naar gezocht? We verwachten hier op GoT namelijk ook dat je wat eigen inzet toont, zoals je ook al in de [faq=,]Registratievoorwaarden / korte FAQ[/faq] had kunnen lezen. ;)

Welk OS gebruik je overigens? :)

Signature

• Sigmasailor
Heb ik ook al gedaan (f8) ik kan dan allemn kiezen voor de laatst 'goed werkende' versie; die doet hety ook niet.
Hoe krijg ik systeem herstel aan de praat vanuit dit menu? Gebruik XP pro.

Heb al een paar uur gegoogled op exe not run associated maar kom er niet uit

Heb net regedit.exe in .com veranderd. Geeft de zelfde foutmelding (biedt aan om het bijbehorende bestand te zoek op de PC en op het web); daar kom ik niet verder mee.

Heb net hetzelfde geprobeerd met rstrui.exe (via processen ontdekt dat dit de herstelpunten terug kan zetten). het valt me trouwens op dat als je bestanden aanpast er vanzelf een .exe voor terug komt. Den enig manier dat ik erbij kan komen is trouwens via 'mijn computer'; ook explorer doet het niet. Het gekke is dat OE en IE wel werken vanuit de 'veelgebruikte programma's' in het startmenu.

Heb ook de windows CD geprobeerd met de R optie. Ik kom dan in de map van windows terecht en kan dan alleen DOS commando's geven.

[ Voor 67% gewijzigd door pasta op 25-12-2006 21:48 . Reden: Edit-knop ftw \o/ :P ]

Verwijderd

klik?

Uhm misschien interesse om uit te leggen wat je bedoelt met .exe's die vanzelf verschijnen? Klinkt als virusachtig (of soortgelijk) gedrag.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.colby-sawyer.edu/images/image_7112.gif
Volgens mij kan je pas system restore doen als je opstart in veilige modus/safe mode.
En dan zit je (weer) met het executable probleem wat je al bezit.

kan je via de windows cd naar de restore commandline gaan, en daar proberen reg.exe te gebruiken om het register te herstellen (met behulp van mijn eerste link)?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 19:24 ]

• Sigmasailor
klik.....hmmmm; leuk als regedit.EXE (of COM) het zou doen; niet dus. Ik kom het register niet meer in.
Hoe kan je in het het 'f8 opstartmenu' kiezen welk herstelpunt de PC moet nemen. Bij mij start hij direct op zonder een keuze te geven.

Heb ook al gebrobeerd andere programma's naar de plek van 'veelgebuikte' te slepen; helaas ook daar geen geluk.

Ik heb voor zover ik weet geen virus gehad maar heb gewoon wat software op de nette manier (via 'software') verwijderd. Mijn virusscanner (mcafee) is up to date.

Verwijderd

als je tijdelijk in regedit.exe moet geraken: hernoem naar regedit.scr.
vermits screensavers eigenlijk gewoon executables met een andere extensie zijn kun je regedit nu wel openen.

• Sigmasailor
Ik heb de (NL) versie van Last Known Good..... geprobeert. In de veilige mode blijft het probleem gewoon bestaan. Ook de tip CRN werk niet. Ik denk dat (bijna?) alle koppelingen met extenties kwijt zijn geraakt. Als ik kijk in de lijst van extenties is die bijna helemaal leeg. Waaraan moet je een .exe eigenlijk koppelen? Misschien is dat de truuc.

Ik ga nu de truuk van reg.exe proberen in de command line proberen (had het al met rstrui.exe gedaan maar dat is zeker geen DOS prog) ; baadt het niet dan schaadt het ook niet!

Toen ik regedit.exe in regedit.com veranderde kwam er vanzelf weer een regedit.exe terug; dat is wat ik bedoelde.

• Sigmasailor
Vreemd. Uit mijn DOS dagen weet ik nog dat je exe en com gewoon kan starten vanuit DOS. Dat lukt niet in de 'DOS' omgeving van de reparatie versie van XP. Ik kan reg.exe gewoon vinden maar hij loopt niet vanuit de prompt.

Hierboven bedoel ik trouwen scr in plaats van crn (typefoutje).

De hieronder staande tip werkt ook niet (ik kan regedit niet aan de praat krijgen)

[ Voor 13% gewijzigd door Sigmasailor op 25-12-2006 20:03 ]

Verwijderd

kijk hier eens naar zo werd het bij mij ook opgelost.
[XP] .exe filetype weer goed zetten

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Sigmasailor schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:50:
Vreemd. Uit mijn DOS dagen weet ik nog dat je exe en com gewoon kan starten vanuit DOS. Dat lukt niet in de 'DOS' omgeving van de reparatie versie van XP. Ik kan reg.exe gewoon vinden maar hij loopt niet vanuit de prompt.

Hierboven bedoel ik trouwen scr in plaats van crn (typefoutje)
Een bestand als regedit.exe, dat de grafische interface van Windows gebruikt doet het zeker niet vanaf die command prompt. Daar werken alleen een aantal basale commandos. Type voor de gein eens HELP in de command prompt.

In plaats van op zoek te gaan naar lapoplossingen, raad ik je sterk aan je PC opnieuw te installeren. Daarmee ben je gelijk van eventuele virussen af.

P.S. In plaats van steeds nieuwe berichten te posten, kun je ook op "edit" klikken om informatie aan een post van jezelf toe te voegen...

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 25-12-2006 20:06 ]

• Sigmasailor
hmmm, je hebt gelijk. fomat c: dus

Wow, wat is die PC weer snel!!!!

[ Voor 34% gewijzigd door Sigmasailor op 26-12-2006 15:36 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Ik heb even wat berichten van je bij elkaar gevoegd. Als je iets nieuws wilt toevoegen kun je gewoon gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop, anders staat het zo kickerig. ;)

Signature

Pagina: 1